Sviestad 2009

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Sviestad 2009

Post by fuzzion »

Jag tänkte att jag skulle bli medlem i LMS (Linköpings Motorsällskap) och deras banracing-sektion.
Ska försöka styra upp några "träffar" på Sviestad under 2009 för oss med Renaulter. I och för sig med andra bilar & fabrikat samtidigt men ändå, vi måste ju börja nånstans.. :)

Kanske är fler som är sugna på licenskurs?
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Post by Joakim16v »

Jag är intresserad av licens.. ska bara se till att ha tid att åka till Sviestad också.. :roll:
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

låter som ett bra intiativ :D även jag är intresserad av licenskurs 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Joakim16v wrote:Jag är intresserad av licens.. ska bara se till att ha tid att åka till Sviestad också.. :roll:
handlar om att prioritera åxå...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Post by Joakim16v »

Tony wrote:
Joakim16v wrote:Jag är intresserad av licens.. ska bara se till att ha tid att åka till Sviestad också.. :roll:
handlar om att prioritera åxå...
Tja.. pengar i slutet av månaden brukar vara trevligt, så det är prion för mig..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Joakim16v wrote:
Tony wrote:
Joakim16v wrote:Jag är intresserad av licens.. ska bara se till att ha tid att åka till Sviestad också.. :roll:
handlar om att prioritera åxå...
Tja.. pengar i slutet av månaden brukar vara trevligt, så det är prion för mig..
Så du menar att du inte har tid eftersom du måste jobba varje dag i månaden för att få pengar kvar i slutet på den.
Låter jobbigt..
men du bor ju i Stockholm så du kan ju sälja alla bilar och åka tunnelbana så får du mer pengar kvar i slutet på månaden..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Post by Joakim16v »

Tony wrote:
Joakim16v wrote:
Tony wrote: handlar om att prioritera åxå...
Tja.. pengar i slutet av månaden brukar vara trevligt, så det är prion för mig..
Så du menar att du inte har tid eftersom du måste jobba varje dag i månaden för att få pengar kvar i slutet på den.
Låter jobbigt..
men du bor ju i Stockholm så du kan ju sälja alla bilar och åka tunnelbana så får du mer pengar kvar i slutet på månaden..
Du tröttnar aldrig på att vara synisk va? Jag menar att de flesta gånger det har varit banåka på sviestad har varit vardagar. De flesta jobbar då. Så även jag. Slutar man jobbet kl 17 så hinner man inte ner till Sviestad förrän ca 20, då är banåkatiden redan slut, sen har man dessutom ca 2h tillbaka hem. Det är inte värt pengarna och tiden att åka så långt för den korta tiden nöje det blir. Visst man kan ta ut semester för att åka ner på det, men jag sparar hellre semestern för att få lite sol och värme på sommaren. Visst är det en prioriteringsfråga, men jag tror nog ändå de flesta resonerar som jag.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Re: Sviestad 2009

Post by Falk »

fuzzion wrote:...Ska försöka styra upp några "träffar" på Sviestad under 2009 för oss med Renaulter...
Låter som ett gott initiativ. :P

Hade du tänkt dig träffar vid LMS’s ordenarie provapåkörningar eller i samarbete med någon annan märkesklubb som har banåka på programmet?
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Att det kan vara lite knepigt för oss som har en bit till Sviestad att hinna till måndagskörningarna är ju tyvärr ett faktum. Jag har själv ofta svårt att komma loss från jobbet (massa möten och annat..), och har fått stå över kvällsbanåkat några gånger. Fast förra säsongen var väl om jag inte missminner mig 3 av tillställningarna på helgdagar. Dock är ju Sviestadbanåkat ett oöverträffat enkelt sätt för oss nördar att få tillfälle att nöta lite asfalt.

Hoppas att LMS fortsätter traditionen som tidigare.

Edit: Detta var mitt 1000'e inlägg :shock: vad nu det är värt... :roll: 8)
Last edited by Falk on 02 Dec 2008, 20:33, edited 1 time in total.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Dignell
Posts: 51
Joined: 29 Mar 2008, 17:46
Location: Tranås

Post by Dignell »

Vi är ett gäng som smider lite planer för 2009 bland annat ingår en resa till Ringen i planerna. Kommer bli mer åka 2009, framför allt många olika banor.
Mårten Dignell
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Joakim16v wrote:
Tony wrote:
Joakim16v wrote: Tja.. pengar i slutet av månaden brukar vara trevligt, så det är prion för mig..
Så du menar att du inte har tid eftersom du måste jobba varje dag i månaden för att få pengar kvar i slutet på den.
Låter jobbigt..
men du bor ju i Stockholm så du kan ju sälja alla bilar och åka tunnelbana så får du mer pengar kvar i slutet på månaden..
Du tröttnar aldrig på att vara synisk va? Jag menar att de flesta gånger det har varit banåka på sviestad har varit vardagar. De flesta jobbar då. Så även jag. Slutar man jobbet kl 17 så hinner man inte ner till Sviestad förrän ca 20, då är banåkatiden redan slut, sen har man dessutom ca 2h tillbaka hem. Det är inte värt pengarna och tiden att åka så långt för den korta tiden nöje det blir. Visst man kan ta ut semester för att åka ner på det, men jag sparar hellre semestern för att få lite sol och värme på sommaren. Visst är det en prioriteringsfråga, men jag tror nog ändå de flesta resonerar som jag.
Nej jag tröttna aldrig, har inte du komp/flextid som dom flesta? då kan man ju jobba över 2 timmer en dag och gå tidigare en annan.
sedan kan man inte komma ifrån att det kostar, men det gör alla nöjen..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Post by Joakim16v »

Tony wrote: Nej jag tröttna aldrig, har inte du komp/flextid som dom flesta? då kan man ju jobba över 2 timmer en dag och gå tidigare en annan.
sedan kan man inte komma ifrån att det kostar, men det gör alla nöjen..
Tyvärr har jag inte det på nuvarande uppdraget, det är fasta tider som gäller, men jag kommer snart få nytt uppdrag så då kanske det blir lite lättare. Då blir det definitivt att åka ner och leka av sig lite :twisted:
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Jaha det var inte meningen att tråden skulle dra iväg med sådana inlägg.
Tony och Joakim [smilie=devil.gif]

Nåväl, angående att träffas, det var bara en spontan tanke.
Vi gjorde ju det i slutet på oktober och då var det ju nästan Renault-rekord på Sviestad!

Falk, ja jag tänkte att vi kunde träffas vid LMS's prova på körningar till en början i alla fall, sen kanske vi kan utveckla det lite mer med andra klubbar om intresset fortfarande finns kvar inom klubben då!

Det borde börja några licenskurser under våren, vore trevligt om vi blev ett gäng med Renaulter :racesmile:
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

sorry.. tror det var renaultrekord
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Tony wrote:sorry.. tror det var renaultrekord
Jo det var nog så och det ska vi väl slå? :D
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Post Reply