VÅGA Prova på bankörning

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

VÅGA Prova på bankörning

Post by Tony »

Den 30/7 är det prova på bankörning i Sviestad (Linköping) Nu vill jag se en massa Renaulter på plats, så kom igen fega inte ur,man behöver inte ha störst motor för att köra..
Och varför skulle bilen gå sönder bara för att man åker bana,håller den runt korvkiosken håller den väl till annat åxå, varför köpa en sportig renault och inte använda den.
Det kommer garanterat en minibuss dit om han är ledig vilket vi får hoppas han är,hur ofta har ni sett en minibus(s) på en bankörning??? fast ni kanske inte vågar bli omkörda av en buss??? kom igen nu,skall vi slå det svenska rekordet dvs fler än 3 renaulter på en bankörning???? :lol: :lol: http://www.lms.se/web/_pages/index_sekt ... SektId=111
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Ja även ni som inte vill/vågar kan ju komma förbi och kolla, kanske någon som vill hålla igång en engångsgrill så vi kan snacka lite över en korv...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Det låter trevligt :D Jag skall redan nu skriva in det i kalendern :P
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Dennis wrote:Det låter trevligt :D Jag skall redan nu skriva in det i kalendern :P
Kul så då blir det en buss och en R5a minst,bara 2st renaulter till så slår vi rekord..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Jag har nyligen skaffat en bil som är lite mer baninriktad än min Laguna kombi diesel,så jag har inte varit med på några slalom lr bankörningar. har sett mängder med inlägg på folk som hela tiden vill åka något event men alltid haft några ursäkter,måste byta bromoljan,mm mm,men dom har haft bilen för det....
varför måste det vara så speciellt att våga åka alla vi som har clio16v,cliosport,megane 16v,sport, R5gte,R1916v vad har vi för ursäkter,om bilen används och är beiktad vad finns det för ursäkter för att inte köra,man behöver inte byta ut massa prylar för att testa,dessutom blir man ju bättre på att köra för man vet hur bilen beter sig.
I år SKALL jag köra bankörning med min R5GTE,den skall jag köra med som den är,den är ju visseligen lite sänkt men det är typ det enda,och hur många renault är inte det om man tittar på ,gatbilar,garaget och dyl, det är nästan bara Falk som kört en massa 1 bil av alla i hela sverige..själv blev jag så jäkla sugen så jag fixade en bil att åka med,nu vill jag bara ut och köra så mycket det går,det är ju ingen ide att göra det med klubben utan man får söka sig till andra klubbar som är väldigt aktiva...hur skall vi få fart på den sportiga delen av klubben :?: :?:

hur många har en bil som dom skulle kunna köra bana med, utan att skall bara göra det innan.....kollade på alfaklubben dom har 37anmälda till den 16 på en bankörning dom har...jag tror inte det kommer mer folk om man planerar 1år innan...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply