Detta har gått över till ett långprojekt pga problem med mappningen. Ligger lite i ett dilemma som kostar sjuka pengar.
Bilen behöver en mappning för att gå rent med nya kammen. Gör jag denna mappning så finns risk att effekten blir för stark för originalbottendelen.
Så jag har bestämt mig för att samla på mig lite delar och stärka bottendelen innan jag gör denna mappning.
Har beställt en del av det som behövs och bilder kommer när prylarna landar
men kan du inte bara få den gå bra med msboxen ? går ju begränsa laddet ,behöver inte plocka all effekt som går.
min motor kommer bli begränsad med turbon.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Joo, nackdelen är att Msboxen finns inte hos mig då säljaren la ner all komunikation när jag frågade om jag fick beställa 2st till paketpris
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Tanken var de, att dennis beställer när han väl ska ha en.
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Kom lite pryttlar till 21an idag. Ett steg i rätt riktning
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Jaa, men ja blir så less på att vara rädd att saker ska gå sönder. Det jag beställer nu är testat med 2.5bar och ca 600hk. Så lite marginal ska man väl få
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Fan va jobbigt, blir en dyr historia det här hör ja :/
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Nu kom toppackning också med separata stålringar. Provtryckt i maskin med 2.5bar i allafall
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Här har det varit halvdött, men inte på projektfronten.
Nya kolvar finns nu, Wössner
Hittade även svänghjul hos http://ttvracing.com/ som ska beställas. Ram och Stak lager är snart påväg hem också.
Den ska fan bli skottsäker motorn
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: