Renault F1 2005

Allt om Renault F1. Teknik, banor, kurvor, senaste loppet och historia.

Moderator: Forumpolisen

Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

jag tror som norden, hade han kommit i kapp kimi så hade han inte kommit om, kommer ni ihåg när han körde masterstart i brasilien för några års sen, hur kall han var och bara tvär lurade skomakaren, dessa unga kilar alonso kimi ex har nerver alltså, ni såg ju hur alonso kunde hålla skomakaren bakom sig i TRETTON varv, på imola, det är ju inte för inte som han kallas Iceman, lilla kimi, men det är skönt att man kan andas ut lite nu när dom tagit lite mer poäng faktist, men fischico får skärpa sig tycker jag
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

fischico?
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Jag tycker att det är gött att man inte behöver ha andan i halsen vid nästa race [:)]. Visst hade det kanske varit mera spännande om Kimi hade vunnit, men [}:)][}:)][}:)] man hejar ju på RENAULT! Det är lugnt så länge Alonso plockar bra poäng vid varje tävling. Fisichella börjar man ju fundera på lite...var det bara vädrets förtjänst att han vann i Australien?
Var Flavio Briatore "dum" som inte behöll Trulli i stallet? I think so, med facit i hand från racen som gått hittills [;)] Fast, kanske Trulli inte hade presterat så bra för Renault som han gjort för Toyota hittills?
User avatar
Steel
Posts: 301
Joined: 06 Apr 2005, 20:01
Location: Alingsås

Post by Steel »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kmfdm</i>
<br />Åh, vilket lopp! Jag tror Alonso hade piskat Kimi även om hjulet inte hade gett med sig för finnen. Det skiljde ju bara dryga 1,5 sekunder på sista mätningen.
Fy f-n vad bra!
Renault Rules [:D][}:)][:D]

Steel!
Är du den lycklige som skall till Silverstone? Pratade med Rolf när jag shoppade F1 prylar på BilNilsson sist...
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Tyvärr inte, det är en bilsäljare som skall åka [V]
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Tyvärr inte, det är en bilsäljare som skall åka [V]
[/quote]

Jaja, vi får nöja oss med soffplats [;)]
User avatar
Steel
Posts: 301
Joined: 06 Apr 2005, 20:01
Location: Alingsås

Post by Steel »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kmfdm</i>
<br />

Tyvärr inte, det är en bilsäljare som skall åka [V]
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Jaja, vi får nöja oss med soffplats [;)]
[/quote]

Det är inte illa pinkat det heller, jag sitter som klistrad framför varje tidsträning, kval och race [:D]

Viva la Renault

www.f1.com kräver gratis registring för att se livetimings.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Följer åxxå allt rörande F1 [:p] Kan jag inte stötta från soffan direkt spelar jag in [:I]
Brukar sucka när grannen skriker över fotboll/hockey. Nu sist när Kimi´s hjulupphängning brakade ihop skrek jag själv [;)]

Steel - Synthare?
Inte bara bra bil - Bra musiksmak åxxå [8D]
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Jämmer och elände vilken bedrövlig helg i Kanada för Alonso och Fisichella. [V][:(][xx(] Hoppas att racet i USA går bättre så att dom håller avståndet till Mercedes/McLearen.
User avatar
Racer X
Posts: 238
Joined: 12 Oct 2003, 19:28
Location: Sweden
Contact:

Post by Racer X »

fan :( synd att det vart en ytteligare poänglös tävling för renault.. men som tur så körde ju mercedes/mclaren på samma märke.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

[:D][:D][:D][:D][8D][8D][:D][:D][:D][:D]
Heja Renault! Alonso är bara bäst! Ännu
en härlig dag i soffan tack vare Renaults
F1 team. Bra att Fisichella kunde bidra med
lite poäng den här tävlingen åxxå
User avatar
fruktsallad
Posts: 169
Joined: 09 Apr 2005, 15:19
Location: Uppsala
Contact:

Post by fruktsallad »

[:D][:D][:D][:D][:D] Ojojojojj vicken utskopning...
Hmmmm kul att komma hem till svärfar som är fan till williams..hehehhehehhehehehehhehehhehehehe...
Mmmmm jag bara myser nu som vanligt när Alonso visar vägen för alla på banan..[8D][8D][8D]
Skulle vara kul att åka på nån tävling nån gång.
Klubben har inte nån fundering att ordna nån resa..
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

[:p] Så himla underbart att Alonso tog Poleposition på Silverstone.
Detta eviga gnällande över McLearen´s överlägsenhet [xx(] Om bilen är så överlägsen - varför motorbyte i parti och minut?
Nu ligger Eje Elgh och hyperventilerar nånstans, eftersom Alonso smiskade alla tvivlare på fingrarna än en gång.
[:D][8D] A L O N S O [8D][:D]
User avatar
fruktsallad
Posts: 169
Joined: 09 Apr 2005, 15:19
Location: Uppsala
Contact:

Post by fruktsallad »

[8D][8D][8D] ska bli spännande och se om dom piskar alla stor igen..*LER
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

En andra plats för Alonso och en fjärde plats för Fisi är inte illa pinkat. Synd att Fisichella fick motorstopp (igen!) i depån, annars hade nog Kimi inte fått stå på pallen. Qul för Montoya [;)]
Med tanke på vad Renault själva trodde om sina chanser på Silverstone så har dom ju presterat över förväntan [:D][:D][:D].
Så underbart om Alonso vinner detta, och Renault kammar hem konstruktörsmästerskapet.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Hockenheim: 6:e segern för Alonso! Fisichella en 4:e plats! Helt nöjd med min egen placering i soffan, men nästa år kanske jag borde sikta på en läktarplats någonstans? F1 är himla underhållande att kolla på [:D]
Skrek rakt ut (YES YES YES) när stackars Kimis bil gav upp igen [B)] men det är bara att bita ihop och komma igen...
Post Reply