Gotland Ring 9 maj 2009

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Tony wrote:
Falk wrote: (Däremot kan det vara ett problem för mig att bestämma mig så långt i förväg då jag ibland blir uppbokad på helgerna med relativt kort varsel och har svårt att krångla mig ur det. Men det är ju i allra högsta grad mitt eget problem!)
Så du kan inte som dom flesta människor lämna in en semester ansökan och tala om att då är jag på Gotland och är oträffbar ?? Det måste jag göra då jag jobbar den helgen förlorar lite OB men det kan det vara värt för en heldag på svenska O ....
Åker inte dit för att prata för det kan jag göra på jobbet då mina skiftmedarbetare är väldigt trevliga...
Sorry om jag går OT...
Nej Tony, det har inte med mitt ordinarie jobb att göra. Det har helt andra personliga orsaker. Det var bl.a. därför jag inte kunde komma till sista bankörningen på Sviested förra året fast jag såå gärna hade gjort det.

Än en gång, ber om ursäkt för OT...
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Falk wrote: Dock, inte ett enda ord om själva pudelns kärna, bankörningen.
Det gör att jag som banåkaintresserad får anse mig ha mandat att fundera lite på hur prioriteringarna ligger från CRS håll.
Det har du faktiskt helt rätt i inte tänkt så långt, du menar behöver vi stå flaggvakter osv
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dignell
Posts: 51
Joined: 29 Mar 2008, 17:46
Location: Tranås

Post by Dignell »

Tony wrote:Står det att läsa i inbjudan!
Ja tack jag är läskunnig! :roll:

Word of advise...

Image
Hoppas ingen tar illa upp av skämtet
Mårten Dignell
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Tony wrote:...du menar behöver vi stå flaggvakter osv
Ja, bland annat...
Hur många som behövs för flaggandet, hur körpassen blir, om det ska delas upp på grupper med avseende på tidigare erfarenhet, om det finns nå'n som kan agera instruktör för de som känner sig osäkra etc, etc.

Det var lite sån't som jag tänkte på...

Men det kommer väl så'n info framöver.

Min erfarenhet är att de roligaste banträffarna är de som är strukturerade. Peugeot Sport Club's träffar t.ex. har tidigare varit jättebra i det avseendet.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Falk:

Ber att få upprepa än en gång vilket också står i inbjudan till träffen, om man nu bemödar sig at läsa denna istället för att gnälla om upplägget på forumet.

Eventuella frågor om bankörningen och allt annat ställs till Peter Bergqvist som fixar detta!

Jag personligen som inte är ett dugg banåkaintresserad och som inte tänker deltaga tycker att det känns jävligt trist att när det fixas ett sånt här arrangemang som efterfrågats av många medlemmar, ja då skall allt ifrågasättas, kritiseras och sågas.

Ta kontakt med Peter och be att få hjälpa till istället för att gnälla, det behövs duktigt folk som kan vara med och rodda ett arrangemang av detta slaget!
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

t80196 wrote:Falk:

Ber att få upprepa än en gång vilket också står i inbjudan till träffen, om man nu bemödar sig at läsa denna istället för att gnälla om upplägget på forumet.

Eventuella frågor om bankörningen och allt annat ställs till Peter Bergqvist som fixar detta!

Jag personligen som inte är ett dugg banåkaintresserad och som inte tänker deltaga tycker att det känns jävligt trist att när det fixas ett sånt här arrangemang som efterfrågats av många medlemmar, ja då skall allt ifrågasättas, kritiseras och sågas.

Ta kontakt med Peter och be att få hjälpa till istället för att gnälla, det behövs duktigt folk som kan vara med och rodda ett arrangemang av detta slaget!

Mats, Jag tror att du inte riktigt vill förstå vad jag skriver här på webben...
Jag vet iofs att det kan vara svårt att kommunicera och nå fram på rätt sätt på webben och är fullt införstådd i risken att en persons skrivna intentioner kan tolkas på ett helt annat sätt av läsaren. Trots detta är ett sån't här forum i min mening en jättebra kanal för att hålla ihop en klubb och diskutera angelägna ärenden. Nyttan överskrider med råge riskerna, typ... :P

Och ursäkta, men jag gnäller inte, jag kritiserar inte, jag sågar inte. Och varför skulle jag inte ha läst inbjudan. Däremot skulle jag kunna uppfatta det du skriver som "gnäll" mot mig om jag vill, lyckligtvis är jag tillräckligt vuxen för att inte göra det.
Man kan undra om ni inte vill ha synpunkter, ris och ros, på det "ni" åstadkommer?
Detta är ju för f*n klubbens forum (ursäkta min franska), det är väl ändå till för att användas för att diskutera just sådana här saker.
Hur många gånger har jag skrivit i den här tråden att jag tycker att ett Gotland Ring-arrangemang kan bli en höjdare och att det Peter gör är kanon?
Och att du är ointresserad av banåka har väl liksom inte med detta att göra. Du gillar inte banåkning och det är helt ok. [smilie=icon_up.gif]

Varför ska jag ta kontakt? Forumet finns ju här. Det är bara för den som arrangerar att informera, och diskutera, att ventilera eller t.om. be om hjälp. Hur ska den enskilde klubbmedlemmen kunna hjälpa till om man inte ens har en aning om vad som är på gång.
Dessutom, och det betonar jag, finns en särskild forumdel som är avsedd för att diskutera träffplanering. http://forum.clubrenaultsverige.com/viewforum.php?f=37
Hittills har det inte skrivits ett enda ord om planeringen av denna potentiella höjdarträff i det därför avsedda forumet.

Äh, lär av andra klubbar, kommunicera och använd forumet så finns risken att fler hjälps åt.

:roll:
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Sluta bråka nu allihop! Pumpa däcken och gör upp på banan istället :lol:
Nu gäller det väl att "PR'a" för träffen, så den blir av.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Dennis wrote:Nu gäller det väl att "PR'a" för träffen, så den blir av.
Jupp - Positive spirit, good thinking!
Om det ska inbjudas folk från rejsa.nu som antytts kan jag "PR'a" där. Jag gör det så fort det blir klart hur själva banåkningen blir organiserad. :P
(Hur många rejsainbjudningsplatser blir det?)
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Nu har jag gjort lite research, snackat lite med båtfolket. (Erik Johansson 0498-201818)
Egentligen skall man vara runt 75-100pers för att få bra pris, men om man gör en gruppbokning i klubbens regi någon månad innan för hela sällskapet relaterat till "Gotland Ring" blir priserna enligt följande:
Enkel mellan '139:-pers/198:-bil' och '297:-pers/307:-bil' beroende på tidpunkt och om man åker till/från Nynäs eller Oskar. De priserna skulle kunna ordnas även om man är färre personer...
I "värsta fall" alltså 1208:- för en pers med bil.
I "bästa fall" 674:-.
Priset beror som sagt av destination och tidpunkt.
Det verkar alltså inte helt omöjligt att förhandla med dem om man gör det för gruppen centralt från klubben... Som enskild är det ordinarie prislista som gäller. Den är dynamsik. Det blir billigare ju tidigare man bokar...(jag har inte jämfört med den).

På fredagen kan man åka t.ex 21.10 från Oskar. 11.05, 16.30 eller 20,05 från Nynäs.
På söndagen kan man åka hem till Nynäs 08.05, 16.00 eller 19.20, till Oskar 12.00 eller 17.35.

Reservation för att jag fattat/hört fel.

Det var ju inte så svårt att kolla detta och skriva om det här. Det tog 20 minuter totalt. Information i sin högsta potens. :P

Sen om det är lämpligt eller vettigt med gruppbokning via klubben just i detta fallet är en annan sak. Det kanske trots allt är minst krångel om var och en bokar själv till ordinarie pris. Några kronor hit och dit i rabatt kanske inte är så viktigt i totala träffkostnaden för var och en...
Det blir ju trots allt en massa jobb och ansvar för den som arrangerar och fixar för gruppen.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Oj va mycket det skrivits här :D

Peter är ingen forumsanvändare och just nu så förbereder han sig till att åka veteran montecarlo. Vad jag vet så hade peter pratat med destination Gotland och fått ungefär samma svar.

Hursom när peter är tillbaka så kan vi reda ut alla frågor som finns. Rejsa platser kommer att finnas men de har inte släpps ännu men det kommer.

Så om någon vill veta exakt hur allt skall gå till så får man ringa peter eller så väntar man tills det att jag skriver här :D

Nu laddar vi 8)

Jag kommer antagligen att åka dit lite före och vara kvar lite efter och turista lite någon mer som har denna tanke?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Vad jag vet så är det då peter som ska rodda det hela så försök att få honom och berätta vad som gäller ang priser rabbater,boende etc.
Han bör ju kunna räta ut samtliga funderingar till projektet för alla!
John Ignell Enviken
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Hade det inte varit enklast om peter kunde uppbringa en dator och logga in här och skriva några rader, istället för att alla intresserade skall ringa hem till honom en och en och fråga.. underlättar för alla :idea:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Alla gillar inte detta med forum :D men jag tänkte prata med honom när han är tillbaka. sedan skriver jag här och på rejsa 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Peter B
Posts: 7
Joined: 06 Feb 2009, 15:11
Location: Stockholm

Post by Peter B »

mange wrote:Alla gillar inte detta med forum :D men jag tänkte prata med honom när han är tillbaka. sedan skriver jag här och på rejsa 8)
:D

Hej Pøjkar !

Va kul att ni ær så aktiva !!
Jodå jag har dator ,dock en med lite Norsk idag.
Många frågor om det ena och andra .
Før att reda ut några av era ?


1. Resandet till Gotland : Pratade idag med min kontakt på Gotland ring AB,
næsta vecka kommer ett avtal till med førhoppningsvis rabatterade priser .

2. Boendet : Jag har lagt ut flera krokar angående boendet på øn. Visst kan vi bo på ett nærmare stælle æn Ljugarn. t.e.x Lærbro eller Kappelshamn......
Førdelen med Ljugarn ær att jag har mycket kontakter dær nær det gæller boende och mat + att førhoppningsvis alla gillar denna underbara by vid havet istællet før att bo i " skogen" Detta ær ett førslag att bo før en vettig peng i en by som kan erbjuda mycket.

3. Nær det gæller Banåkat på Ringen.......
Først o fræmst måste vi få in anmælningar så att det tæcker klubbens kostander. Annars blir det inget av ! ......55000 kr ær vad kalaset kostar !
Førhoppningsvis 40 bilar från Renault + att vi ær tvugna att sælja "løs" platser før 1250 kr annars går ej detta ihop !

Om vi får ihop detta så roddar vi vidare på hur Dagen på banan skall se ut.
Grupper,tider,flaggvakter ,etc...........OBS ! Detta ær ej någon tævling ! ! !
Ni som har varit med om att åka med Peugeot m.m. Kom med er erfarenhet och hjælp till !

Peter
Peter Bergqvist
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Peter B wrote:Registreringsdatum: 06 februari 2009
Inlägg: 1
Ort: Stockholm
:D :D

Välkommen!

Det vore kul om den här Gotlandsträffen med tillhörande banåka kunde bli verklighet.

För att få till banåkabiten måste man nog marknadsföra träffen till lite bredare lager. Hur många "externa" deltagare behövs tror du? Blir det verkligen så många som 40 Renaulter som vill åka på banan? (Vilken härlig syn det skulle vara...)

För att locka icke Renaulter är antagligen rejsa.nu en bra kanal att nå ut med budskapet...

Kör hårt!


mvh / Falk
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Post Reply