Race rapport GR
Började med att man glömde dra åt lambdamuttern som jag satte i då jag bytte avgassystemet, så den lossnade på motorvägen i 110.
Ringde dom närmaste om någon hade en extra vilket ingen hade,
så jag provade att leta efter den och fann den under vajerräcket

Bort till färjan och vänta på dom andra som hade med sig verktyg och ny packning, skruvade ditt den lite snabbt och tjeckade in.
Fredagen spenderades med justering fäste avgassystem och montera bakfälgarna fram, med spacers då dom inte gick att montera utan, och bultarna jag hade då räckte inte till, men nu funkade det.
Så var det lördag och racedag.
Taggad som Fan, kom på mig själv att vara nervös.
Kom typ ca 4 varv innan + kabeln till startmotorn blev megakortis, så batteriet började ryka om.
Av med kabeln och vänta på bogsering.
Just då kändes allt väldigt tungt,var ju taggad som satan för att få köra iår igen.
Inne i depå kopplade vi bort kabeln och hängde på all annan ström, sen puttade vi igång den och ut igen.
Lyckan varade dock inte så väldigt länge innan 4e och 5e växeln tackade för sig, ridå..
Första gången på alla år det blev så lite kört.
Resten av helgen uppvägde som vanligt, men kändes lite tungt då.
Gick ju iaf att köra hem för 1,2 och 3 inkl backen var intakta, och bilen gör 150 km/h på 3an så man får väl vara glad för det lilla.
Längtar efter revansch.
Nu får det nog bli lådbyte så man kan hitta någon körning och gasa av sig på.
Har en clio sport låda som ligger så den får ta plats istället, kanske man skulle fixa lättare svänghjul när man ändå är där :)Eller inte jag vill ju ut och köra..
Borde ha maxin klar nästa år ju..
Och ni som missade det som vanligt, ni vet inte vad ni missar.
Massa vänner, mat och härlig stämning, det gick åt 15 kilo nötfärs till fredags burgare i år igen.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen