Lösenordshantering

Frågor och svar kring klubbens site, login, lösenord, medlemsregistret och detta forum.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Meantek
Posts: 15
Joined: 09 Nov 2013, 19:54
Location: Tumba

Lösenordshantering

Post by Meantek »

Som en sån där avdankad IT-människa blev jag en smula bitter när jag fick mina kontouppgifter mailade (användarnamn såväl som lösenord) i klartext vid registrering. Tänkte inte så mycket på mer det då, utan raderade mailet och tänkte "låt gå då". Tills igår, när välkomstpaketet landade i brevlådan, och jag såg papprena någon läst, skrivit ut och fysiskt paketerat in i ett brev - där lösenordet återigen står i klartext.

Måste det verkligen vara såhär? Det är ganska osäkert, och inger inga större mängder förtroende gällande hanteringen av övriga uppgifter, om man får vara lite elak. Nu kunde mina kontouppgifter hamnat på väldigt mycket mer villovägar än de gjort (av vad jag vet såhär långt), men det är nog en tidsfråga innan den approachen slår fel.

Så, slutklagat, låt oss kramas!
Jonas Klar
Vel Satis 2.0T -02
Vel Satis 3.5 V6 -02
Megane III RS -11
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Lösenordshantering

Post by mange »

Du menar inloggningen till hemsidan antar jag.
Jo det är lite förlegat, och behöver uppdateras. Problemet är att hela sidan skulle behöva en uppfrächning. För att få lite respit så har vi gjort en enklare uppdatering av sidan men vi vet att vi behöver ta ett omtag i framtiden.

Så vet ni om någon som är duktig på hemsidor och prisvärd så får du gärna förmedla kontakten.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply