Banåka 2006?

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

User avatar
tdr
Posts: 14
Joined: 23 Apr 2006, 22:40
Location: Mjölby

Post by tdr »

Räkna in mig, jag har ägt min clio sport 01 nästan en månad nu och dom kurviga vägarna i trakterna börjar ta slut! Så jag e hur sugen som helst!

Jag har lite kontakter me några grabbar på Mantorp park som jag skulle kunna snacka med lite om de e av intresse?
Niklas
Posts: 5
Joined: 10 Mar 2006, 14:14
Location: Fruängen, sthlm

Post by Niklas »

Hur går det för er? Jag har inte fått något svar av CRS ännu om ni vill vara med på gelleråsen i år. Om ni inte har tillräckligt intresse i klubben för att fylla er "klubbkvot" så går det även att komma med lösbilar, anmäl dock helst detta till mig på niklas.holmlov@gmail.com så att jag kan säkerställa att det finns plats.

mvh / Niklas Holmlöv, banträffansvarig, peugeot sport club.
Banåkaansvarig, Peugeot-sport-club
Peugeot 205 gti turbo.
LarsA
Posts: 43
Joined: 15 Feb 2006, 19:03
Location: Upplands Väsby

Post by LarsA »

Tyvärr verkar det som vi inte får ihop tillräckligt många intresserade..
Jag ska prata med ordföranden idag men det ser inte lovande ut som sagt.

Edit:

Nu har jag pratat med Dahlberg och det blir inget deltagande från klubbens sida p.g.a. ovanstående. Jag hoppas att det kommer en del Renaulter trots detta :) Jag själv ska troligtvis åka och det samma gäller för Falk.
Lars Aldebo


Grand Scénic 1.5 dCi EDC -10
RenaultSport Clio -01
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Var sugen på att åka men har p.g.a diverse strul inte hunnit ta ut bilen än :(

men i höst så kan ni räkna med mig :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

LarsA wrote:Tyvärr verkar det som vi inte får ihop tillräckligt många intresserade..
Jag ska prata med ordföranden idag men det ser inte lovande ut som sagt.

Edit:

Nu har jag pratat med Dahlberg och det blir inget deltagande från klubbens sida p.g.a. ovanstående. Jag hoppas att det kommer en del Renaulter trots detta :) Jag själv ska troligtvis åka och det samma gäller för Falk.
Här blir man lite förvirrad...
I infobladet för Maj 2006, som kom i brevlådan tillsammans med Renommé nummer 1 står det:
"10/6 Banträff tillsammans med Peugeot Sport"

Vad betyder "tillsammans" i detta sammanhanget? :?:


Är det förövrigt någon som från officiellt CRS-håll har informerat Peugeot-gänget om att det inte finns något intresse. Kan ju lixom vara läge att delge dem den informationen. Hur blir det med Francophilia? Överger vi (ni) det oxå?

Trist med det dalande intresset för att använda bilarna till det de är avsedda för. Trenden har på några år gått från obefintligt till sub-zero.
Tur att vi stackare som valt en extrem uddabil (läs Renault) genom det obundna rejsa.nu ofta har möjlighet att hänga med på banträffar arrangerade av andra entusiastklubbar. Visserligen normalt till en högre avgift än de anslutna, men ändå.
Det ska inte vara lätt att ha ett särintresse i en udda farkost. :roll:

Jag får väl dra igång Club RenaultSport Sverige... Kanske blir två medlemmar... Lättadministrerat om inte annat...

Eller helt enkelt en klubb där man inte behöver köra alls. Grilla korv kan man ju göra helt utan bil.

:roll:


Missförstå mig inte, jag har inget emot korv...
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Francophilia hade jag tänkt att komma på, först måste jag dock skaffa
handskar och hjälm.
Tar de väl hand om nybörjare på banan? :)
Så att man inte gör bort sig totalt.. :oops:
Finns det någon bra nybörjarkurs annars?

Jag hade sett fram emot att vädra bilen litegrann i Göteborg på parkbanan
men det blev tyvärr inställt.

"Jag får väl dra igång Club RenaultSport Sverige... Kanske blir två medlemmar... Lättadministrerat om inte annat... "

Här har du ännu en medlem om det skulle bli så...
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

Detta verkar trisst.. hade ju sett fram emot att få testa bilen på bana iår.. är ju delvis därför man e medlem i klubben..
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Trisst alltså! Som fidde gick jag nästan bara med för att få släppa loss på bana. Rabatter och sånt har ändå på volvo :? Vill ju verkligen testa bilen för att få ut max av den, funkar ju inte lika bra på allmän väg. Nu blev jag verkligen besviken, hoppas det kanske går att ordna framöver?
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Vi som vill åka bana och slalom med våra Renaulter kan ju alltid snacka ihop oss i en tråd på rejsa.nu om vad vi har på gång. Där hittar man ju oxå info om "allmänna inbjudningar" som man kan hänga med på.

Om det blir några stycken som mer eller mindre regelbundet visar intresse kanske man kan göra något via klubben igen.

Info om banträffar finns här:
http://rejsa.nu/bankalender.asp

och "inför träffar" här:
http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=10
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Frankofilia är vi med på som vanligt... Detta med banåka har vi redan diskuterat i en annan tråd och kontentan är att sålänge att vi inte har tillräkligt med folk för en banträff om året varför annorna fler?
Om det är två anmälda till en träff är det ju inte ekonomiskt försvarbart för klubben att subventionera med flera tusen kronor.
Till Peugeot Sport träffen den 10/6 kan man anmäla sig i en allmänn inbjudan.

Hur ska vi då göra för att få fler folk till banträffarna?

Har lite ideér det kanske är nån annan som har fler?

* Belysa hur kul det är att åka på bana... nån kanske skriver ett par rader och förklarar både på forumet och i tidningen...Kanske du Falk?

* Ha bättre framförhållning inför träffarna. D.V.S. Tidig inbjudan. Tidningen tog på tok för lång tid att få ut denna gång och detta ska bli bättre.

* Berätta att man inte behöver en Cliosport för att åka på bana :D .

* som Falk säger samla ihop oss på allmänna inbjudningar.....vilket kanske leder till mer intresse som leder till att fler banträffar kan annordnas inom klubben (Rom byggdes inte på en dag). Vem vill hålla i detta ?

Så istället för att tycka att allt är pest försök att göra nått åt saken... om någon/några tar på sig detta så kanske vi i framtiden kan få en ännu bättre och trevligare klubb :D

Mvh
///Magnus som vill åka på bana med sin(a) bil(ar) 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Låter som bra idéer Mange. :D

Problemet är ju till stor del att vi är för få för att få till ekonomin runt banåka.
Jämför med PSC, de har ju ett himla drag på sitt forum. Massor med 205GTI och Mi16 folk som är bilåka-intresserade.
Trots att de är så många fler har de också "problem" att få ihop folk till sina slalomcuper och banmöten.

Vill förtydliga att jag inte tycker att allt är pest. Att jag skriver här är ju för att lite ostrukturerat försöka hetsa till lite snack runt aktiva träffar. Jag får en känsla av det med enkla medel skulle gå populärisera träffar som fokuserar på bilåkat.

För min egen del ser jag till att få banåkabehovet stillat ändå. Tycker bara att det skulle vara kul att göra det tillsammans med andra Renaulter.

Se till att slå på trumman ordentligt i förväg för Francophilia! Bjud in till generell klubbträff i samma veva! Vore kul att se alla möjliga Renaulter på plats. Man kan ju tänka sig aktiviteter av alla slag.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Till frankofilia så kommer det att bjudas in till en allmänn titta -på- bilar-träff. vilket förhoppningsvis kan ge ett större intresse 8) .

Men börjar redan nu och här att påminna om Frankofilia :D :D :lol:

Mer banåka till folket och även mer tid till mange så att han hinner åka på allt :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Nisse_84
Posts: 2
Joined: 11 May 2006, 15:07
Location: Katrineholm

Post by Nisse_84 »

Här har ni en som vill åka bana. Tråkigt att det inte verkar bli något va ju till stor del därför man blev medlem. :lol: [/quote]
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Men alla dom som skrev att dom skulle åka bana då 18st vad hände med alla dom då.??? Jag har visserligen inte läst någon direkt inbjudan från clubben,utan den enda info som kom stog i renome som kom i lådan igår,det var att vi hade en träff tillsammans med psc.....?? skulle kanske ha in någon bantokig i styrelsen ?? En anledning till det lilla intresset kanske kan vara själva bilmodellen i sig,dom roligaste modellerna frånsett cliosporten är typ äldre modeller,visst finns det fler, men folk som köper en vanlig renault köper den inte för att smiska bana,utan för att åka till jobbet och affären typ,och jag tror ju att det är väldigt svårt att få folk som inte är riktigt inbitna banåkare att ta sin familjebil 30-40mil till en bana och köra skiten ur den,sedan åka hem och köra ungarna till fotbollsträningen.
Som falk, som lägger ner pengar på att köpa däck för att speciellt köra på bana,det beror ju på ett stort intresse,hur många finns det som har en extra uppsättning sommardäck till familjebilen..Inte jag,sedan tror ju jag att sträckorna vissa får åka hindrar åxå.
Bara som att man skall lägga typ 500kr för att ta sig till och från en bana.
Jag skulle gärna köra på bana,men sedan jag köpte ett gamalt hus går mina pengar bara till att fixa huset,och laga min "nya" Laguna, inte fixa till en av mina bilar,som jag endast tänker ha till att köra skiten ur..så just nu får mitt bilintresse vara bortprioriterat,tyvärr.(vilket det varit allt för länge nu)..Vad alla andra har för ursäkter vet jag inte,men det är ju helt klart hetare att ha något snabbare att piska bana med, fast det inte är tvunget...
Om man dessutom kollar vad folk sysslar med som läser här och skrivit vad dom sysslar med,så är dom flesta studenter och dyl,som nog inte har allt för fett i lädret,och dom som har det tar nog inte sin nya familjebil och bränner runt på en bana....Det är mina tankar Först och främst kanske någon skall utses till någon typ av ansvarig för banträffar och liknande...så det blir mer utskick till medlemmar.email kanske alla läser inte här men dom flesta borde väl ha en mejladress på jobbet lr dyl.....Styrelsen säger att det var för dåligt intresse men ingen har frågat något ?????lr har bara jag missat....Det är bara Falk som vill ha fler Rombkompisar på banan...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

De mer erfarna rävarna kanske kunde agera instruktörer för "gröngölingarna"så att man dels får lära sej vilka trafikregler som gäller på bana sedan sitta som instruktör i bilen för att visa live hur spårval/kurvtagning, gas på och gas av när?Jag tror det finns ett stort intresse för banåka men också lite rädsla för att åka av eller ställa till med något.
Jag skälv skulle vilja ha en eller två lektioner av någon som kan svansmotor turbo.Har bara bankört framhjulsdrivet med o utan turbo samt min gamla Alpine v6 utan turbo och 160hk.Den Alpine v6 turbo jag har nu med 3liters motor och ca:280hk känner jag väldigt dåligt men grunderna från den gamla sitter i.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply