Utökning av forum kategorier

Frågor och svar kring klubbens site, login, lösenord, medlemsregistret och detta forum.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
torpar'n
Posts: 2
Joined: 16 Feb 2013, 08:24
Location: Mullsjö

Utökning av forum kategorier

Post by torpar'n »

Jag har varit Renault ägare i några år, har ägt en Laguna och tre Meganner.

Jag är också ägare till ett gammalt torp, som ligger lite "vid sidan om", dvs saknar allmän väg. Vintertid har jag därför kört med div 4-wd ekipage och lärt mig vad jag behöver - vägen är ok och har bara behövt plogas två/tre gånger på 10 år.

Nu har jag köpt mig en Dacia Duster, den ligger drivmässigt på en nivå som jag tror skall fylla mina behov. Jag kör inte över "stock och sten", men det är inte ovanligt att vägen är "bort", dvs täck av 3 - 4 dm snö.

Till saken!

Hur vore det att lägga till en avdelning för just Dacia hos er? Finns mig vetligen inte något svenskt forum för denna, ännu lilla, grupp bilar och den ingår ju i Renault-familjen. Det behöver inte vara så omfattande grupp, med en massa underavdelningar, bara en egen kategori som kan få utveckla sig själv.

/torpar'n
Bertil Rosenius
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Utökning av forum kategorier

Post by Dennis »

Kan bara svara för vad jag tror.
Det har diskuterats förut med olika grupper för Clio, Meg. Lag. Esp. m.m
Eftersom samma felsymptom eller tipps kan vara på flera olika modeller så blir det bara o-överskådligt.
Ett dåligt hjullager låter lika dnt på en Laguna som en megane osv.
Dacia Duster heter Renault på andra marknader och har lite annan front.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
torpar'n
Posts: 2
Joined: 16 Feb 2013, 08:24
Location: Mullsjö

Re: Utökning av forum kategorier

Post by torpar'n »

Eftersom samma felsymptom eller tipps kan vara på flera olika modeller så blir det bara o-överskådligt.
Ett dåligt hjullager låter lika dnt på en Laguna som en megane osv.
Dacia Duster heter Renault på andra marknader och har lite annan front.
OK, tänkte inte på det... det förändrar ju, för allt handlar ju bara om fel... - :wink:

Kanske dags, ur den synpunkten, att skrota alla Märkesforum och skapa ett Personbilsforum. För en drivknut låter lika illa på både Ford och Opel, och en trasig lampa lyser lika dåligt på både en ny Audi som en gammal Volvo - :roll:.

Nej, det handlar väl om mer än bara felsökning och även där finns det tips att ge och ta.
Bertil Rosenius
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Utökning av forum kategorier

Post by Dennis »

Visst!! har du förslag?? Det lät ju på dig att du INTE ville ha ett extra Dacia forum utan att det skulle ligga här i CRS.
Risken är ju att man inte läser.

Jag brukar för det mesta försöka plöjja igenom ALLA trådar här oavsett om det handlar om Master, Twingo Velsatis eller Alpine för att ev. kunna ge ngt tipps..

Men jag kan lova dig att jag läser bara just de trådar som gagnar mig på Saabturboforumet. Troligen skulle det bli detsamma på ett eget Dacia forum oavsett hur mycket Renault det är i den!
Vill du nå ut till en bredare publik så ska du nog inte ha ett eget Dacia-forum.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Utökning av forum kategorier

Post by Dennis »

torpar'n wrote: Kanske dags, ur den synpunkten, att skrota alla Märkesforum och skapa ett Personbilsforum.
Ja och i sann öststatanda skrota alla bilmärken och bara ha "personbil" Dacia duster :wink:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Utökning av forum kategorier

Post by mange »

Iden är inte dålig och många andra forum har detta (ex citroen, saab). vi har diskuterat detta tidigare och kom fram till var att det inte är nått för oss. Detta p.g.a. av de saker Dennis nämde. Vi tycker det blir för spretigt och oöverskådligt

Men du är hjärligt välkommen att både vara med i klubben och forumet med din Dacia!
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply