Krav på eget namn i signaturen

Frågor och svar kring klubbens site, login, lösenord, medlemsregistret och detta forum.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Krav på eget namn i signaturen

Post by Baggis »

När det nu är så väldigt viktigt att användare av detta forum skriver sitt eget riktiga namn i sin signatur att när det missas så kommer det vips uppmaningar till att göra det med flera !-tecken i, förutom allmänt "attackerande" formuleringar, så tycker jag det är på tiden att man ändrar på registreringsförfarandet så att det finns ett eget fält för detta som måste fyllas i för att man ska kunna registrera sig. Eller kanske två fält, ett vardera för för- och efternamn.

Om det är "svårt" att få till så kan man åtminstone börja med att t.ex ändra texten "OBS! Ditt fullständiga namn måste skrivas in i detta fält." till något mycket synligare som t.ex fet, röd, större text.

Då kanske man slipper se trådar vars inlägg till största delen är "krigande" om detta namngivande.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by mange »

Sen en tid tillbaka är anmälningsförfarandet att namn måste vara med... men vissa väljer att inte skriva hela eller skriva något påhittat. (även anmälnings mallen är som så)
Om man ser någon som inte har skrivit namn så får man gärna säga till, men på ett vänligt och trevligt sätt 8) hänvisa gärna till forumsreglerna. om man tycker att det har skrivits på ett otrevligt sätt PMa gärna mig så får jag ta det med vederbörande.

Orsaken till att vi vill ha helt namn är ju att få en bra stämmning på forumet så att skälla ut de som missat det blir ju lite fel :D

Har varit på forum där man inte behöver tala om vem man är och där blir det lätt pajkastning... är ju lättare att vara elak när ingen vet vem man är :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by Baggis »

Jag ifrågasatte inte att namnet krävs, vilket du verkar tror :wink: Jag ifrågasatte att man inte gör det så "idiotsäkert" som möjligt så att inte folk missar det titt som tätt :)
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by mange »

Antog att du redan visste :D men skrev det andra mest för att alla andra skall förstå 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by Baggis »

Just så, men några förbättrande åtgärder ska det alltså inte vara? Du har hittills som en politiker elegant undvikit att besvara den frågan :wink:
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by Robin »

Näe..där håller jag med Baggis faktiskt =)

Mange...Åtgärda ! :D
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by mange »

haha :D tror Fuzzion redan har tittat på den möjligheten och även har åtgärdat. så Fuzzion får svara på denna fråga 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by fuzzion »

Att ange en signatur är ett krav vid nyregistrering som man inte kommer förbi för att man ska kunna registrera sig.
Även texten "OBS! Ditt fullständiga namn måste skrivas in i detta fält." återfinns.

Men, det är inte lätt... :roll:
Får klura ut en bättre lösning.
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by Baggis »

Tja, jag hade några förslag på hur göra det "idiotsäkrare" några inlägg bakåt :wink:
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by fuzzion »

Mja, ett nytt fält är inget alternativ. Det blir lite komplicerat och förmodligen blir det problem vid uppgraderingar av phpBB men man kan ju försöka att förtydliga saker & ting.
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by Baggis »

Ja om man är "pillringsallergiker" så är det såklart uteslutet att modda nått som rör db-strukturen, hehe. Själv har jag gjort det mången gång, men så är jag lite mer vårdslös också :wink: Fixa då åtminstone till texten fetare/rödare eller nått :)
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by Dennis »

Tycker att alla vi som är seriösa här på forumet och vågar stå för den vi är, nonchalerar att svara på inlägg som inte har något namn o ort. Dock vet man ju inte om ett namn o ort är fejkat :roll:
Hör till vanligt hyffs att säga vem man är speciellt då man frågar om hjälp tycker jag :!:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by Stymie »

[smilie=icon_up.gif]
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Krav på eget namn i signaturen

Post by Baggis »

Det bör tycker jag isf kombineras med att, som jag tidigare föreslog, man gör det mycket tydligare att namn och ort krävs. För det vore väl inte det bästa om nån missar kravet(många har gjort det..) och av det skälet inte får svar...
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Post Reply