Cliofilmer från Mittsverigebanan.

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Cliofilmer från Mittsverigebanan.

Post by Falk »

[8D]
Här en liten filmsnutt som vi filmade inifrån vår ShoppingClio på Mittsverigebanan häromsistens.

http://www.idp.mdh.se/personal/mmt02/pr ... banan2.wmv

Det är lite skakigt p.g.a. handhållen kamera. Alla rutorna på Clion är så välvda att sugkoppsfästet inte går att använda...

Mittsverigebanan är riktigt rolig. Några kurvor som är lite knepiga och en raka nerför en backe som slutar i en 180° sväng. Man närmar sig 160km/h i slutet av den rakan. En ganska elak inbromsning i slutet.

Först följer jag efter en Opel Speedster, senare kör jag om en specialbyggd Austin Healey Sprite (FIAT turbo maskin och specialchassi)som ligger bakom en Porsche med en ban-instruktör. Efter att jag passerat instruktörsporschen tar jag i lite och försöker jaga ikapp Speedstern, närmar mig lite... Tyvärr tog batteriet slut i kameran...

Nästa film är tagen inifrån Healey-Spriten samtidigt. Där kan man se när jag passerar...
http://eastlake.mine.nu/robert/spriten/ ... CT0011.MOV

Bankörning är kul! [:D]
User avatar
Racer X
Posts: 238
Joined: 12 Oct 2003, 19:28
Location: Sweden
Contact:

Post by Racer X »

rätt duktigt att hänga på speedstern! :D
Nisse_84
Posts: 2
Joined: 11 May 2006, 15:07
Location: Katrineholm

Post by Nisse_84 »

Riktigt bra kört trodde inte clion var så snabb. Visserligen var det ju ingen ny porsche men ändå en sport bil av hög rang och speedstern som är ny och konstruerad för just bana som grund idé när den gjordes och sen blir i kapp körd av en clio det måste vara surt.
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Nisse_84 wrote:Riktigt bra kört trodde inte clion var så snabb. Visserligen var det ju ingen ny porsche men ändå en sport bil av hög rang och speedstern som är ny och konstruerad för just bana som grund idé när den gjordes och sen blir i kapp körd av en clio det måste vara surt.
Gissar på att största skillnaden sitter bakom ratten. Falk har rutin och åker fort.
Mattias Nordenström - Nordenström Racing
Bilar: Renault Clio 16V -92, Renault Clio 1.4 -01, BMW M3 E36 -98
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Norden wrote:
Nisse_84 wrote:Riktigt bra kört trodde inte clion var så snabb. Visserligen var det ju ingen ny porsche men ändå en sport bil av hög rang och speedstern som är ny och konstruerad för just bana som grund idé när den gjordes och sen blir i kapp körd av en clio det måste vara surt.
Gissar på att största skillnaden sitter bakom ratten. Falk har rutin och åker fort.
Jaja... :roll:
Mattias som körde Speedstern körde inte för fullt. Speedstern är normalt sett en bra bit kvickare än Clion. Han visste att jag låg bakom och skulle filma. Med hans kamera för övrigt...
Eftersom Porschen var en instruktör som visade spår åt "Ajden" i den lilla gula så ville jag inte pressa mig förbi hur som helst. Man måste visa hänsyn på banträffar. Det är ju inte tävling, bara lek...
:D :D
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Post Reply