LMS "Prova på banåka" på Sviestad (Linköping).
Moderator: Forumpolisen
Om det jävla vädret kunde göra ett uppehåll i regnandet så,kommer jag dit,tror inte att jag åker om det skall regna enligt alla väder prognoser,men det vet man ju inte förrän då..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
JAAA jag vill ju KÖRA.......Falk wrote:Om det verkar luta åt spöregn får man kanske ompröva. Vi får hoppas att det blir uppehåll.Tony wrote:...regnandet
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jag fick haveri på kylarslangen längst ner i V'et under insuget igår men jobbar med att byta den rackarn. Jag räknar med att få det klart så jag kan komma
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Jaha vi blev 3st renaulter,Strålande solsken.
Jag hade jättekul första gången på en bana trots brist på effekt mot alla som körde, lyckades nog hålla mig undan ganska bra för alla,hoppas ingen kände sig för uppbromsad av den lilla renaulten.. vet dock inte om man skall kalla det för pröva på för vissa..
Jag hade jättekul första gången på en bana trots brist på effekt mot alla som körde, lyckades nog hålla mig undan ganska bra för alla,hoppas ingen kände sig för uppbromsad av den lilla renaulten.. vet dock inte om man skall kalla det för pröva på för vissa..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Ja roligt var det och sicken tur med vädret. Regnade på vägen upp till banan men klarnade upp och blev blå himmel några km innan vi kom fram.
Falk kan kanske fixa så att det kommer ut några bilder här på sidan.Bra i pr syfte att locka fler till banan, för att visa att man inte nödvändigtvis behöver ha Porche cup bilar för att ha skitskojj man kan ju tro det när man tittar på rejsas sida.
Jag är övertygad om att både Tony och jag hade minst lika roligt som både ferarri och porcheåkare
Arrangörerna var tveksamma om de skulle tillåta minibuss,men jag visade raderna på anmlän att deltagande sker på egen risk och arrangören frånsäger sej allt ansvar,de var nog lite förvånade sedan trots allt.någon långsammare bil fanns allt
Falk kan kanske fixa så att det kommer ut några bilder här på sidan.Bra i pr syfte att locka fler till banan, för att visa att man inte nödvändigtvis behöver ha Porche cup bilar för att ha skitskojj man kan ju tro det när man tittar på rejsas sida.
Jag är övertygad om att både Tony och jag hade minst lika roligt som både ferarri och porcheåkare
Arrangörerna var tveksamma om de skulle tillåta minibuss,men jag visade raderna på anmlän att deltagande sker på egen risk och arrangören frånsäger sej allt ansvar,de var nog lite förvånade sedan trots allt.någon långsammare bil fanns allt
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Att kalla en Espace för minibuss är en skymf, det är en monospace-bil.Dennis wrote:Arrangörerna var tveksamma om de skulle tillåta minibuss,men jag visade raderna på anmlän att deltagande sker på egen risk och arrangören frånsäger sej allt ansvar,de var nog lite förvånade sedan trots allt.någon långsammare bil fanns allt
Last edited by Johan on 02 Aug 2007, 13:43, edited 1 time in total.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Det var som vanligt tokskoj att åka bana. Sviestad är riktigt underhållande och med lite ny asfalt på några ställen inte så guppig längre.
Jag svek för dagen och åkte tyskt men hade kul ändå.
Extra roligt med lite "vanliga" bilar på banan. Det brukar alltid vara en skön blandning av fordon på LMS's prova-på körningar.
Denna gången syntes alla möjliga fordon, från Dennis Espace, via Golf, Cadillac, Chevy Nova, R5, till Porschar, GT40-replica, Sevens och Ferrari.
Och som jag alltid brukar tjata om... Det funkar hur bra som helst att åka bana med sin vanliga standardbil. Det är tokskoj.
Ska försöka fixa lite bilder från Falk-junior och lägga upp här...
En idé vore att dra ihop till en liten Renault(sport)-träff på Sviestad i samband med LMS's avslutningskörning den 21/10. Det är en söndag och alla semestrar borde vara avklarade. Banan är öppen hela dagen 9-16 och det finns massor med utrymme att träffas och sparka däck vid sidan av banan. Det borde finnas gott om intresserade inom en 25mils radie... (som är en rimlig sträcka att åka tycker jag)
Jag skulle tro att det går att snacka ihop sig med arrangörerna så att vi för de som känner sig vilsna och vill ha lite instruktioner om hur man kör på bana, bromsteknik, spårval etc. kan ordna med lite körning med instruktör (passageraråkning är normalt inte tillåten). Om det går att lösa kan jag tänka mig att ställa upp och förmedla det lilla jag har innanför pannbenet. Det är alltid värdefullt att få lite tips. Man blir aldrig för gammal för att lära...
Jag svek för dagen och åkte tyskt men hade kul ändå.
Extra roligt med lite "vanliga" bilar på banan. Det brukar alltid vara en skön blandning av fordon på LMS's prova-på körningar.
Denna gången syntes alla möjliga fordon, från Dennis Espace, via Golf, Cadillac, Chevy Nova, R5, till Porschar, GT40-replica, Sevens och Ferrari.
Och som jag alltid brukar tjata om... Det funkar hur bra som helst att åka bana med sin vanliga standardbil. Det är tokskoj.
Ska försöka fixa lite bilder från Falk-junior och lägga upp här...
En idé vore att dra ihop till en liten Renault(sport)-träff på Sviestad i samband med LMS's avslutningskörning den 21/10. Det är en söndag och alla semestrar borde vara avklarade. Banan är öppen hela dagen 9-16 och det finns massor med utrymme att träffas och sparka däck vid sidan av banan. Det borde finnas gott om intresserade inom en 25mils radie... (som är en rimlig sträcka att åka tycker jag)
Jag skulle tro att det går att snacka ihop sig med arrangörerna så att vi för de som känner sig vilsna och vill ha lite instruktioner om hur man kör på bana, bromsteknik, spårval etc. kan ordna med lite körning med instruktör (passageraråkning är normalt inte tillåten). Om det går att lösa kan jag tänka mig att ställa upp och förmedla det lilla jag har innanför pannbenet. Det är alltid värdefullt att få lite tips. Man blir aldrig för gammal för att lära...
Här är några bilder från Sviestad 30/7.
Alla typer av bilar var representerade.
Fler bilder här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=544346#544346
Alla typer av bilar var representerade.
Fler bilder här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=544346#544346
Tackar för fina bilder Falk.Hoppas nu detta kan inspirera fler att komma på nästa banträff.
Var är alla Megane 2,0 16v, 19 16v cliosar och 5'r. kanske till och med någon Alpine kunde våga sej fram (min står inne i år).
Espacen satte sej ordentligt i fjädringen bak kan man se på bilden.
Så upplevdes det inte alls i från förarstolen
måste fixa dit en kränghämmare bak samtidigt som jag byter till 25'a v6 hämmare fram
I övrigt är jag förvånad hur lätthanterlig den trots allt är
Det som modifierats på "Räserbussen" är...
- Standard sport väghållningskitt från ELIA (Eibach fjädrar och Bilsteindämpare)
- Fälgar 8x17" med 225/45-17
- Öppnare insug,(hela vägen till ventilen)portmatchning,modifierade ventilsäten o tätningsyta.
- Ordentligt urtagen avgaskanal o grenrör,modifierat ventilsäte o tätningsyta.
- Två rörs avgassystem "bonsmide" med dubbla katalysatorer för minskat motstånd.
- Effekt är väl 153hk original och det lever den säkert upp till
Var är alla Megane 2,0 16v, 19 16v cliosar och 5'r. kanske till och med någon Alpine kunde våga sej fram (min står inne i år).
Espacen satte sej ordentligt i fjädringen bak kan man se på bilden.
Så upplevdes det inte alls i från förarstolen
måste fixa dit en kränghämmare bak samtidigt som jag byter till 25'a v6 hämmare fram
I övrigt är jag förvånad hur lätthanterlig den trots allt är
Det som modifierats på "Räserbussen" är...
- Standard sport väghållningskitt från ELIA (Eibach fjädrar och Bilsteindämpare)
- Fälgar 8x17" med 225/45-17
- Öppnare insug,(hela vägen till ventilen)portmatchning,modifierade ventilsäten o tätningsyta.
- Ordentligt urtagen avgaskanal o grenrör,modifierat ventilsäte o tätningsyta.
- Två rörs avgassystem "bonsmide" med dubbla katalysatorer för minskat motstånd.
- Effekt är väl 153hk original och det lever den säkert upp till
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
sätter man i en mellanvägg blir det stereospace då..??Johan wrote:Att kalla en Espace för minibuss är en schymf, det är en monospace-bil.Dennis wrote:Arrangörerna var tveksamma om de skulle tillåta minibuss,men jag visade raderna på anmlän att deltagande sker på egen risk och arrangören frånsäger sej allt ansvar,de var nog lite förvånade sedan trots allt.någon långsammare bil fanns allt
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem