Denna tråden handlar således inte om den bilen. Något år tidigare hade jag fått reda på att det fanns en annan 21 Turbo Quadra i landet, en blå och till salu dessutom. Egentligen så var det enda problemet att ägaren hade påbörjat en motorrenovering. Jag hade vid det tillfället hört av mig till ägaren för att eventuellt plocka den portade toppen till min svarta men vi kunde inte komma överens om priset, så det lades på is.
Efter haveriet på den svarta så bestämde jag mig för att kontakta ägaren till den blå bilen igen, denna gången med inställningen att det kanske var den blå bilen som skulle ut i trafik igen. Det visade sig att han höll på att förbereda en flytt så denna gång lyckades vi enas.
Transportbil bokades och jag åkte upp för att slå till. Robin hade redan vid första tillfället varit förbi och kikat på bilen åt mig då den av en händelse fanns på samma ö strax utanför Sundsvall.

Bilen inspekterad, handlingar skrivna och bilen lastad.

21or har väl inte svansmotor? Nej, här är nog lite jobb som krävs!

Bilen hemma i alla fall!
Sen hände det ingenting på väldigt länge. Jag lyckades hitta många ursäkter för att inte göra något men i grunden var det lust och energi som saknades.
Nu har dock en del lust kommit tillbaka. Jag är sugen att åka med klubben till Gotland igen och jag saknar att köra "riktig" turbobil.
Fortsättning följer...