Bankörning 2008...?

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Kan vara kul att få prova på att svänga lite med bilen,lära sig hur den reagerar då det blir lite fart på den. :lol:
John Ignell Enviken
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

det e ju ingen tävligt snarare en förarutbildning lära sig hur bilen rör sig vid högre farter känna ordentligt på bromsarna... lära känna bilen med andra ord..
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Ja mer det jag menade jag med!
Vet du på ett ungefär hur många,vart det blir av i vår,sommar?
Ska du med till göteborg i maj? :lol:
John Ignell Enviken
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Det vore ju kul om någon ville ta på sig rollen som "körträffsansvarig" i klubben.
Det finns mängder av tillfällen då man skulle kunna samla ihop lite CRS-folk och ha roligt på bana eller mellan koner.

Eftersom vi är relativt få så är det kanske vettigast att i så fall försöka träffas i samband med något redan existerande event. Det skulle kunna vara någon konbanekörning eller på Sviestad när LMS har provapå-bankörning.

Jag tror att det finns ganska goda utsikter att få till ett samarbete med någon annan klubb. CRS var ju tidigare stamgäster på Peugeot Sport Clubs tillställningar. Det borde ju gå att blåsa liv i det samarbetet igen, eller att inleda samarbete med någon annan klubb. CRS har väl också någon historia tillsammans med Alfa-klubben tror jag...

För att övergripande informera sig om vad som är på gång när det gäller ban/slalom-körning är tipset att hålla koll på www.rejsa.nu , där brukar de flesta klubbarna gå ut med information. Där finns även en banåkakalender som kommer att bli uppdaterad framåt våren.

Jag tjatar ju med en dåres envishet om att det är kul och självklart att åka bana med sin Renault. En bil är ju gjord just för att köras. Att åka bana och slalom är inte bara jätteroligt, det är också utmärkt träning. Man lär sig otroligt mycket om hur bilen och inte minst man själv uppträder när man kan sträcka ut lite under säkra förhållanden. Det är ju som sagt inte tävling det är fråga om, utan körning för sitt eget höga nöjes skull. (Och det är sjukt kul...)

För de som besöker en ban eller slalomträff för första gången finns det alltid någon att snacka med om man känner att man vill ha svar på frågor. Ofta finns det möjlighet att någon från arrangören kan åka med och berätta lite om hur banan ser ut och ge lite allmänna tips.



Image


8)
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

du falk kände inte du nån ur peugot gänget... fråga om vi får vara med i deras konbane körning för som det ser ut just nu e intresset ca 4st från renault gänget å vi e ju rätt utsprida å jag förstår folk som inte vill åka 50 mil bara för att få köra lite mer bil runt ett par koner för att sen åka 50 mil till eller om det finns intresse så varför inte en syd cup å en norr cup å dom snabbaste eller dom med mest utväkling får vara med i finalensom delas upp med 4 från norr 4 från syd å en final i norr å en i syd å se vem som e snabbast men då måste det minst finnas ca 8-10 intresserade i vardera del.. finns det intresset???????????? för det vore ruskigt roligt med en renault cup...
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

rscliosport wrote:kände inte du nån ur peugot gänget...
Nja, jag har ju bara träffat några av dem vid olika tillfällen...

Det bästa vore nog att någon kontaktar PSC "officiellt" från CRS's håll och helt enkelt frågar om vi får vara med och leka...
Att köra med dem och hålla en egen cup skulle vara rätt ballt. Det skulle iofs med stor sannolikhet innebära att CRS måste hjälpa till ekonomiskt och framförallt med arrangemanget om man lyckas sälja in sig hos PSC...
Frågan är om någon inom CRS i nuläget orkar att fippla med detta...? Dels medlemmar som hjälper till, dels någon ur styrelsen som sköter kontakten med PSC. Med den sömninga attityden som varit hittills, jag tvivlar... (hoppas jag har fel)


Jag röstar för Emil som banträffs-guru inom CRS. :P
Om bara du börjar och driver på så tror jag att man kan få till nå't bra.
Det behövs någon som är engagerad och själv brinner för att köra bana och slalom som är drivande.
Eftersom jag är involverad i en massa annat så har jag ingen möjlighet att med rent samvete ta på mig rollen som drivande, skulle helt enkelt inte ha tid och möjlighet att göra ett bra jobb. Jag kan dock kanske tänka mig att hjälpa till en liten, liten smula i mån av tid.


En tråd om PSC's idéer för 2008:
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=57744
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

du e snäll du som röstar på mig... har tyvär ingen erfarenhet av att styra upp nått sånt här men det kanske löser sig.. MANGE du brukar ju läsa allt här e du inte med i styrelsen? hur ser det ut ekonomiskt PM:a mig om det går att få loss lite pengar så får jag tänka på saken lite... men jag vill veta hur många som e intreseade
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Jopp jag e med i styrelsen.
Att vi inte driver något banåkarspår beror på att tiden saknas, så vi skulle behöva en banansvarig som håller kontakten och roddar i sådana frågor. Pengar.... tyvärr ligger det till som så att vi idagsläget inte kan lägga mer pengar på en sådan träff jämfört med andra träffar så ca 2000 är väl det som gäller. Hursom så tror jag att det är angagemang (stavning?!) som saknas så om någon/några är intresserade av att driva denna delen av klubben så välkommnas det 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jag skulle kunna ta på mig att vara banträffansvarig i södra sverige, vi skulle nog behöva ha en i stockholmsområdet då mycket händer just där kanske kallad region mitt lr något liknande.. vi behöver även hjälp från folk på forumet som kan komma med tips och ideer på banträffar,man kan ju inte sitta och kolla alla klubbars forum och liknande på jakt efter lokala konbanor och liknande. kanske skulle dra ihop en länksida med föreningar som ordnar lokala konbaner,bankörningar och tex superstage.. måste ju finnas massor med föreningar som gör detta som inte alla vet om.... vad tror ni..??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

låter bra. :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Jag försökte med att ordna ngt i sommras på björkvik ring.
Men det blev ju inte av då det skulle kosta 8000kr för
banhyra en heldag från 0900 till ca 1800.
Klubben borde kunna ordna lite mer för oss betalande medlemmar!! :?
Jag menar vi betalar ändå 250kr oc iir ju över 300 i klubben,som falk skriver
med man behöver ingen racer för att prova på hur ens bil fungerar i en
knivig situation eller om man vill prova på att bromsa med abs bromsar eller dylikt!
Mankan ju bara ta en dag med sk säkerhetsutbildning,tex halkkörning el dylikt??
John Ignell Enviken
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

att lägga massor av pengar på en träff som kanske lockar 15 bilar är inte försvarbart frågan kommer självklart varför mer pengar skall läggas på en sådan träff jmf mot en posörträff.
Sedan är det inte bara träffarna som kostar även tidning med utskick kostar. men ett sätt att lösa det hela är sponsorer. 8)
Men jag tror att om någon vill ta tag i en sådan träff så löser sig det andra. :D så sätt igång :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Jag ha ev ngt på lut inför taxingeträffen!
En tillbehörs,reservdelsföretag som redan sponsrar bla stcc,ska höra med
ett annat företag som bla sponsrar rally med. :lol:
John Ignell Enviken
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Dom wrote:Pengar...
Att hyra Lunda flygfält är (tror jag) fortfarande ganska överkomligt... Det kan nog CRS gå iland med alldeles på egen hand...
Man får kanske vara lite alert för att boka ett "bra" datum...
På Lunda kan man ordna slalombana eller någon liten snabbare variant med hjälp av taxibanor... Finns även obegränsat med utrymme om man bara vill "träffas" utan att köra...

Lunda ligger här:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=10401
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

ja det skulle vara ett bra alternativ för både en träff och köra bana på!
kanske kan vara ngt med både grilla korv o fika på?? :?: 8)
John Ignell Enviken
Post Reply