Gotland Ring 9 maj 2009

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Går säkert att ordna 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dignell
Posts: 51
Joined: 29 Mar 2008, 17:46
Location: Tranås

Post by Dignell »

Jag är till med största säkerhet på.
Mårten Dignell
ALLARD
Posts: 18
Joined: 08 Nov 2004, 16:18
Location: Katrineholm

Post by ALLARD »

Jag har också tänkt att dyka upp, med en kombi (ingen stationsvagn alltså) familje/bankörningsutflykt.
Andreas Allard - Megane Sport
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Nu är träffen inlagd i Rejsas banåkakalender.
http://rejsa.nu/bankalender.asp

Eftersom ni, om jag förstått saken rätt, tänkt bjuda in utomstående i viss mån kunde det ju vara bra om den som har koll på arrangemanget skrev några rader om hur man anmäler sig, dels här i tråden och på rejsa: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52224 Frågan har redan kommit upp.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Skriver så fort jag vet :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Nu är alla detaljer klara till Banträffen på Gotland, kolla här:

http://www.clubrenaultsverige.com/meeti ... asp?id=189
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Falk wrote:Som jag skrev i tråden på RenaultSportforumet så är jag klart intresserad.
:roll: -Tänker högt:
...När jag läser inbjudan inser jag att det blir rätt kostsamt för en dags banåka (färja+bana+boende mm). Jag hade förväntat mig ett paketpris med allt inkluderat.
Ser man det som en minisemester med stor del samkväm kommer ju kostnads bilden i lite annat läge.
Hmm... Tål att tänka på... för de pengarna kan man åka mycket bana på t.ex. Sviestad eller Kullen......
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Maj kommer bli en dyr rejs månad, 3 banträffar på en Månad..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Falk wrote:
Falk wrote:Som jag skrev i tråden på RenaultSportforumet så är jag klart intresserad.
:roll: -Tänker högt:
...När jag läser inbjudan inser jag att det blir rätt kostsamt för en dags banåka (färja+bana+boende mm). Jag hade förväntat mig ett paketpris med allt inkluderat.
Ser man det som en minisemester med stor del samkväm kommer ju kostnads bilden i lite annat läge.
Hmm... Tål att tänka på... för de pengarna kan man åka mycket bana på t.ex. Sviestad eller Kullen......
Boende 150kr är ju ingen kostnad, 1000kr är inte så långt från 800kr som bmw clubben tar, Det som är dyrt är färjan eftersom vi skall till en ö..
Tycker det är ett bra initiativ av clubben att ordna något sånt här...
Tror du det blir billigare med ett paketpris kan du ju lägga ihop kostnaderna :wink: :lol:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Tony wrote: Tror du det blir billigare med ett paketpris kan du ju lägga ihop kostnaderna :wink: :lol:
Fortsätter tänka högt:

Borde bli både billigare och enklare om nå'n centralt fixade och donade... 8)
Tänkte lixom i min enfald att det var en av de grejerna klubben skulle kunna göra, sy ihop ett paket och få till ett bra komplettpris.
Tony, jag är ju inte en bilklubb... :wink: :wink:


Missförstå mig rätt... Jag tycker det är ett jättebra initiativ med den här träffen!
Gotland Ring är helrätt! Att det kostar en slant (att ta sig dit och att hyra banan,) är ju inte Renaultklubbens fel.
Det är väl bara så att jag är lite speciell i Renaultklubbskretsen eftersom jag är mer intresserad av själva banåkat än francofilträffandet.
Intressena är ju olika. På Stockholms-Lundaträffen förra året t.ex. var vi ju några som befann oss på banan mest hela tiden och ett annat gäng som inte körde (så mycket) utan hellre satt och häckade i tältet hela tiden.

När jag åker bana vill jag ha så mycket action som möjligt för pengarna.

Om jag begrep Destination Gotlands website rätt blir kostnaden för färjan ungefär 2000:-. träffavgift 1000:- + boende 300:- (om man är två) samt kostnad för mat och dryck (och bensin). (Tidigare när jag åkt på Gotland Ring i andra sammanhang har det erbjudits ett paketpris till klart lägre kostnad än ovan, fast allt blir väl dyrare...)
En banträff heldag på en Svensk fastlandsbana med annan bilklubb kostar typiskt klart mindre (jag har hittills aldrig betalt mer än 500:-)
Vad kostar det förresten om man är två som delar på en bil? Priset är per bil, eller hur?

Det är mycket utgifter här i livet, mycket man vill göra. Man måste ju prioritera för att överleva.

Hur är det förresten med säkerheten på banan? Flaggvakter, ambulans etc... Om vi ska jämföra med t.ex. BMWSC (som Tony gör ovan) så får man titta på vad de erbjuder. De har gedigen erfarenhet av att anordna banåka, de har alltid en ansvarig övningsledare, ambulans och sjukvårdspersonal stand by samt flaggvaktsposteringar runt banan. Jag vill nog gärna väga in min säkerhet i kostnaden.

Som sagt ingen kritik, Tycker det helrätt med en Gotlandsträff...

Jag bara tänker högt... :P


Edit: Hur kommer det sig förresten att denna tråden ligger i "Träffar & Evenemang" istället för i "Race & Bankörning" som borde vara det naturliga?
Last edited by Falk on 29 Jan 2009, 16:29, edited 1 time in total.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Destination gotland har tidigare erbjudit rabatt till deltagare som skall delta i evenemang på Gotland ring! I dagsläget (28 jan) finns ej denna rabatt. Gotland Ring AB är förhandling med Destination Gotland om ev. rabatter, detta bör vara klart vecka 7.

Står det att läsa i inbjudan! Det verkar som subventionerad paketösning undersökts. Att folk vill bo eller inte bo här eller där beroende på krav på standard tycker jag var och en får lösa. En del vill kanske åka hem eller har någon bekant att bo hos.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Falk:
"Borde bli både billigare och enklare om nå'n centralt fixade och donade...
Tänkte lixom i min enfald att det var en av de grejerna klubben skulle kunna göra, sy ihop ett paket och få till ett bra komplettpris"

Och vem skall denna "nån" och "klubben" vara?

Jo, någon medlem i klubben!

Just vad vår medlem Peter B har gjort, ett stort jobb för att fixa ihop detta. Tycker man det är för dyrt är det väl bara att stanna hemma.

Frågorna om säkerhet får du ställa direkt till Peter som det står i anmälan, här får du nog inga bra svar.
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

t80196 wrote:Falk:
"Borde bli både billigare och enklare om nå'n centralt fixade och donade...
Tänkte lixom i min enfald att det var en av de grejerna klubben skulle kunna göra, sy ihop ett paket och få till ett bra komplettpris"

Och vem skall denna "nån" och "klubben" vara?
Det beror väl lite på hur klubben är organiserad vem som bör ta befälet. I detta fallet kanske klubbens träffansvarige, eller banåkaansvarige. Det viktiga är väl att det blir gjort. :wink: Och det mest praktiska är väl att någon som tagit på sig att ingå i klubbens kärntrupp tar ansvar och kikar runt efter vilka möjligheter som bjuds.
Vem vet det kanske till och med finns nå'n bland klubbens medlemmar eller i kretsen runt dessa som jobbar på Destination Gotland eller driver pensionat på Gotland. Ett bra sätt att få input från omvärlden till "klubbstyret" är att ha en dialog med medlemmarna på forumet. [smilie=icon_up.gif]
t80196 wrote:Jo, någon medlem i klubben!
Klart att den som gör detta är medlem i klubben.
t80196 wrote:Just vad vår medlem Peter B har gjort, ett stort jobb för att fixa ihop detta.
Precis. Och det är ju jättebra. Ett lovvärt initiativ. All credit till Peter. :D [smilie=icon_up.gif]
t80196 wrote:Tycker man det är för dyrt är det väl bara att stanna hemma.
Ehh... Klart att man stannar hemma om man inte har råd eller inte vill åka av annan anledning...
t80196 wrote:Frågorna om säkerhet får du ställa direkt till Peter som det står i anmälan, här får du nog inga bra svar.
Jag har egentligen inga konkreta frågor, jag bara bollade lite i luften i frågeform. Kanske finns det andra som vill veta. Om t.ex. Peter eller nå'n annan vill informera om en så'n sak som säkerheten har han ju denna eminenta forumtråd till sitt förfogande.
t80196 wrote:...här får du nog inga bra svar
Det tycker jag är lite synd. Är det någonstans de "bra svaren" borde hagla så är det just här...





Återigen. Det är ingen kritik det jag skrev i det tidigare inlägget, bara reflektioner. Jag fiskar inte efter några svar. Jag vill inte ställa nå'n mot väggen. Jag tycker att det är jättebra att det ordnas träffar i klubbens regi med möjlighet till bankörning. Jag bara tänkte högt.
:D
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
waller
Posts: 25
Joined: 02 Jul 2008, 09:45
Location: Gävle

Post by waller »

Hoppsan. :shock:
Det var tydligen känsligt.......

Jag hade oxå väntat mig ett paketpris. Är ju lite enklare att ta ställning till erbjudandet om man vet totalpriset.

Jag tillhör oxå dem som är mest intresserad av körningen (vilket jag iofs gärna gör med fler renaulter) och inte så intresserad av själva renaultdyrkandet.

//Waller
Peter Waller
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

waller wrote:Det var tydligen känsligt.......
...Ähh, det är inte så farligt... bara jag som tjafsar lite... De som hänger här är vana vid att jag har mina åsikter. De vet ju att jag är en trevlig farbror IRL. :D

Jag måste ju skriva lite på det här forumet också... :P



En massa snack och debatt på klubbforumen är alltid bra. 8)
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Post Reply