Dauphine- 1960- mange

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Dauphine- 1960- mange

Post by Alpine Linus »

Dennis wrote:Linus! Jag åker "Grävling" och släp. Så vi 2 kan väl ta ett race med grävlingarna. Den har jag bara dubbfritt på, men är isen bara lite skrovlig så går det att åka riktigt fort ändå :D
Påskkycklingen får stanna hemma? hehe vi får väll se vad dagen har att erbjuda ;)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Dauphine- 1960- mange

Post by mange »

Alpine Linus wrote:
mange wrote:Bakvagnen är nu hel, men skall bygga om den i vår så det inte händer igen

Bakhjulsdrivet är skoj på isen, har man dessutom motorn bak så kryddar det lite extra :D, men framhjulsdrivet är inte heller få skam :D Så kom till borlänge 8)

Extren mic! finns det? var köper man en sådan + hur kopplar man in? för ljudet är ju lite sådär :roll:
Jag skall köpa 2 olia externa micar tror jag å testa lite med så du kan få låna den ena, dock kan man inte ha skall på dem då..... eller ifs så kanske det måste vara en HD Hero2, finns i vilket fall kontakter för extern mic på ena kortsidan (gavel).

Kommer nog i vilket fall men kommer nog knappast ha en isduglig bil, 1.7ton tung familjekombi med sorkdrift är inget att rekomendera !? :mrgreen:

Skall dock se vad vi kan göra åt saken, Vilka är givna besökare av "Träffen"?
Får försöka fixa en samåkning med Roffe också :D

Lånar gärna en mic!
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Dauphine- 1960- mange

Post by Alpine Linus »

mange wrote:
Alpine Linus wrote:
mange wrote:Bakvagnen är nu hel, men skall bygga om den i vår så det inte händer igen

Bakhjulsdrivet är skoj på isen, har man dessutom motorn bak så kryddar det lite extra :D, men framhjulsdrivet är inte heller få skam :D Så kom till borlänge 8)

Extren mic! finns det? var köper man en sådan + hur kopplar man in? för ljudet är ju lite sådär :roll:
Jag skall köpa 2 olia externa micar tror jag å testa lite med så du kan få låna den ena, dock kan man inte ha skall på dem då..... eller ifs så kanske det måste vara en HD Hero2, finns i vilket fall kontakter för extern mic på ena kortsidan (gavel).

Kommer nog i vilket fall men kommer nog knappast ha en isduglig bil, 1.7ton tung familjekombi med sorkdrift är inget att rekomendera !? :mrgreen:

Skall dock se vad vi kan göra åt saken, Vilka är givna besökare av "Träffen"?
Får försöka fixa en samåkning med Roffe också :D

Lånar gärna en mic!

Finns det anslutning på din också?
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Dauphine- 1960- mange

Post by mange »

Alpine Linus wrote:
Finns det anslutning på din också?
kollade och det sitter nått på sidan. kanske fungerar
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Alpine Linus
Posts: 460
Joined: 27 Nov 2009, 22:52
Location: Sjövik

Re: Dauphine- 1960- mange

Post by Alpine Linus »

mange wrote:
Alpine Linus wrote:
Finns det anslutning på din också?
kollade och det sitter nått på sidan. kanske fungerar
Ta en bild får ja se så löser jag fram en lånemic ;)
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Dauphine- 1960- mange

Post by mange »

Bild kommer 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply