Eftersom jag ganska snabbt konstaterat att jag aldrig kommer bli av med alla mina 5or så kan jag lika gärna fortsätta med dom!
Grundkoncept:
Gatreggad byggd på en racingkaross med plåtar från en 85a...
Ska användas till: sprintrace/endurancerace/timeattack/trackdays och eventuellt lite rally.... Kommer givetvis leka lite på småvägarna med

Motor: Alpine (90HK) kammaxel, plannad topp 1,5 mm +-, andra kolvar för bättre komp (12-13 i komp) kommer inte exakt ihåg, extraktor 4-1, WEBER 36, öppen tratt på förgasaren för malligare ljud och bättre luftflöde

Växellåda: Nyrenoverad HA1
Chassi: Alpine stavar med bilstien stötdämpare, gjutna länkarmar bak, grov krängare fram och dubbel krängare bak, lite högre än vad racingbilen är nu men tillräkligt låg för att bibehålla cambern fram
kaross: 1979ans kaross som gått bana, så bur är redan i.... ingen onödig vikt i form av massa och annat kladd... kommer förhoppningsvis bli plastskärmar och luckor om jag hittar nån som säljer annars får jag försöka mig på egna i glasfiber!
Däck/fälg: Yokohama A032 R-däck till bana på OZ fälgar vid regn 5" breda och ett set andra 5,5" för torrt

Övrigt: vill ha tag på insug för liggande förgasare
Håller just nu på att plockar ner min sista gatbil som ska skrotas och skänka plåtarna till denna. hoppas kunna börja framåt våren/sommaren med den här..
Bilder: