5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 149
- Joined: 24 Jul 2010, 20:34
- Location: Kristianstad
- Contact:
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Joakim 16v: Tack =)
Dennis & john: Safety always comes first, wear condom Tyvärr var det en ny regel på årets Elmia att klubbmonterbilar inte deltog i själva tävlingen...antar att det blir för mycket jobb för juryn annars =/ Synd men samtidigt tror jag inte att min bil är värd ett pris i jämförelse med övriga bilar på Elmia.
mange: Tyvärr får jag tacka nej till Gotland denna gången. Det blir för tätt inpå min försummade familj inför Elmia så jag har en del att ta igen...sorry. Men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen.
Tony: Bilen är redan besiktad t.o.m Augusti =) Det enda som ska behöva fixas inför nästa besiktning är framlamporna, blinkers fram & en reggning pga buren. Annars borde den ta sig rakt igenom ännu en gång om viljan finns =)
Fick sjukt bra respons på Elmia, över förväntan med tanke på att jag låg & slipade kolfiber kl.16 på inflyttningsdagen
Robin: Kritik & kritik...din åsikt är lika välkommen som alla andras och vi kan inte alla tycka lika alla ggr
Med tanke på att utgångsläget var en enormt rostig Renault 5 GTE - 1988 som jag köpte för 5000kr i syfte som pendelbil mellan hem & jobb (2 mil/dag) så måste jag själv lyfta resultatet till skyarna. Denna bilen körde redan innan byte av kostym jämnt på 201m med en Mini Cooper S - 2006 Park Lane Edition (Kompressor) som är bänkad till 230hk. Efter detta har bilen nu betydligt bättre väghållning i form av ställbara coilovers från Supersport, lättare racingfälgar av märket Schmidt, Federal 595 RS-R däck, förstärkta krängningshämmare, breddad etc etc etc. Vad bilen kan åstadkomma på bana ska bli kul att testa.
Den 20 juni hyr min bilklubb Carkings.se hela Ring Knutstorp, KOM DIT & SE!
Kommande så tänkte jag testa bilen på Emmaboda senare i maj på 402m.
Stort tack till alla som följt mitt projekt & tack för alla kommentarer. Nu blir det lugnt för min del på bilbyggarfronten ett tag, nu ska det byggas mer familj
Dennis & john: Safety always comes first, wear condom Tyvärr var det en ny regel på årets Elmia att klubbmonterbilar inte deltog i själva tävlingen...antar att det blir för mycket jobb för juryn annars =/ Synd men samtidigt tror jag inte att min bil är värd ett pris i jämförelse med övriga bilar på Elmia.
mange: Tyvärr får jag tacka nej till Gotland denna gången. Det blir för tätt inpå min försummade familj inför Elmia så jag har en del att ta igen...sorry. Men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen.
Tony: Bilen är redan besiktad t.o.m Augusti =) Det enda som ska behöva fixas inför nästa besiktning är framlamporna, blinkers fram & en reggning pga buren. Annars borde den ta sig rakt igenom ännu en gång om viljan finns =)
Fick sjukt bra respons på Elmia, över förväntan med tanke på att jag låg & slipade kolfiber kl.16 på inflyttningsdagen
Robin: Kritik & kritik...din åsikt är lika välkommen som alla andras och vi kan inte alla tycka lika alla ggr
Med tanke på att utgångsläget var en enormt rostig Renault 5 GTE - 1988 som jag köpte för 5000kr i syfte som pendelbil mellan hem & jobb (2 mil/dag) så måste jag själv lyfta resultatet till skyarna. Denna bilen körde redan innan byte av kostym jämnt på 201m med en Mini Cooper S - 2006 Park Lane Edition (Kompressor) som är bänkad till 230hk. Efter detta har bilen nu betydligt bättre väghållning i form av ställbara coilovers från Supersport, lättare racingfälgar av märket Schmidt, Federal 595 RS-R däck, förstärkta krängningshämmare, breddad etc etc etc. Vad bilen kan åstadkomma på bana ska bli kul att testa.
Den 20 juni hyr min bilklubb Carkings.se hela Ring Knutstorp, KOM DIT & SE!
Kommande så tänkte jag testa bilen på Emmaboda senare i maj på 402m.
Stort tack till alla som följt mitt projekt & tack för alla kommentarer. Nu blir det lugnt för min del på bilbyggarfronten ett tag, nu ska det byggas mer familj
Alex Öjvindsson
-
- Posts: 149
- Joined: 24 Jul 2010, 20:34
- Location: Kristianstad
- Contact:
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Såhär såg bilen ut innan jag gav mig på den =) Helt galet att man gav den bilen nytt liv =)
Resultatet efter, lite skillnad
Före igen:
Efter igen:
Resultatet efter, lite skillnad
Före igen:
Efter igen:
Alex Öjvindsson
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Haha..som natt å da
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
-
- Forumpolis
- Posts: 1184
- Joined: 13 Aug 2006, 21:41
- Firstname: John
- Surname: Ignell
- Location: Enviken
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Men den blev grymt snygg och mkt kaxigare efter förvandligen!
John Ignell Enviken
-
- Posts: 149
- Joined: 24 Jul 2010, 20:34
- Location: Kristianstad
- Contact:
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Tack killar Har tyvärr problem med att avlufta bromsarna på bilen...speciellt efter att ena nippeln gick av inne i oket Ska dra till skroten idag och se om de kan sponsra med nytt ok istället.
Alex Öjvindsson
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
tryck ihop lastavkänningsventilen när du luftar bakbromsarna, om du har den kvar..CarbonLoader wrote:Tack killar Har tyvärr problem med att avlufta bromsarna på bilen...speciellt efter att ena nippeln gick av inne i oket Ska dra till skroten idag och se om de kan sponsra med nytt ok istället.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
- Forumpolis
- Posts: 1184
- Joined: 13 Aug 2006, 21:41
- Firstname: John
- Surname: Ignell
- Location: Enviken
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Såg att du är med i gatbilar också!
John Ignell Enviken
-
- Posts: 149
- Joined: 24 Jul 2010, 20:34
- Location: Kristianstad
- Contact:
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
John: Ja =) Alltid trevligt med lite publicitet. Du ska veta att jag har Club Renault dekaler i bakrutan syns tyvärr inte på någon av bilderna.
Alex Öjvindsson
-
- Posts: 149
- Joined: 24 Jul 2010, 20:34
- Location: Kristianstad
- Contact:
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Gött
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
-
- Posts: 149
- Joined: 24 Jul 2010, 20:34
- Location: Kristianstad
- Contact:
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Häromdagen bytte jag batteri för att kunna starta upp "Vader" & dra ut all sot från avgassystemet Rökresultatet följer nedan Kommentera gärna...
http://www.youtube.com/watch?v=zkt34UnDXuY
Ni kan ju ana ett visst krut i bilen
http://www.youtube.com/watch?v=zkt34UnDXuY
Ni kan ju ana ett visst krut i bilen
Alex Öjvindsson
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Älskar det där turboljudet.
Den lät riktigt gott faktiskt =) Hoppas den går därefter också =D
Den lät riktigt gott faktiskt =) Hoppas den går därefter också =D
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
-
- Posts: 149
- Joined: 24 Jul 2010, 20:34
- Location: Kristianstad
- Contact:
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Robin, den går helt galet Drar betydligt fetare bilar med dubbelt så många hästar både på konbana & 201meter
Älskar också turboljudet, har fått ett par bud på bilen om jag skulle sälja den så just nu är jag riktigt kluven...samtidigt är det vissa saker som måste fixas & jag har inte riktigt tid eller ork just nu pga att jag fått nytt jobb med väldigt splittrade arbetstider.
Enligt resultaten från Dynon så går motorn helt rent & felfritt, bara den är ju en stor godisbit
Älskar också turboljudet, har fått ett par bud på bilen om jag skulle sälja den så just nu är jag riktigt kluven...samtidigt är det vissa saker som måste fixas & jag har inte riktigt tid eller ork just nu pga att jag fått nytt jobb med väldigt splittrade arbetstider.
Enligt resultaten från Dynon så går motorn helt rent & felfritt, bara den är ju en stor godisbit
Alex Öjvindsson
-
- Forumpolis
- Posts: 1184
- Joined: 13 Aug 2006, 21:41
- Firstname: John
- Surname: Ignell
- Location: Enviken
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Tycker nog du ska behålla den då du lagt ner tid,ork etc på kärran!
John Ignell Enviken
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Då kan man få fråga sig va den gav på dynon.
Det står säkert någonstans men orkar inte leta =)
Det står säkert någonstans men orkar inte leta =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: