Laguna II 2.2dci -05

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
batterix
Posts: 14
Joined: 03 Nov 2008, 21:43
Location: Söderköping

Laguna II 2.2dci -05

Post by batterix »

Är inte så aktiv på forumet, men mera aktiv med renault på arbetstid. Jobbar som mek och endast med världsmärket renault senaste fem åren. Några renaulter har jag haft förut, bla laguna III -08 men den drog tyvärr för mycket soppa när jag pendlade.

Just nu har jag en Dacia pickup 1,5dci -12 och nytillskottet, våran fina Laguna II 2,2dci -05, importerad från tyskland i vintras. Jag är första ägaren i sverige, och av någon anledning är jag den enda som varit och kollat på den hos företaget som tog hem den till sverige. Efter att ha kollat upp så miltal osv stämmer så blev det affär ganska så fort.
Utrustad med soltak, handsfree, backvarning, öppningsbar bakruta osv. Sportljuddämpare från Elia och något skapligt snyggt kjolpaket är monterat när den bodde i tyskland. Jag har fått för mig att det är en slags kopia på renaults egna sport kjolpaket, kan det stämma? Jag hittar inga bilder på det tyvärr, vet bara att det går att beställa både "classic" och ett "sport" kjolpaket ifrån renault men syns ej hur de ser ut när man tittar i dialogys.

Har bara en bild att bjuda på just nu, tyvärr i en vinkel som gör att kjolpaketet inte ser ut att passa in så bra. Men är bättre i verkligheten :)
Image


Överst på listan är att beställa och montera framspoilern som saknas till det övriga på bilen, en liten sänkning och försöka hitta några tillräckligt snygga 18" fälgar. Några bra förslag?
Emil Andersson
Renault mekaniker
och
Försäljning av xenon & LED belysning, www.rylles.se
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Re: Laguna II 2.2dci -05

Post by Joakim16v »

Ser snygg ut. Elia har nog gjort ett eget kit, de brukar vara lite mer vilda än original-tillbehören.
När det gäller fälgar gillar jag personligen original-looken så om du kan hitta Renault-fälgar i rätt storlek tror jag det kan blir snyggt.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
batterix
Posts: 14
Joined: 03 Nov 2008, 21:43
Location: Söderköping

Re: Laguna II 2.2dci -05

Post by batterix »

Joakim16v wrote:Ser snygg ut. Elia har nog gjort ett eget kit, de brukar vara lite mer vilda än original-tillbehören.
När det gäller fälgar gillar jag personligen original-looken så om du kan hitta Renault-fälgar i rätt storlek tror jag det kan blir snyggt.
Originalfälgar gillar jag bäst också, tänkte först ha likadana original 18" fälgar jag hade på min gamla laguna III men det är tyvärr fel bultmönster.
---
Nu är rutorna tonade och fram spoiler påväg hem, nya bilder på bilen kommer när den är monterad.

Sålänge tänkta jag lägga upp bilder på min dacia pickup och en bild på min gamla laguna. Pickupen är lite ovanlig, inte sett någon annan svartmetallic, och fälgar, annan stereo och lite svart i lyktorna är ordnat av (om jag förstått rätt) PDI i göteborg som sverigeanpassar bilarna eller vad som nu gör..jag har därefter tonat alla rutor utom vindrutan, extra ljudisolering och mer bättre högtalare och liten baslåda, xenonkonverterat och LED belysning lite överallt.
Lagunan blev sänkt och lite större utblås blev monterade innan jag sålde den, en mycket trevlig bil!

Image
Image

Image
Image
Emil Andersson
Renault mekaniker
och
Försäljning av xenon & LED belysning, www.rylles.se
batterix
Posts: 14
Joined: 03 Nov 2008, 21:43
Location: Söderköping

Re: Laguna II 2.2dci -05

Post by batterix »

Fälgar till nuvarande lagunan har jag tänkt mig något sånt här: http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.htm?webdid=500

Inget extremt, bara lagom..
Emil Andersson
Renault mekaniker
och
Försäljning av xenon & LED belysning, www.rylles.se
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Laguna II 2.2dci -05

Post by Robin »

18" då får ja hoppas =)

Snygg pickup förövrigt !
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply