Unikt Tillfälle: Renault 5 -1980, kaross i nyskick

Annonsera ut din Renault eller dina Renaultdelar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
CX-T2
Posts: 2
Joined: 17 Jan 2016, 11:45
Firstname: Mattias
Surname: Rösberg
Location: Sollefteå

Unikt Tillfälle: Renault 5 -1980, kaross i nyskick

Post by CX-T2 »

Härmed annonserar jag ut en Renault 5 -80 med kaross i nyskick. Dock finns en hel del att förtydliga detta med:

* Bilen har stått i varmgarage sedan 1985.
* Bilen får betecknas som TOTALT rostfri.
* Bilen är 4-dörrars
* Bilen är lätt krockad vänster fram, därav saknas div. frontdetaljer som huv, vänster framskärm, främre kofångare och säkert något mer som ursprungligen fanns i vänster framhörn.
* Under åren har något hanteringsskav uppstått här och där (inga allvarliga grejer).
* Bilen saknar motor och låda
* Bilen står inte på hjul fram (säkert efter att motorn togs ur), men det finns delar av framvagnen kvar.
* I bilen ligger diverse osorterade delar (och där har de legat sedan 1985)
* Av någon anledning saknas bakluckan
* Dörrarna ser fabriksnya ut
* Bilen har rostskyddssprutats någon gång i början. Det sitter plastpluttar efter detta i dörrarna. Jag böjde mig ner och tittade under bilen - inte en rostfläck.
* Bilen är otroligt dammig utvändigt såväl som invändigt. Vad jag kan se av inredningen så ser den alltså jättesmutsig ut, men väldigt fin under denna smuts. Skall dock erkänna att jag inte lagt någon större tid på det här då det ligger en del delar inne i bilen som måste tas ut för en ordentlig kontroll.
* Papper saknas
* Bilen står 2 mil utanför Sollefteå (vilket ofta förväxlas med Skellefteå)
* Bilder på bilen lägger jag i ett inlägg under detta. Det är oerhört svårt att få dem vettiga i ett halvmörkt garage, stundom i motljus och på ett mörkblått objekt.

Detta är bilen för dig som har en R5:a sedan tidigare att endera korpa delar av eller delar till. Satsar du på denna kaross så bevisar du att du tycker att det finns roligare saker i livet än att svetsa (möjligen får du ändå byta någon plåt vänster fram där krockskadan skedde). Bilen skulle vara ett utmärkt ämne att originalrenovera, men även att bygga en banbil av.

Nuvarande ägare (en kompis till mig) hade tänkt skicka bilen på metallåtervinning redan förra veckan. Nu stoppades han tillfälligt av att vi var några stycken som tyckte det var vansinne att kasta en helt frisk bil om än inkomplett. Dock kan jag säga att det inte finns någon jättelång betänketid på detta. Bilen skall ut för att ge plats åt en fyrhjulingsreparation. Jag kan tänka mig att tidsluckan som finns är ett par - tre veckor.

Prisbilden: 2000:- eller bud såväl över som under.

Låter detta intressant? Ring då Nisse:
0620 - 320 05
073 337 12 98
Last edited by CX-T2 on 17 Jan 2016, 12:20, edited 2 times in total.
Mattias Rösberg
CX-T2
Posts: 2
Joined: 17 Jan 2016, 11:45
Firstname: Mattias
Surname: Rösberg
Location: Sollefteå

Re: Unikt Tillfälle: Renault 5 -1980, kaross i nyskick

Post by CX-T2 »

Framifrån:
Image

Bakifrån:
Image

Höger framdörr:
Image

Höger bakdörr:
Image

Vänster framdörr:
Image

Inredning fram:
Image

Typskylt:
Image

Höger framskärm i baksäte:
Image
Mattias Rösberg
Post Reply