Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Moderator: Forumpolisen
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Visst passar kamen , om du gör om toppen ! .
först får du flytta plats för insugsventiler , samt flytta avgasvetiler ...Men de är ju gjort på en kaffe rast ! . Vinnst ca 50Hk om du är nogrann .
först får du flytta plats för insugsventiler , samt flytta avgasvetiler ...Men de är ju gjort på en kaffe rast ! . Vinnst ca 50Hk om du är nogrann .
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Bengt wrote:Visst passar kamen , om du gör om toppen ! .
först får du flytta plats för insugsventiler , samt flytta avgasvetiler ...Men de är ju gjort på en kaffe rast ! . Vinnst ca 50Hk om du är nogrann .
Precis som Bengt säger så passar kammen inte. men att slipa om en orginalkam så den blir vassare är ju inget problem.
vill man ha en riktigt vass kam med stor nockvinkel så måste man dock sätta i grövre lyftare (samma som R8G).
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Ni har en poäng där.... Undrar varför jag inte tänkte på det...
Mycket nu med alla racingbilar
Just nu 2 racingbilar hemma plus clion som jag inte blir av med samt att jag jagar spons för ytterligare en racingbil
Jag har faktiskt lyckats nosa upp en gammal ägare av en Alpine cup 5a som ska se om han får tag på nya ägaren
Då jävlar blir det racing med den
Förövrigt så borde väl alpine stavarna passa i min 5?
kränghämmaren passar har jag förstårr
Mycket nu med alla racingbilar
Just nu 2 racingbilar hemma plus clion som jag inte blir av med samt att jag jagar spons för ytterligare en racingbil
Jag har faktiskt lyckats nosa upp en gammal ägare av en Alpine cup 5a som ska se om han får tag på nya ägaren
Då jävlar blir det racing med den
Förövrigt så borde väl alpine stavarna passa i min 5?
kränghämmaren passar har jag förstårr
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Finns 3 olika torsionssgavs infästningar på femmor som bag sett såhär långt, tar du kort på dina så kan jag säga om det är sanma som alpine använder.r5racing wrote:Ni har en poäng där.... Undrar varför jag inte tänkte på det...
Mycket nu med alla racingbilar
Just nu 2 racingbilar hemma plus clion som jag inte blir av med samt att jag jagar spons för ytterligare en racingbil
Jag har faktiskt lyckats nosa upp en gammal ägare av en Alpine cup 5a som ska se om han får tag på nya ägaren
Då jävlar blir det racing med den
Förövrigt så borde väl alpine stavarna passa i min 5?
kränghämmaren passar har jag förstårr
Har nog en uppsättning orginal alpine turbo stavar till övers om det kan vara av intresse. Måste dock säkra så jag får hem mina monster grova först men de ska inte vara några problem..
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Att skylla på dina 2 racingbilar är väl mycket kort tänkt ! ...bilar brukar inte kunna tämka själv .r5racing wrote:Ni har en poäng där.... Undrar varför jag inte tänkte på det...
Mycket nu med alla racingbilar
Just nu 2 racingbilar hemma plus clion som jag inte blir av med samt att jag jagar spons för ytterligare en racingbil
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Jag är intresserad om du får dom till övers... vart hittade du monstergrova? det vill jag oxå ha till historiska racebilen
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Fick hem en till reservbil i lördags... ska plocka bakvgn och demolera hela bilen tror jag Jag skulle onekligen behöva ettväldigt stort Garage.... Mitt är alldeles för litet
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Trevligt!!!!!r5racing wrote:Fick hem en till reservbil i lördags... ska plocka bakvgn och demolera hela bilen tror jag Jag skulle onekligen behöva ettväldigt stort Garage.... Mitt är alldeles för litet
En i byn kan köra in sin 24metare i sitt garage....... Behöver jag nämna att jag är avundssjuk???
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Typ 8!! Stålmöss (R-5) efter varandraAlpine Linus wrote:Trevligt!!!!!r5racing wrote:Fick hem en till reservbil i lördags... ska plocka bakvgn och demolera hela bilen tror jag Jag skulle onekligen behöva ettväldigt stort Garage.... Mitt är alldeles för litet
En i byn kan köra in sin 24metare i sitt garage....... Behöver jag nämna att jag är avundssjuk???
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Hahah jag som snart har 7.. då kan jag ju få utrymme att meka på med
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
följde alla tips angåede motorn och kan med lättnad konstatera att den fortfarande lever, is i kylaren och motorn men fick igång på den och nu är de glyckol i och inget vatten som läcker eller i oljan
6 april ska jag rasta bien på gelleråsen då är de förarkurs och jag ska vara instruktör
6 april ska jag rasta bien på gelleråsen då är de förarkurs och jag ska vara instruktör
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Sitter och försöker komma på några design förslag till racemaskinen men fantasin står still....
Har extrema planer nu, om det vill sig illa med dom sista mötena i veckan så kommer min Motor specialist knåpa ihop en motor givetvis med min hjälp
Sen får växellåds gurun ta sig an några lådor och göra vad han kan
Nya dämpare, eventuellt dom bästa jag har ska letas fram
Kränga på slicks på 4 fälgar
och sen börjar bygget som ska slå R5 rekord på Nürburgring Nordschlaife
Har extrema planer nu, om det vill sig illa med dom sista mötena i veckan så kommer min Motor specialist knåpa ihop en motor givetvis med min hjälp
Sen får växellåds gurun ta sig an några lådor och göra vad han kan
Nya dämpare, eventuellt dom bästa jag har ska letas fram
Kränga på slicks på 4 fälgar
och sen börjar bygget som ska slå R5 rekord på Nürburgring Nordschlaife
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
r5racing wrote:Sitter och försöker komma på några design förslag till racemaskinen men fantasin står still....
Har extrema planer nu, om det vill sig illa med dom sista mötena i veckan så kommer min Motor specialist knåpa ihop en motor givetvis med min hjälp
Sen får växellåds gurun ta sig an några lådor och göra vad han kan
Nya dämpare, eventuellt dom bästa jag har ska letas fram
Kränga på slicks på 4 fälgar
och sen börjar bygget som ska slå R5 rekord på Nürburgring Nordschlaife
Låter som du har många som jobbar under dig , en med motorn och en eller två med chassiet samt en med Gear boxsarna , för att inte glömma Lackkillen .
Så ut nu och krossa gamla rekord .
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
Jag har en stor familj och många vänner alla är nu taggade p att slå rekord
Morfar fixar motorn
Pappa och jag står för chassiet
En kille vi känner fixar lådan
En skola eller pappas gamla arbetskollega fixar lacken
En annan kompis bidrar med slicks (som ursprungligen kommer från min farbror)
Jag står för själva körandet
Det gäller att skapa goda kontaker i Racing
Morfar fixar motorn
Pappa och jag står för chassiet
En kille vi känner fixar lådan
En skola eller pappas gamla arbetskollega fixar lacken
En annan kompis bidrar med slicks (som ursprungligen kommer från min farbror)
Jag står för själva körandet
Det gäller att skapa goda kontaker i Racing
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 Racingbil 1984/5 R5racing
föresten, någon som har koll på vad TS lådan och drivpinnarna klarar för effekt?
kan dom hålla för 90-100 HK?
Tänkte sätta en alpine topp i min gamla junior bil medans jag btgger den andra...
kan dom hålla för 90-100 HK?
Tänkte sätta en alpine topp i min gamla junior bil medans jag btgger den andra...
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2