Hothatch duell

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
MNS
Posts: 8
Joined: 28 Mar 2005, 23:42
Contact:

Hothatch duell

Post by MNS »

Hej.
Som ni säkert vet så har några av era medlemar gjort en intresse anmälan att ni vill vara med på
"Hothatch" duellen som gå av stapeln 10 september. Vi kommer för utom SuperStage att köra 201 meter och en liten och krävande konbana gjord av självaste Gullabo.

Ni väljer själva ut deltgagar bilarna och sen anmäler ansvarig person från er vilka personer och bilar ni ställer up med. Givet vis så ska det uteslutande vara fwd bilar och dom ska vara bes av SBP. Ni får ställa upp med 3-4 bilar


Vid frågor når mig på MNS@coopersweden.se eller på 0708 77 38 01

MVH
Martin Schwartz
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

får vi inte ta med en clio v6 då???[}:)]ni kör ju med kompressor.
MNS
Posts: 8
Joined: 28 Mar 2005, 23:42
Contact:

Post by MNS »

Hehe...faktist så är det enbart Cooper S som har kompressorn. Det finns ju faktist en uppsjö av vanliga cooprar [;)]

Vi bestämde oss för att uteslutande ha fwd gatbilar.
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Jag tar med infon i Renommé, vår medlemstidning. Nytt nummer ska til tryckpressarna alldeles strax.

När vill ni senast ha vår anmälan?
mvh
Joel
MNS
Posts: 8
Joined: 28 Mar 2005, 23:42
Contact:

Post by MNS »

Jag vill ha det snabbast möjliga då det finns många clubbar som vill vara med men sista april kan väll va lagom tid för er att ta ställning till det.
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

*antecknar och återkommer*
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jo jag vet att det bara är cooper s som har respirator,dessutom lär det väl inte komma sugbilar till en duell,bara 250-300hk cooper s eller nåt sånt. Man får väl åka och köpa nya megane turbon så man har något att sätta emot med..[:)]
MNS
Posts: 8
Joined: 28 Mar 2005, 23:42
Contact:

Post by MNS »

HeHe Tony...den som lever får se[:D] Nä skämt å sido så kommer det i alla fall en helt orginal MC med 115 hk och 17" hjul, dock så körde han sjortan av alla trimmade MCS på lunda så man kan nog räkna en låg 1.30 tid[;)] fast sen så har vi 3 kraftigt moddade MSC och rykterna sägar att mer eftekt å slicks är att vänta till sommaren....
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by MNS</i>
<br />Jag vill ha det snabbast möjliga...
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>...megane turbon så man har något att sätta emot med..[:)] <hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Jag tror inte att "vi" behöver oroa oss...

Som jag skrev på rejsa.nu:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Falk på rejsaforumet</i>
Beträffande modifieringar och "gat-bils-skick"...
Förhoppningsvis finns det åtminstone några i Bilsports läsekrets som är så mogna att de fattar bilarna kommer att prestera ganska olika tider. En original 206'a eller Clio blir rätt avhängd av en all-out preparerad Cooper, Type-R eller 1.8T, så är det bara.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Tider...
Under 1.35 är snabbt för en "vanlig" småbil.
1.33 är högst respektabelt
1.30 är ruskigt fort...

För min egen del är det mest intressant ha roligt och försöka få till det bättre än vid förra försöket. Supertider (sub 1.30) är imho utom räckhåll för en vanlig dödlig med en standardbil... Men övning ger ju färdighet.


[:D] [:D]
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Falk: ratta kan du har jag sett,du skulle nog behöva lite mer hp så man kan avverka rakan i superstage lite fortare,vad jag förstår är allt under huven ganska standard,eftersom ordinarie syftet med bilen är att köra från A till B och inte racing..
MNS
Posts: 8
Joined: 28 Mar 2005, 23:42
Contact:

Post by MNS »

Jag på minner om att anmälningstiden går ut på lördag den 30E April!

Jag vill ha anmälan från ansvarig person hos er, i anmälan ska det stå: Namn, tel och bil/modell
Tänkt på att vi ser helst nyare bilar.

//Martin
Cooperswesen.se

0735 119 707
MNS
Posts: 8
Joined: 28 Mar 2005, 23:42
Contact:

Post by MNS »

MNS
Posts: 8
Joined: 28 Mar 2005, 23:42
Contact:

Post by MNS »

Då gör man ett nytt försök och det sista.
Finns det någon som vill ställa upp på en hothatch duell i från er? Medela det snarast möjligt i så fall på nämda mail.
Post Reply