LMS Provapå-banåkning på Sviestad 2008. (Linköping)

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

picko1 wrote:oki det skulle vara kul o glo hur det fungerar på LMS ni får håjta när nu ska köra så får man kolla.
Tror det är körning nu på måndag. Är tyvärr upptagen själv...
Lite inför-snack här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46250
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Nån som någon gång kollat (för skojs skull bara :lol: ) vad det skulle kosta att hyra Sviestad en hel dag?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Sviestad kostar 24 000 kr heldag. Halvdag 12 000. Å nu har jag licens så jag kan köra. Bara en "bättre" bil...å många träningsmil på en å annan tävling [smilie=eclipsee_steering.gif] Men sköj var det. KG, den snåla smålänningen var en trevlig å rolig filur. Han bevisade att "Ärtan" är riktigt racevänlig med en van förare i sätet. Upptäckte att det fanns en hel del skrik i däcken, när man väl blivit lite varmare i hjälmen.
Falk! Han kände igen dig och sade att du fått riktigt bra tider med din Clio. Kul!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

kmfdm wrote:Sviestad kostar 24 000 kr heldag. Halvdag 12 000. Å nu har jag licens så jag kan köra. Bara en "bättre" bil...å många träningsmil på en å annan tävling [smilie=eclipsee_steering.gif] Men sköj var det. KG, den snåla smålänningen var en trevlig å rolig filur. Han bevisade att "Ärtan" är riktigt racevänlig med en van förare i sätet. Upptäckte att det fanns en hel del skrik i däcken, när man väl blivit lite varmare i hjälmen.
Falk! Han kände igen dig och sade att du fått riktigt bra tider med din Clio. Kul!
jag har en bil du kan få köpa pia som e lite bättre både prestanda o väghållningsmässigt o de e inte CCn lr R19
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

timolo wrote:
kmfdm wrote:Sviestad kostar 24 000 kr heldag. Halvdag 12 000. Å nu har jag licens så jag kan köra. Bara en "bättre" bil...å många träningsmil på en å annan tävling [smilie=eclipsee_steering.gif] Men sköj var det. KG, den snåla smålänningen var en trevlig å rolig filur. Han bevisade att "Ärtan" är riktigt racevänlig med en van förare i sätet. Upptäckte att det fanns en hel del skrik i däcken, när man väl blivit lite varmare i hjälmen.
Falk! Han kände igen dig och sade att du fått riktigt bra tider med din Clio. Kul!
jag har en bil du kan få köpa pia som e lite bättre både prestanda o väghållningsmässigt o de e inte CCn lr R19
"Bättre bil" ligger lite längre fram i tiden. Träningsmil kan jag avverka i min nuvarande bil. Inte ska du sälja en bil du nyss köpt?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

man kan få köpa in sig i bilen
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
Dignell
Posts: 51
Joined: 29 Mar 2008, 17:46
Location: Tranås

Post by Dignell »

Har varit riktigt dåligt med Renault på de senaste träffarna på Sviestad var håller ni hus??
Mårten Dignell
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Dignell wrote:Har varit riktigt dåligt med Renault på de senaste träffarna på Sviestad var håller ni hus??
jobbar typ.. skall se om jag hinner och komma upp den 19e och köra ifrån dig :wink:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Dignell wrote:Har varit riktigt dåligt med Renault på de senaste träffarna på Sviestad var håller ni hus??
Varför är det så långt till Sviestad (som ändå ligger närmast...)? :cry:
Jag hinner tyvärr inte ner på Måndag. Sitter fast i ett möte på eftermiddan.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Dignell
Posts: 51
Joined: 29 Mar 2008, 17:46
Location: Tranås

Post by Dignell »

Tony wrote:
Dignell wrote:Har varit riktigt dåligt med Renault på de senaste träffarna på Sviestad var håller ni hus??
jobbar typ.. skall se om jag hinner och komma upp den 19e och köra ifrån dig :wink:
Det ser jag fram emot :D
Mårten Dignell
sik
Posts: 128
Joined: 26 Nov 2007, 23:12
Location: Ödeshög

Post by sik »

Skulle ha kommit förra söndagen men det kom sk*t imellan. Men annars kan jag inte då de lägger sina tider så jäkla korkat! :evil:
Marcus Gustafsson.
Aínt boiling rise, just burning rubber
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Dignell wrote:
Tony wrote:
Dignell wrote:Har varit riktigt dåligt med Renault på de senaste träffarna på Sviestad var håller ni hus??
jobbar typ.. skall se om jag hinner och komma upp den 19e och köra ifrån dig :wink:
Det ser jag fram emot :D
Jag åxå :lol: jag borde väl kunna hålla samma fart som dig,har ju visserligen inga R-däck lr så mycket hk ,men borde matca din vikteffekt,så det kan funka..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

blev inget för mig, hittade ett litet vattenläck i söndags och det han jag inte fixa, men den 16 skall jag dit, då är jag lite långledig åxå så då skall jag hinna få det lira hoppas jag...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Senast den 16/6 var det två Renaulter på Sviestad och nötte asfalt.
Den 30/6 finns det återigen möjlighet att köra.

Några planer?
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Falk wrote:Senast den 16/6 var det två Renaulter på Sviestad och nötte asfalt.
Den 30/6 finns det återigen möjlighet att köra.

Några planer?
får inte köra,annars hade jag varit där den 16e
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply