R5 Gt-turbo - 1988 - Mr.Pink

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
clioteamsthlm
Posts: 39
Joined: 22 Nov 2005, 22:55
Location: Solna
Contact:

Post by clioteamsthlm »

men magnus...du sk ju inte äta sånt där...tänk på figuren...Beach 2007!!!
User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Post by mrMegane »

clioteamsthlm wrote:men magnus...du sk ju inte äta sånt där...tänk på figuren...Beach 2007!!!
Men tänk på vintern, redan nu fryser man ju öronen av sig.
Så det är allt bäst att ofta sponra lokala pizzerian och därmed feta till sig lite inför julbordet :mrgreen:


Tufft projekt, har du tänkt mappa & bromsa bilen i bänk :?:
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Kanon ! Jag själv hann inte besikta min innan vinterförvaring ! :(

Ställde undan den igår, och vilket jäkla slirande till garaget...men fyrhjulsdriften fungerar kanon =D

Nu åker man kingkubb igen... Stod på grannskrottomten under en gran. Sopade bort snö och barr och diverse grejjer koppla på strömmen och startmotorn gick knapp ett varv !! Sen var det bara att ta fart i drivor med snö..hehe
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

mrMegane wrote:
clioteamsthlm wrote:men magnus...du sk ju inte äta sånt där...tänk på figuren...Beach 2007!!!
Men tänk på vintern, redan nu fryser man ju öronen av sig.
Så det är allt bäst att ofta sponra lokala pizzerian och därmed feta till sig lite inför julbordet :mrgreen:


Tufft projekt, har du tänkt mappa & bromsa bilen i bänk :?:
förgasare.....mappa en sån..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Post by mrMegane »

Tony wrote:förgasare.....mappa en sån..
Som man enkelt kan utläsa bestod meningen "har du tänkt mappa & bromsa bilen i bänk :?:" av fler än bara en enda fråga.

Kortfattat fast utförligare för dom som tydligen ej hängde med förra gången.
* Kommer bilen att köras i bromsbänk, framöver ?
* Kommer motorn framöver att uppgraderas med bla annat sprut / tändning och därmed mappas för bästa möjliga och optimala prestanda ?

Hängde alla med nu :idea: :wink:
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

mrMegane wrote:
Tony wrote:förgasare.....mappa en sån..
Som man enkelt kan utläsa bestod meningen "har du tänkt mappa & bromsa bilen i bänk :?:" av fler än bara en enda fråga.

Kortfattat fast utförligare för dom som tydligen ej hängde med förra gången.
* Kommer bilen att köras i bromsbänk, framöver ?
* Kommer motorn framöver att uppgraderas med bla annat sprut / tändning och därmed mappas för bästa möjliga och optimala prestanda ?

Hängde alla med nu :idea: :wink:
DU BEHÖVER INTE IDIOTFÖRKLARA MIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Frågan var "har du tänkt mappa & bromsa bilen i bänk :?:" Man kanske skulle ordmärka på din mening, Det är väl motorn som skall bromsas och inte BILEN som DU skrivit.:? .. Jag bara förtydligade att det sitter förgasarmotor i bilen,skrev inget om motorn skulle bromsas LR EJ,för det vet inte jag...bara förtydligade att den inte går att mappa som den är nu.. du har fortfarande skrivit annat sprut "uppgraderas med bla annat sprut" hoppas du enkelt kunde läsa att det finns FÖRGASARE :idea: :wink:

Om du ville veta om den skulle byggas om med insprutning skriver man väl inte skall du mappa den..Lr....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Post by mrMegane »

Tony wrote:DU BEHÖVER INTE IDIOTFÖRKLARA MIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Frågan var "har du tänkt mappa & bromsa bilen i bänk :?:" Man kanske skulle ordmärka på din mening, Det är väl motorn som skall bromsas och inte BILEN som DU skrivit.:? .. Jag bara förtydligade att det sitter förgasarmotor i bilen,skrev inget om motorn skulle bromsas LR EJ,för det vet inte jag...bara förtydligade att den inte går att mappa som den är nu.. du har fortfarande skrivit annat sprut "uppgraderas med bla annat sprut" hoppas du enkelt kunde läsa att det finns FÖRGASARE :idea: :wink:

Om du ville veta om den skulle byggas om med insprutning skriver man väl inte skall du mappa den..Lr....
Kan ju försöka tänka på att låta tangentbordet sjunga lite längre när jag skriver mina inlägg och det var ju tråkigt att du känner så, det beklagar jag.

Men att det är förgasare, det tycker jag mig har framgått redan på första sidans bilder.

Så med tanke på den grymma bilen och potentialen i projektet samt att vi nu lite senare hamnat på sidan tre så var frågan ytterligare lite riktad till vart bilprojektet hamnar :?:
Hursom helst blir det säkert och redan är en skitskoj bil vid dags dato.

Ang bromsbänk är min åsikt klar.
Man bromsar med fördel bilen i bänken för att få effekten på drivhjulen och inte bara på veven som det blir om man monterar upp motorn i en sådan bromsbänk.


Kan vi återgå till att tala om Mr.Pink´s R5 Gt-turbo - 1988 nu :P
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

mm Du menar "rullande landsväg" jag åxå ,men det är ändå motorn som bromsas :D :D Peace....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Post by mrMegane »

Tony wrote:mm Du menar "rullande landsväg" jag åxå ,men det är ändå motorn som bromsas :D :D Peace....
Japp rullande landsväg.
:D Peace
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
User avatar
Mr. Pink
Posts: 216
Joined: 07 Mar 2003, 21:01
Location: Täby
Contact:

Post by Mr. Pink »

Oj! här vart det aktivitet minsann.. :D

Jag har faktiskt ett Megasquirt liggandes samt 4 st spridare från porsche 944 turbo. Bredbandslambda är också på g.
Största problemet är ett insug med hål för spridare som verkar vara svårt att få till. det ska finnas ett insug till r11 med insprutning men hur många sådana finns det i sverige? Och skrotade dessutom... :?

Men hursomhelst är inspruting ett projekt som blir av när jag har alla delar som behövs och jag letar inte direkt intensivt.

Det roliga med förgasare är ju att det är rätt låga krav på besiktingen.
hade CO 1,7 och gränsvärdet låg på 7!
En modern bil blir ju underkänd om den har CO >0,5
R5 Gt-turbo
Megane ph1 98 2.0 16v
Johannes Edrén #976
Täby
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Men vad kostar ett insug nytt hos renault då till R11 ? är dom tokadyr ?
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
Mr. Pink
Posts: 216
Joined: 07 Mar 2003, 21:01
Location: Täby
Contact:

Post by Mr. Pink »

Ingen aning faktiskt.. har inte bemödat mig att kolla upp det...

Har däremot lyckats få tag på insug för jenvey spjäll. viket är det mest lockande alternativet. Synd bara att sjävla spjällhusen är så dyra.
Men men jag får skramla.

Image

Flänsen är dcnf 40 om nån undrar.
R5 Gt-turbo
Megane ph1 98 2.0 16v
Johannes Edrén #976
Täby
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

clioteamsthlm wrote:men magnus...du sk ju inte äta sånt där...tänk på figuren...Beach 2007!!!
meeeen pizza är ju så gott 8) hoppas på att blekfet är inne nästa år 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

kan du inte göra som jag har tillvärka ett eget insug ,visst lite arb men vad vintern är lång eller hur .
User avatar
Mr. Pink
Posts: 216
Joined: 07 Mar 2003, 21:01
Location: Täby
Contact:

Post by Mr. Pink »

Nu är bilen påställd inför sommaren. :D
Det var inte så mycket meck i vinter mer än nya bussningar för frambärarmarna.

Abstinensen har varit stor den senaste månaden då min andra femma (r5 gte) nu inte är så glad efter att jag blivit påkörd av en taxi i februari.
http://www.edren.se/johannes/gte/ :cry:
Jag hoppas jag kan få någon ersättning från försäkringen så jag kan laga den. Men jag har inte så stora förhoppningar med tanke på hur grisigt försäkringsbolaget skött sig hittils.

Annars finns det extremt mycket galla att spy över både taxichaufförer och försäkringsbolag... :evil:
R5 Gt-turbo
Megane ph1 98 2.0 16v
Johannes Edrén #976
Täby
Post Reply