R 4L - 1963 - h.kjellin

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
h.kjellin
Posts: 503
Joined: 09 Dec 2002, 19:40
Location: Sweden
Contact:

R 4L - 1963 - h.kjellin

Post by h.kjellin »

Image
Tack vare den milda hösten har jag kommit lite längre med mitt "Projekt 63" än jag avsåg efter sommaren. Eftersom jag bara har ett kallgarage att jobba i brukar renoverandet sluta vara direkt kul i slutet av september!
Min bil blev delvis söndersågad vid en felaktig renovering som avstannade för nästan 20 år sedan. Bl.a. är C-stolparna söndersågade i nedre hörnet. Tidigare ägare visste inte att R4 har chassi och att man kan lätta på karossen efter att ha lossat knappt två dussin bultar.
Nu är högersidan hel igen och jag har kunnat prova in skärmarna.
Se också min hemsida: http://web.telia.com/~u58107930/
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Man har ju varit och "tjuvkikat" lite på hemsidan tidigare. för man gillar ju de tidigare 4 L´erna.[:)] (har själv en -63´a fast en super. när andan faller på ska den göras besiktningsduglig[8)])

Kul att det går framåt för dig iaf[:D]
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Trevligt att R4-projektet går framåt! :) Är alltid intressant att besöka din hemsida för övrigt. Mycket givande läsning där :)

Har en jobbarkompis på mitt ena jobb som är bilfantast i allmänhet och gillar R4 starkt. Han har ett flertal R4 av olika årsmodeller.

Pratade med honom senast idag och han har hämtat hem en -67:a nyligen. Ska hämta ytterligare en tidig modell framöver och en tältstolsinredning i nyskick från en R4 som bara hade rullat ca 2000 mil sedan ny. Har tänkt att jag ska försöka besöka honom någon gång. Vore kul att få se hans "Renaultpark" :)
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
h.kjellin
Posts: 503
Joined: 09 Dec 2002, 19:40
Location: Sweden
Contact:

Post by h.kjellin »

Nu har jag fått tid att jobba lite mera med bilen. Infästningarna för skärmarna är lagade på höger sida, främre hjulhuset riktat och skärmarna injusterade och provmonterade. Nu får jag byta till vänster sida, där är c-stolpen värre hanterad än den högra.
Image
Håkan Kjellin, Storå
Post Reply