Gotland Ring 9 maj 2009

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

men HALLÅ träffen finns ju inte som en kommande träff i kalendern och all info om träffen är borta..
vet ju inte ens vart jag skall betala, håller med jäkla cirkus, jag vill ju köra men lite info hade ju inte skadat om någon vill komma...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Håller med... lite rörigt :roll:
klistrar in texten som vi skrev på rejsa så gör på detta sätt d.v.s. maila peter B och få info om inbetalning


Inbjudan till banträff på Gotland Ring 9 maj 2009.

Äntligen kan vi berätta lite mer om den banträff som planeras på Gotland Ring av Club Renault Sverige.

Som några säkert redan vet är Gotland Ring en kuperad och underhållande bana i vacker natur. Banan är dessutom bred vilket kan vara bra om man som nybörjare missar lite. Denna bana är säkerligen en av de mest underhållande i Sverige.

De som kör på banan kör under eget ansvar i likhet med när allmänhetens körning ordnas på Gotland Ring. Det är ingen tävlingskörning.
Bilarna skall vara registrerade och vara godkända av bilprovningen. Vi kommer att köra 15-20min pass i uppdelat på olika grupper beroende på erfarenhet.


Grupprabatt till färjorna finns. Mer info angående detta erhålls vid anmälan.

Inget samordnat bokande av boende kommer att ske.

25 platser kommer att släppas till övriga bilar. D.v.s. bilar som inte är Renaulter
Anmälan görs till Peter Bergqvist på mail: mr.peter.bergqvist (at) telia.com (ersätt (at) med snabel-a.)
Sista anmälningsdag 5/3 -2009 (tiden kan komma att förlängas men boka tidigt för att vara säker på din plats). Detta tidiga datum har vi satt för att se om det finns underlag för att driva igenom denna träff.

Mer information om betalning får du i samband med anmälan.

Pris:
1000kr klubbmedlem i CRS
1100kr Icke klubmedlem

Välkommna!
Observera att anmälningsdatumet är förlängt

Lägger även in en påminnelse på klubbsidan
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Hur går det med träffen har det kommit in tillräckligt många ännu?
John Ignell Enviken
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Peter jobbar på han har pratat med gotland ring om vår situation och det var öppna för en alternativ lösning (vet dock inte vad det innebör än) så om några dagar så vet vi 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Nu är man i alla fall anmäld och har betalt in pengar.
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Peter bad mig rapportera följande angående gotlandring träffen
Ny uppgörelse är gjord och vi från CRS behöver bara vara 25bilar.Blir vi fler så löser det sig självklart också.
Vi bjuder in från rejsa.nu, Norska renaultklubben, Gsvk 10 platser.
Banan disponeras från 14.00- 18.00
Gotland ring har "provapå" körning för allmänheten innan vi tar över.
F.n 2st 5GT turbo,Tony 5 16v, Mange Doffe "Ratrace", Peter och Peter 2x A310, Johan "Fuzzion" Megane, Jag själv Alpine,
Har säkert missat någon, så rätta mig

:wink:
Skynda att anmäla er till Peter
mr.peter.bergqvist@telia.com
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Hej hopp! :)
Har pratat med Peter B. Nu finns mer info om Gotland Ring-träffen. Se Nyhet på startsidan och därifrån länkat till Träffar, så ni som fortfarande tvekar - in och läs och ANMÄL ER SNARAST! :D (Begränsat med platser)
Verkar bli kanon!
8)
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Kommer nog åka redan på onsdagen pga roliga tidtabeller (är framme 00,05 i visby på lördagen , lite efter 14,00 på onsdagen) man kan ju se om det finns några trevliga gotlänskor, när man ändå är där, dvs kombinera nytta med nöje ( fast bägge är nöjen :wink: ) så man kan ha dubbelt så roligt..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Även jag hade tänkt åka lite tidigare :D gotlänskor är väl trevliga 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Kommer träffen att bli av?
Bra om man vet så att man kan boka färja och boende :)
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Enligt Peter så blir träffen av... tror dock inte att alla har betalat än.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Peter B
Posts: 7
Joined: 06 Feb 2009, 15:11
Location: Stockholm

Post by Peter B »

mange wrote:Enligt Peter så blir träffen av... tror dock inte att alla har betalat än.
:D Hej alla !

Boka på bara ! Vi kommer att køra på Gotland Ring 9 Maj .

vi ses // Peter
Peter Bergqvist
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

skall vi försöka ordna upp med lite logistik, är det någon som kommer åka dit med någon bil som man kan ha lite prylar i..
Vore ju bra om man visste att man kunde tex få tag på en domkraft och några verktyg, så inte alla behöver ta med sig en var. kanske inte går att lösa men en tanke.. om man tex behöver skifta fram och bakhjulen..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Ja ha, Jag behöver inte tänka på att ta med mig så mycket, Får väl bara plats med en kylvätskedunk och nessesären i alpinen :lol: Får hoppas på att andra har grejjer om man skulle behöva :)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Hur blev det med allt? jag kan inte åka förens tidigast på fredag när skall alla andra åka dit samt tillbaka? skall ni vara kvar nått efter helgen?

///Mange som inte bokat än
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply