Dennis wrote:Ska kolla i mina fakturakopior. Har sparat alla inköphandlingar så man ser hur mycket som är nedplöjjt. Kan säga att 20.000 sticker iväg rätt fort
Tur att bilen var gratis då
Japp
Besök gärna min hemsida! http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Skulle jag lagt mina Renault 21 pengar på en typ Volvo T5 eller Audi S4 så hade jag nog legat kring 600 påsar på hjulen. Men en sån kör ju alla runt med. Hur kul ä dä =D
Bästa var nog när jag lämnade en Dodge Challenger Hemi -13 bakom mig förra sommaren =) Visst dom är tung, men ändå rätt skojigt =D
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Två timmar till då. Insug med tillbehör och turbo med tillbehör och en downpipe på det. Nääära nu =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Jajjemen. Då vart dottern sjuk...Tur i otur är att frugan jobbar kväll så hon var hemma till 12:00. Då hann jag ut i garaget en sväng till.
Det vart provstart och slutmontering på allt utom huv då. Hörde att jag nämde ventilknack berodde på klent med olja, men jag kom ju på att jag bytt kam, så det ska till en lite ventiljustering på detta.
Ut å gasa i Helgen tror ja ! =D
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Blir ventiljustering ikväll och provkörning till helgen =)
Hoppas på lite skillnad med 276 kam på !
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Då var ventilerna justerade och nu börjar man märka av kammen. Bilen går som en påse nötter utan tomgång.
När jag byggde om insuget så plockade jag bort tomgångsmotorn, men nu behöver jag nog den mer än någonsin. Dock har jag ingen riktigt koll på vart den kan befinna sig.
Dags att leta =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Har monterat tillbaka tomgångsmotorn och pillat en del på mekaniska tomgånen och fått den halvsnäll nu.
Men jag har fortfarande moddat insug utan anslutning för tomgångsmotorn. Så den tar atomsfärsluft och inte från insugen. Påverkar detta mapsensorn på någe vis. Har inte provkört den än, men tomgången verka ok.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Robin wrote:Har monterat tillbaka tomgångsmotorn och pillat en del på mekaniska tomgånen och fått den halvsnäll nu.
Men jag har fortfarande moddat insug utan anslutning för tomgångsmotorn. Så den tar atomsfärsluft och inte från insugen. Påverkar detta mapsensorn på någe vis. Har inte provkört den än, men tomgången verka ok.
original tar ju tomgångsmotorn bara luften förbi gasspjället, alltså tar den luften på samma ställe som gasspjället,men mapsensorn sitter väl i plenumet så det borde kvitta var luften kommer ifrån även om den inte är överladdad.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Mapsensorn sitter innan spjället. Dock märker jag ingen skillnad som det är nu.
Ska efterdra toppen och ut å provköra nu ikväll så får vi se.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
276 kan väl inte va så grym? Borde gå snällt och beskedligt Får ha mycket ladd då? Jag har 308grader vid 0,40 i körspel till min.
Att ha tomgångsmotorns ena ände i atmosfärsluften är inget bra, då kommer turbotrycket läcka ut där då det laddar.
Du får bygga en anslutning på var sida om gasspjället så du bypasar förbi spjället.
Besök gärna min hemsida! http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Joh, tanken slog mig också att jag får ett lekage där. Ska bygga om insuget inom kort.
Bilen gick lika bra nu med o,9bar i lade som den gjorde med 1,5 förut. Så det kan bli intressant det här.
Lovar att ja ska filma lite också
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: