FAQ kring forumsreglerna

Frågor och svar kring klubbens site, login, lösenord, medlemsregistret och detta forum.

Moderator: Forumpolisen

SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Slag i saken, jag ringde Datainspektionen. Blev så nyfiken...

Klart och tydligt svar fick jag.
Vi har fulla rättigheter att sätta egna regler för forumet. Vad som ska gälla och vad forummedlemmarna ska rättas sig till/efter. Var och en får sedan ställa sig till om de vill använda tjänsten eller inte, utifrån våra satta regler ang. för- och efternamn samt ort.

Om detta nu visar sig vara FÖR hårda regler, motser vi motioner till styrelsen att ta upp på styrelsemötena för vidare diskussion och beslut.

IP-nummer var enligt han jag pratade med det enda sättet att "ta någon i örat" om denne uppför sig olämpligt.
Renå-mannen
Posts: 68
Joined: 22 May 2003, 20:52
Location: Sweden

Post by Renå-mannen »

Går det att ändra användarnamn? Jag vet att jag kan Starta ett nytt konto men det vill jag inte p.g.a. att jag vill ju se hur många inlägg jag gjort? Hade velat byta från Renå-mannen till Mitt förnamn Kim! Går det??

Mvh Kim
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Personligen ser jag inga problem med att ange fullständigt namn och bostadsort, iaf inte sålänge det enbart rör profilen. Hade fyllt i dessa uppgifter redan tidigare. Däremot kan jag förstå ifall det finns dom som inte vill ha sina uppgifter synliga i signaturen, men det handlar det ju inte om här. Tycker det är bra att man anger namn och bostadsort i sin profil, ifall ngn av de andra forummedlemmarna skulle vilja veta ngt mer om den som postar ett visst inlägg.

Dock är det ju trist om vi på forumet går miste om kunnigt och engagerat folk p.g.a. denna ändring...
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Instämmer helt!
Post Reply