Blå Renault 19 Chamade 16V 135hk -94 med Tacklucka

Annonsera ut din Renault eller dina Renaultdelar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Mr_Orange
Posts: 1
Joined: 17 Apr 2017, 19:19
Firstname: Petar
Surname: Hecimovic
Location: Värnamo

Blå Renault 19 Chamade 16V 135hk -94 med Tacklucka

Post by Mr_Orange »

Hejsan,

Då har det blivit dags att sälja min blåa Renault 19 Chamade 16v från -94. Detta är en mycket sällsynt bil som inte finns många kvar av, Under huven sitter det en 1.8L 16v motor på 135hk som är väldigt pigg. Original sportinredning med skålade stolar dock lite sömmar som har gått upp just där det är extremt skålat vilket är väldigt vanligt.
Sitter även taklucka på denna och den fungerar i både sina lägen och är tät. Karossen är ganska så fri från rost och det gäller även i underredet dock så har bagageluckan en lite bula på sig.
Besiktade bilen nu efter sin vintervila 2017-03-16 och besiktningsmanen berömde även bilen i vilket fint skick denna va i.
Bilen är inte vinterkörd och därav de fina skicket.

Den har rullat idag ca 15090 mil och är svensksåld med mycket historik vad som är gjort med den sen 2001 och då hade bilen gått 6200 mil. Jag har bara fortsatt att fylla i så fort något har gjorts på bilen.
Kamremmen byttes iår på den 2017-03-20 vid 15058 mil och även slutburken byttes iår.
Frontläpp är även monterad på denna bil för att ge den ett bättre utseende.

Coilovers (ställbara dämpare) sitter på därav att den är låg och går att höja för den som vill ha den "original" hög. Dessa monterades 2015 och har körts knappt 200 mil med. Topplagringar och hjulinställning hade inte vart fel då det behövs. Klånkar lite ifrån fram dämparna men det är inte så konstigt när man tar topplagringar från dämpare som är från -94 och monterar på dem nya men fullt körbar och gick igenom besiktningen utan några problem.

Sitter fräscha original 15" fälgar på med ca 5mm sommardäck på bilen.


Lite fakta:
*Svensksåld
*Besiktad
*Skattad
*Mycket historik om vad som är gjort och bytt
*Öppet sportluftfilter (Original burk följer med)
*Fäscha däck på original 15" Fälgar
*Coilovers (ställbara dämpare)
*Taklucka
*Front läpp
*Sportinredning
*Kamremm bytt 2017-03-20

Säkert något jag glömt att skriva så bara att höra av sig om ni undrar något :) Bilder kan ordnas om så önskas såklart :)

Pris: Jag önskar 12500:- för bilen men kan bli lite billigare vid rätt köpare då jag vill att den ska hamna hos en person som kommer fortsätta att ta hand om den :)

BVSA

Med vänlig hälsning
Petar
Post Reply