Clio 1.8 16v -1992-Tumic Inrednings montering

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Post by Joakim16v »

Kul att se att du fortsätter! Blir nog bra det där!
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

tackar för uppmuntran, var nyss och hämtade nya framvagnsbalken har även hittat lite bilder för insperation på inredning slänger upp en här, det blir liknande stuk fast det som är i värg blir samma blå färg som bilen.

Image

Och har tittat på andra bakljus med dom är inte gratis men vill inte åka med lexus som resten av världen

Image

Vad det beträffar ljudbygget så går jag lite i tankar på ett 5.1 system då huvudenheten stödjer detta vore en liten rolig grej att bygga men det får tiden utvisa.
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Skoj att insperationen kommit tillbaka... jobba på så allt klart till sommaren
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

hehe, jo men nu är det "lätta" kvar, inredning brukar vara ganska tacksam att pillra med, Har förmodligen fått en garage plats till bilen hos en polare vilket bäddar för lite mer spontan skruvning och roliga garage kvällar =) blir lite roligare nu när det bara är finskruvningen kvar med när man vet att bilen rullar.
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Ursäkta men bakljusen tyckte jag var skitfula och "billig" look, typ universal släpvagnsljus i en plastbit som passar uruselt, spalterna mellan bakljus, stötfångare och lucka skiljer ju på flera kilometer :wink:
Men det är ju inte jag som ska ha dem hoppas du blir nöjd.

Inredningen var läcker :P
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

nej prata på du alltid kul med åsikter, jag har inte bestämt mig för dom, men en sak är säker och jag vill inte ha lexus på bilen, utan kollade främst på dom där för att ingen annan har dom. går mest och funderar på dom inget jag har bestämt mig för =) Fick även ett trevligt samtal igår från min polare och nu är det klart med garageplatsen, så om tre veckor tänkte jag byta framvagnsbalken ska blästra och galva eller pulverlacka den först.
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

var och hämtade bilen idag för att konstatera att någon vänlig själ hade brutit upp tanklocket och tömt halva tanken, det skjuts för lite.... Ingen som har ett liggandes?
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

Har nu impuls handlat ett par BBS split 15" tänkte guld lackera centrumet och byta till bredare fälgbana, någon som vet vart jag kan få tapå bredare banor, ny eller beg kvittar.
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

ser ut som att det kan ha löst sig med fägarna nu, har även beställt ett till steg till ljudbygget.
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

Har nu lämnat framvagnsbalken på pulverlack, plockat av fronten, framskärmar och dtm läppen, framskärm och läppen ligger på sundsvallslacken nu och dimljus är monterad i fronten. Är nästan klar med att skruva ut all inredning med. Var även iväg och fick däcken avlagt från mina 17" igår så jag kan lackera dom. hoppas på att kunna gjöra ett ryck över jul och skruva ihop den då.
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

nu är all inredning ur skruvad, och har fått ett fint litet paket från k-tec med powerflex bussningarna och kat ersättaren. bilder dyker upp inom kort då garage kompisen har skickat över dom.
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

framvagnsbalken är blästrad och målad, hämtar den på fredg och lå lämnar jag även inredningen för lack. blir svart/blå. funderar ävenpå att byta ut cup dämparna mot någonting son faktiskt rör sig
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

BBS split kommer att bli grymt... skulle vilja ha sådana i 15 eller 16" med ET 35 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

lag ner planerna med bbs på clion, centrum hålet var för litet på fälgarna och orkar inte stå och fräsa upp det utan kör på mina 17" och behåller bbsarna till framtida tysk bygge. blir en order på fälgbanor ifrån tyskland efter nyår 15" x 9" beddar för tyskstuk :)
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic
Posts: 349
Joined: 10 Sep 2007, 22:05
Location: Sundsvall

Post by Tumic »

Nu har det hänt lite saker rev lös den gamla framvagnsbalken idag och skruvade dit den nya med powerflex bussningar lite här och där, inte riktigt hundra klar så jag fortsätter i morgon. Har jag tur har jag fått sälja mina cup dämpare och då blir det nog Gaz coilovers från k tec, någon som har erfarenhet av dessa?
Jesse Westerlund
Timrå


Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Post Reply