Gotland Ring 9 maj 2009

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

waller wrote:Hoppsan. :shock:
Det var tydligen känsligt.......

Jag hade oxå väntat mig ett paketpris. Är ju lite enklare att ta ställning till erbjudandet om man vet totalpriset.

Jag tillhör oxå dem som är mest intresserad av körningen (vilket jag iofs gärna gör med fler renaulter) och inte så intresserad av själva renaultdyrkandet.

//Waller
Haha ja kan man lite matte så kan man ju lägga ihop bankörning,boende och resa till gotland så får man paketpriset
jag kan räkna, om resan med färja kostar som falk säger 2000 och man är 1pers som bor 2nätter. och äter på ringen

1000+2000+300+150= 3450kr =så paketpriset är 3450kr
enklare att ta ställning ??
sedan kan man ju räkna ut hur långt man har att köra, hur många varv man tänkt köra och räkna ut vad bränsle kostnaden blir åxå..
blir typ all inclusiv då..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Nu skall jag tänka högt
Fo(a)lk efterfrågar bankörning, när det väl kommer så låter det som en sågning att det kostar pengar.

Är väl folk som åker charter med all inclusiv, så man vet på öret vad allt kostar..

Och vill ni inte prata med oss andra utan bara köra så kan ni tälta bredvid banan, och dra därifrån när ni kört er trötta
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Tony wrote:Nu skall jag tänka högt
Fo(a)lk efterfrågar bankörning, när det väl kommer så låter det som en sågning att det kostar pengar.

Är väl folk som åker charter med all inclusiv, så man vet på öret vad allt kostar..

Och vill ni inte prata med oss andra utan bara köra så kan ni tälta bredvid banan, och dra därifrån när ni kört er trötta
Eureka - Du är ett geni!
Där har vi lösningen för mig. Tält, munkavle och hörselskydd.

:D

Jag har alls inte sågat nånting. Jag bara funderat lite högt över tingen och runtikringen.
Jag har inga problem med att lägga några tusen på en trevlig helg med bankörning. Det har jag råd med. (Däremot kan det vara ett problem för mig att bestämma mig så långt i förväg då jag ibland blir uppbokad på helgerna med relativt kort varsel och har svårt att krångla mig ur det. Men det är ju i allra högsta grad mitt eget problem!)

Det handlar ju inte om att att man inte vill snacka med folk på träffarna (de som träffat mig vet ju att jag inte direkt är asocial), det handlar mer om var man lägger fokuset på sitt bilintresse. Jag gillar att köra och driver min linje lite försiktigt från min kant. Andra gillar att vinkla bilintresset från ett annat håll.
Att åka till Gotland för att lägga några varv på GR och snacka sk*t med alla trevliga klubbmedlemmar tycker jag låter jättekul. Däremot skulle jag inte komma på tanken att åka till Gotland bara för att bo på vandrarhem, parkera bilen på en gräsmatta och äta och prata.

(Skulle väl vara för att dregla över Alpinerna då...) :P
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
waller
Posts: 25
Joined: 02 Jul 2008, 09:45
Location: Gävle

Post by waller »

Oj oj oj, vad bitsk du är Tony.
Känner du dig på ngt sätt personligen påhoppad?

Du var duktiga att räkna, tack för hjälpen. :wink:

Jag menade inget illa om evenemanget, det är kanon att det finns folk som tar sig tid att anordna körningar. Men från början i tråden så har det pratats om ett paketpris så det var vad jag hade väntat mig.

Jag umgås gärna med andra renaultägare men det är inte min första prio, det är körningen.

//Waller
Peter Waller
Dignell
Posts: 51
Joined: 29 Mar 2008, 17:46
Location: Tranås

Post by Dignell »

Allt har en alternativkostnad svårare än så är det inte.

Fakta är att det blir en högre totalkostnad för träffen iom att den ligger på Gotland. Skulle säkert komma fler (iaf norrmän) om den låg på tex. Kinnekulle. En subventionerad resa (paketmodellen) hade antagligen jämnat ut oddsen lite.

Men jag klagar inte, jag tycker det är fantastiskt att den blir av. Hade själv planerat att åka men det ser tyvärr inte så ljust ut för tillfället.
Last edited by Dignell on 29 Jan 2009, 21:20, edited 1 time in total.
Mårten Dignell
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Jag ska försöka ringa till båtfolket i morgon (mellan mina superviktiga projektmöten) och kolla om det går att få till några bra priser. De kanske har nå't att erbjuda förutom det som står på hemsidan... 8)
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

"tidigare du bokar desto billigare blir biljetten!" skriver Destination Gotland.

1996 kr är det högsta priset tur & retur för en bil och upp till fem personer, med plats i vilstol.

1596 kr kostar ovanstående fast i ekonomiklass (plats i Restaurangtorget, ej vilstol)

Om man inte vill köra på det paketet kommer här ett annat exempel:

Vuxen 26- år kostar mellan 188-489 kr enkel resa med plats i vilstol.
Personfordon under 6 meter kostar mellan 198-469 kr. Beroende på hur tidigt man bokar.

Alltså skulle två vuxna med plats i vilstol och med bil betala mellan 1148-2894 kr för tur & retur, beroende på hur tidigt man bokar. Nu vet jag dock inte hur tidigt man måste boka för att komma undan med 1148 kr.
Men skulle det alternativet överstiga 2000 kr kan man likväl ta paketpriset för 1996 kr.

Priset för en vuxen hamnar mellan 772-1916 kr tur & retur.
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

waller wrote:Oj oj oj, vad bitsk du är Tony.
Känner du dig på ngt sätt personligen påhoppad?

Du var duktiga att räkna, tack för hjälpen. :wink:

Jag menade inget illa om evenemanget, det är kanon att det finns folk som tar sig tid att anordna körningar. Men från början i tråden så har det pratats om ett paketpris så det var vad jag hade väntat mig.

Jag umgås gärna med andra renaultägare men det är inte min första prio, det är körningen.

//Waller
Nej känner mig inte alls personligt påhoppad,
Jag fattar inte att man måste poängtera att första prio är bankörning,jag personlig tror inte att det finns folk som lägger 3500kr för att titta på, hela resan går ju ut på att köra.
Skulle jag inte kört så hade jag hellre åkt in till visby raggat upp en brud och haft vuxenmys hela kvällen, för såå jäkla renault kåt är jag inte trots att jag har 4st..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Dignell wrote:Allt har en alternativkostnad svårare än så är det inte.

Fakta är att det blir en högre totalkostnad för träffen iom att den ligger på Gotland. Skulle säkert komma fler (iaf norrmän) om den låg på tex. Kinnekulle. En subventionerad resa (paketmodellen) hade antagligen jämnat ut oddsen lite.

Men jag klagar inte, jag tycker det är fantastiskt att den blir av. Hade själv planerat att åka men det ser tyvärr inte så ljust ut för tillfället.
Destination gotland har tidigare erbjudit rabatt till deltagare som skall delta i evenemang på Gotland ring! I dagsläget (28 jan) finns ej denna rabatt. Gotland Ring AB är förhandling med Destination Gotland om ev. rabatter, detta bör vara klart vecka 7.

Står det att läsa i inbjudan!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Falk wrote:Jag ska försöka ringa till båtfolket i morgon (mellan mina superviktiga projektmöten) och kolla om det går att få till några bra priser. De kanske har nå't att erbjuda förutom det som står på hemsidan... 8)
Destination gotland har tidigare erbjudit rabatt till deltagare som skall delta i evenemang på Gotland ring! I dagsläget (28 jan) finns ej denna rabatt. Gotland Ring AB är förhandling med Destination Gotland om ev. rabatter, detta bör vara klart vecka 7.

Står det att läsa i inbjudan!


kan du fixa något bättre än vad gotlandring kan så är jag nöjd..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Falk wrote:
Tony wrote:Nu skall jag tänka högt
Fo(a)lk efterfrågar bankörning, när det väl kommer så låter det som en sågning att det kostar pengar.

Är väl folk som åker charter med all inclusiv, så man vet på öret vad allt kostar..

Och vill ni inte prata med oss andra utan bara köra så kan ni tälta bredvid banan, och dra därifrån när ni kört er trötta
Eureka - Du är ett geni!
Där har vi lösningen för mig. Tält, munkavle och hörselskydd.

:D

Jag har alls inte sågat nånting. Jag bara funderat lite högt över tingen och runtikringen.
Jag har inga problem med att lägga några tusen på en trevlig helg med bankörning. Det har jag råd med. (Däremot kan det vara ett problem för mig att bestämma mig så långt i förväg då jag ibland blir uppbokad på helgerna med relativt kort varsel och har svårt att krångla mig ur det. Men det är ju i allra högsta grad mitt eget problem!)

Det handlar ju inte om att att man inte vill snacka med folk på träffarna (de som träffat mig vet ju att jag inte direkt är asocial), det handlar mer om var man lägger fokuset på sitt bilintresse. Jag gillar att köra och driver min linje lite försiktigt från min kant. Andra gillar att vinkla bilintresset från ett annat håll.
Att åka till Gotland för att lägga några varv på GR och snacka sk*t med alla trevliga klubbmedlemmar tycker jag låter jättekul. Däremot skulle jag inte komma på tanken att åka till Gotland bara för att bo på vandrarhem, parkera bilen på en gräsmatta och äta och prata.

(Skulle väl vara för att dregla över Alpinerna då...) :P
Nej vem skulle lägga 3500 på att parkera på en gräsmatta, äta och prata, allt går väl ut på att köra på Gotland ring, tycker inte man behöver poängtera att det är det enda man vill, det andra ingår liksom i "paketpriset" träffa andra bantokar som kanske lägger ännu mer pengar på att köra bana på en avlägsen ö oavsett om dom åker Renault lr någon annan bil....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Tony wrote:
Falk wrote:Jag ska försöka ringa till båtfolket i morgon (mellan mina superviktiga projektmöten) och kolla om det går att få till några bra priser. De kanske har nå't att erbjuda förutom det som står på hemsidan... 8)
Destination gotland har tidigare erbjudit rabatt till deltagare som skall delta i evenemang på Gotland ring! I dagsläget (28 jan) finns ej denna rabatt. Gotland Ring AB är förhandling med Destination Gotland om ev. rabatter, detta bör vara klart vecka 7.

Står det att läsa i inbjudan!


kan du fixa något bättre än vad gotlandring kan så är jag nöjd..
Jag har läst inbjudan.

Jag tror ju iofs också att det blir svårt att fixa till nå't. Om det som står i inbjudan innebär att Peter har ringt och kollat med dem den 28'e vet jag ju inte. Vi får väl invänta V.7.

Det jag dock vet är att det vid andra tillfällen gått att fixa till specialdeal, men det har om jag förstått rätt vid de tillfällena gjorts en gruppbokning.

För några år sedan kunde man göra upp med dem om att få en kod typ "biklubben X 9maj" som man skulle haspla ur sig när man bokade. Man erhöll då en "evenemangsrabatt".

Klart man ska försöka pressa priset, men jag ser mer till bekvämligheten att kunna göra en masterbokning av rubbet "all inclusive" via klubben...
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Falk wrote: (Däremot kan det vara ett problem för mig att bestämma mig så långt i förväg då jag ibland blir uppbokad på helgerna med relativt kort varsel och har svårt att krångla mig ur det. Men det är ju i allra högsta grad mitt eget problem!)
Så du kan inte som dom flesta människor lämna in en semester ansökan och tala om att då är jag på Gotland och är oträffbar ?? Det måste jag göra då jag jobbar den helgen förlorar lite OB men det kan det vara värt för en heldag på svenska O ....
Åker inte dit för att prata för det kan jag göra på jobbet då mina skiftmedarbetare är väldigt trevliga...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Den här tråden börjar att spåra ur. Kan vi återgå till ämnet istället för att bli allt för personliga..? Tack & go natt
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Tony wrote:Nej vem skulle lägga 3500 på att parkera på en gräsmatta, äta och prata, allt går väl ut på att köra på Gotland ring, tycker inte man behöver poängtera att det är det enda man vill, det andra ingår liksom i "paketpriset" träffa andra bantokar som kanske lägger ännu mer pengar på att köra bana på en avlägsen ö oavsett om dom åker Renault lr någon annan bil....
Har du rätt i... Vem skulle göra det...
"Alltid" när jag diskuterat träffar i samband med asfaltytor med klubbens styrande har jag haft en känsla av att banåkat i "deras" ögon kommit i andra hand. Det är därför jag är lite tjatig. Jag vill ju att det ska bli lite action. Jag kan ju inte kritisera upplägget på Gotland eftersom jag inte har en aning om hur det kommer att bli eller hur det är tänkt. Vore kul om Peter, eller vem det nu är som roddar detta skulle skriva några ord om upplägget här i tråden i god tid före 5'e Mars, så man vet vad man anmäler sig till.
Den infon kommer väl får jag hoppas.

Lite av vad jag tjatar om förstår man när man inser det faktum att det i inbjudan finns upptaget några punkter.
*Betalning
*Lunch
*Båtbiljetter
*Boende
*Frukostbuffe
Dock, inte ett enda ord om själva pudelns kärna, bankörningen.
Det gör att jag som banåkaintresserad får anse mig ha mandat att fundera lite på hur prioriteringarna ligger från CRS håll.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Post Reply