MEGANE CC 2,0T PH2 -06 Chérie

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Post by Joakim16v »

Hur mycket kostade biltvätten?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Joakim16v wrote:Hur mycket kostade biltvätten?
Jag betalade ingenting för tvätten, lyktan eller hyran av Scénicen. Lyktan var ett garantijobb och kostade mig ingenting. Allt det andra=God Service.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Stymie wrote::shock: Det där hade aldrig inträffat om det hade varit en man som lämnade in bilen. :wink:
Jag hoppas att det inte skall ha någon betydelse om man är man eller kvinna. God service skall gälla för alla!
Henrik, på Bilia, vet att jag kan tvätta bilen, och hade förståelse för att jag inte hunnit den här gången. Jag brukar hålla efter så gott jag kan, men ibland hinner man helt enkelt inte. Jag tyckte i alla fall att han var gullig som tänkte på mig. :D
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
PNO
Posts: 4
Joined: 02 Feb 2008, 19:40
Location: Karlskoga

Re: MEGANE CC 2,0T PH2 -06 Chérie

Post by PNO »

[quote="Cherie"]Möt min Chérie den franska fresterskan.

Kort bakgrund.
Under våren 2005 var jag en stolt ägare till en SAAB 900 2,0 -97. Konrad hette han - Yes jag vet, präktig och tråkig men ändå pålitlig. Hade spanat in CC:n ända sedan den kom och när jag befann mig i Bromölla på ett projekt upptäckte jag en annons på blocket att Liljas i Kalmar sålde en ny 05 CC till ett superbra pris. Klart bättre än vad man kunde erbjuda här på Bilia i Göteborg (konstigt om man tänker efter).
Bromölla – Kalmar, det ligger väl ganska nära tänkte jag och åkte dit med Konrad. Väl där blev jag såld. Och för att göra en lång historia kort åkte jag därifrån med en svart CC.
Dessvärre visade det sig att hon, från taket, tog in en hel del vatten (stora pölar på sätet) vilket jag försökte få åtgärdat. Efter 6 misslyckade försök lyckades jag efter mycket tjat få bilen bytt till en ny – Chérie.


Hej!
Har hört talats om ert forum och undrar lite över din bil (har en likadan).
Hur gick det med den nya? Läcker den också eller blev det bättre?
Min tar in vatten vid kyla och regn, hur gick du vidare? Vet inte om detta är ett vanligt problem hos just den här modellen. Tycker att det är tokjobbigt att få in fukt och väta. Hjälp vad gör jag?
Petra Nordwall
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Re: MEGANE CC 2,0T PH2 -06 Chérie

Post by Cherie »

PNO wrote:
Cherie wrote:Möt min Chérie den franska fresterskan.

Kort bakgrund.
Under våren 2005 var jag en stolt ägare till en SAAB 900 2,0 -97. Konrad hette han - Yes jag vet, präktig och tråkig men ändå pålitlig. Hade spanat in CC:n ända sedan den kom och när jag befann mig i Bromölla på ett projekt upptäckte jag en annons på blocket att Liljas i Kalmar sålde en ny 05 CC till ett superbra pris. Klart bättre än vad man kunde erbjuda här på Bilia i Göteborg (konstigt om man tänker efter).
Bromölla – Kalmar, det ligger väl ganska nära tänkte jag och åkte dit med Konrad. Väl där blev jag såld. Och för att göra en lång historia kort åkte jag därifrån med en svart CC.
Dessvärre visade det sig att hon, från taket, tog in en hel del vatten (stora pölar på sätet) vilket jag försökte få åtgärdat. Efter 6 misslyckade försök lyckades jag efter mycket tjat få bilen bytt till en ny – Chérie.


Hej!
Har hört talats om ert forum och undrar lite över din bil (har en likadan).
Hur gick det med den nya? Läcker den också eller blev det bättre?
Min tar in vatten vid kyla och regn, hur gick du vidare? Vet inte om detta är ett vanligt problem hos just den här modellen. Tycker att det är tokjobbigt att få in fukt och väta. Hjälp vad gör jag?
Ja du Petra!
Du kanske skulle satsa på en annan bil...
Anyway jag har slutit ett avtal så jag kan inte dra detta in public utan hänvisar till ett PM. Lycka till!
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Trevlig uppgradering, med det nya KN luftfiltret! Sköj att få prova Chérie riktigt ordentligt, när jag körde upp henne från GBG till svenska rallyt...Bra flås, precis som Darth Vader.
Du får väl skicka böterna till mig :oops: om jag fastnade på bild i några fartkameror. Svårt att låta bli att testa andningen på henne. Avundsjuk!!! Fast Patrik sade att sånt ljud hade det aldrig blivit i Ärtan med ett KN filter.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

nu får det snart hända ngt med bilens prestanda våren närmar sig med stormsteg o april e banåkarpremiären
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

timolo wrote:nu får det snart hända ngt med bilens prestanda våren närmar sig med stormsteg o april e banåkarpremiären
Ja jag vet. :?
Jag förstår bara inte hur jag skall hinna med allt.
Egentligen borde jag bara lämna in bilen någonstans och hämta den efter cirkus en vecka så kanske det händer nåt.
Var håller du hus med din verkstad? Jag har ju sagt att jag skulle försöka titta förbi när jag har tid. :D
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Måndag nästa vecka åker jag ner till SAM och undersöker vad som är möjligt att göra för en rimlig peng. 8)

Har först och främst funderat på att chippa henne och sedan borde nog en sänkning göras.
Tror att Patrik kan hjälpa mig med sänkningen, men chippningen blir det nog SAM som får göra.
Sedan finns det ju annat som lockar. Ljus etc, kjolpaket, sportgrill mm mm mm.

Och Spinners [smilie=cornut.gif] Pimpa upp henne lite...
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

vad har du tänkt för kjolpaket på henne?
åk till trollspeed istället o låt de göra en mappning det ger mer än den lilla boxen sam har för överpris.

sänkningen tar max 2timmar kan du hälsa patrik. bakvagnen sänker man på 10min max
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Cherie wrote:Måndag nästa vecka åker jag ner till SAM och undersöker vad som är möjligt att göra för en rimlig peng. 8)

Har först och främst funderat på att chippa henne och sedan borde nog en sänkning göras.
Tror att Patrik kan hjälpa mig med sänkningen, men chippningen blir det nog SAM som får göra.
Sedan finns det ju annat som lockar. Ljus etc, kjolpaket, sportgrill mm mm mm.

Och Spinners [smilie=cornut.gif] Pimpa upp henne lite...
Hmmm...hur mycket snabbare blir bilen om du chippar henne, eller mappar? Hörde att du rejsade med en saab och "vann". Var rädd om "styrlappen", 220 km/h :shock: du får göra nåt åt den nervösa fransyskan om du skall ägna dig åt racing :idea: eller köra på bana där det är lite "säkrare"...Spinners :lol: Inte på en Renault :?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

kmfdm wrote:
Cherie wrote:Måndag nästa vecka åker jag ner till SAM och undersöker vad som är möjligt att göra för en rimlig peng. 8)

Har först och främst funderat på att chippa henne och sedan borde nog en sänkning göras.
Tror att Patrik kan hjälpa mig med sänkningen, men chippningen blir det nog SAM som får göra.
Sedan finns det ju annat som lockar. Ljus etc, kjolpaket, sportgrill mm mm mm.

Och Spinners [smilie=cornut.gif] Pimpa upp henne lite...
Hmmm...hur mycket snabbare blir bilen om du chippar henne, eller mappar? Hörde att du rejsade med en saab och "vann". Var rädd om "styrlappen", 220 km/h :shock: du får göra nåt åt den nervösa fransyskan om du skall ägna dig åt racing :idea: eller köra på bana där det är lite "säkrare"...Spinners :lol: Inte på en Renault :?

Ja, inte vet jag vad det kan göra i effekt det var det jag tänkte undersöka till veckan.
Beträffande mina 220 km/h. Jag hade bråttom ner till en kund inom glasindustrin, en av två jättar, och jag var sent ute. Tur att jag inte blev stoppad.
SAAB:en (9000 CDE) kördes av två dumma idioter som låg i innerfilen på E6:an och väntade in bilar som skulle passera. När väl någon försökte passera drog de på och kastade sig sedan framför bilen i ytterfilen. Till slut var det min tur att "förnedras". Men det tänkte jag inte finna mig i, därav anledningen till mina 220 km/h. Dumt jag vet, men jag tyckte att någon borde sätta ungtupparna på plats :evil:
Och varför inte en liten snärta som jag. 8)
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Så bråttom till jobbet kan det aldrig vara bra att ha :? Övertid ger bättre betalt, så jag föreslår att du hyr en Nissan Micra 1.0 nästa gång 8) och sparar rejsingen till bana eller NFS
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

kmfdm wrote:Så bråttom till jobbet kan det aldrig vara bra att ha :? Övertid ger bättre betalt, så jag föreslår att du hyr en Nissan Micra 1.0 nästa gång 8) och sparar rejsingen till bana eller NFS
Japp!

Du har helt rätt.

Vet inte riktigt hur jag ska göra med chippning eller mappning. Känner mig alldeles rådvill. Ja ja det ger sig väl till veckan. Har i alla fall planer på att ringa runt lite till olika företag:
Har kollat med Autotech, men det är nog inget för en Renault. Vidare finns ju, förutom SAM, Trollspeed, BSR, It´s Fun, Unichip och Superchips mm mm. Kanske skall man även titta på annat ex. Lustgas... I Arvika VÄRMLAND, finns tydligen ett bra företag som pysslar med sådant (finns till alla bilmärken). Sliter kanske på utrustningen men det vore ju lite fräckt. De har även Effektboxar och trimchip. Finns hur mycket som helst där ute om man bara vill och är beredd att hosta upp lite cash.
Sedan kanske man skall titta på bromasar och nya stötdämpare? En annan cool grej vore att sätta hjus i hjulhusen. Ja jag vet men det kan bli riktigt fräckt när allt kommer omkring. 8)
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

timolo wrote:vad har du tänkt för kjolpaket på henne?
åk till trollspeed istället o låt de göra en mappning det ger mer än den lilla boxen sam har för överpris.

sänkningen tar max 2timmar kan du hälsa patrik. bakvagnen sänker man på 10min max
Tack för tipset om tiden. Det skall jag säga till Patrik.

By the way!
Fick ett samtal från en kollega till dig igår. Hon berömde dig och tyckte du var en energisk kille som jobbade för 1 1/2 person. Ja det är väl bara att instämma då.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
Post Reply