R13 - 1977- Tony

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

R13 - 1977- Tony

Post by Tony »

Måste skriva lite om mitt andra projekt, hoppas det finns överseende med att det är en R13,den är ju Fransk :)
Är andra ägare,sedan den var ny, fick den billigt (läs gratis) går perfekt efter en Fördelar renovering efter jag kört hem den från Vallentuna.
Då gick den bara bra då man hade gasen uppe (blåste genom Stockholm i 95 :D ) inte illa med en likkista på taket :lol: ,så fort man släpte gasen gick den sämre än sämst,trodde inte jag skulle komma hem,när jag svängde in vid Nyköpingsbro började 2meter av avgassystemet kasa i marken,och precis samtidigt som jag stannade lossnade skiten,(till saken hör att det stog typ 2 busslaster med ungar som skrattade åt mig när jag rullade in med avgassytemet skramlande)visserligen hade jag lika roligt som dom,men man undrade ju vad folk trodde när man slängde in avgassystemet i bilen och tankade fullt,och sedan drog iväg ut på E4 med värsta misständningarna,då fördelaren gick trögt och inte stog rätt förän man var uppe i 80... :D

Den är ju inte direkt strömlinjeformad och motorn är en liten flugskit,men den funkar bra.
bilen har gått igenom besiktningen dom senaste åren utan anmärkning,så jag skall bara fixa kopplingen som rasade när den stog stilla hemma (hydralisk som läcker,har nya packningar hemma),sedan skall jag besikta den,kostar nästan gratis att ha påställd (30år skattebefriad)

Kan ju vara kul att ha,farsan har en som är standard utanpå (ingen likkista på taket),kan ju vara kul att köra runt i våra,har lånat hans innan och det finns ingen som blir nyfiken......

Här får ni en bild på "liket" ingen vacker skapelse,men funktionell (man kan sova 3 pers i lådan,dubbelsäng fram och en enkel bak)+ en plats till nere

tack för mig

Image
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

fräsig räser är allt jag har att säga har aldrig sett nått liknade... :lol:
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stymie »

Underbar :lol: Är fram eller bak till vänster på bilden :wink:
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Är lådan där uppe någon pool eller nåt? :roll: :lol:
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Skrotrundebil???
Borde rymma en heldel. :lol:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Johan wrote:Skrotrundebil???
Borde rymma en heldel. :lol:
jo,när du tar upp skrot, finns det några sånna kvar på skrotarna i frankrike..??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Tony wrote:
Johan wrote:Skrotrundebil???
Borde rymma en heldel. :lol:
jo,när du tar upp skrot, finns det några sånna kvar på skrotarna i frankrike..??
:) De finns kvar en del har blivit rullande gatukök, en del har blivit bostäder åt hemlösa, även bostäder åt skrotarnas vakthundar och resten står på skrotar på landsbygden.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Är det en Pegga? Du borde ju lätt kunna fixa en sponsor till den coola bilen! Gott om reklamplats...kan ge fina pengar till ditt projekt. Dom är väl ute efter udda bilar som syns, och det gör den ju onekligen!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Japp en pegga J7....sånna man ser i gamla franska filmer,som polisbussar....skulle vilja ha skjutdörrarna fram,så man kan köra med dom öppna på sommaren...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Tony wrote:Japp en pegga J7....sånna man ser i gamla franska filmer,som polisbussar....skulle vilja ha skjutdörrarna fram,så man kan köra med dom öppna på sommaren...
Jag såg en "Estafjutt"(Estafette) med skjutdörrar på World Series by Renault på Le Mans banan. :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

grymt cool Tony! :D


Pimp my ride nästa ? ;)
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

koppling fixad, besiktning på onsdag...måste sanera lite el,har varit den lille elektrikern i hela bilen, använt kontakter och uttag till 230 blandat med lampsladdar sockerbitar div fläktar och allt möjligt sk*t..har inte hittat någon säkring till något ännu :shock: :shock:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Blankt papper..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Vilken frän "race buss" :shock:
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Post Reply