Montera ner instrumentpanelen i en Laguna2

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
174006
Posts: 151
Joined: 19 Jan 2007, 17:55
Location: Malmö

Montera ner instrumentpanelen i en Laguna2

Post by 174006 »

Hej!
Någon som vet eller har någon sprängskiss på hur man monterar ner instrumentpanelen på en Laguna2 årsmod 02.

Eller är här någon som vet vart och hur man byter ut dom 2 kablar som går från styrdatorn som sitter till vänster ovanför fötterna på förarsidan?
Där sitter 2st kontakter som går in i styrdatorn en vit och en svart, Jag tror jag har glapp någonstans i den som gör att min bil startar i tid och otid så jag måste prova att byta ut den eller rättaresagt dem 2 kabbellindorna går en massa sladdar i dem.

MvH Jimmy
/Jimmie
matjo690
Posts: 269
Joined: 13 Apr 2008, 20:33
Location: Boden

Re: Montera ner instrumentpanelen i en Laguna2

Post by matjo690 »

Har du tagit ner den svarta boxen so sitter ihop med säkringsboxen? Du kan ju få ut den ganska långt ner och kablaget räcker ganska långt om du klipper av en kattstrypare en bit upp. Tänkte bara att du då kan undersöka bättre om själva felet sitter i kontaktdonen. Sitter det i boxen blir det ju knivigare - eller rättare sagt dyrare om du inte gör som jag och byter till begagnat men då måste du också byta till rattlås, kort och motorstyrdator från samma bil. Tänker mig att du inte skall behöva byta hela kablaget om du kan framkalla felet genom att rycka i kablarna - för visst var det så det var? Vill minnas det från en tidigare tråd?
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
174006
Posts: 151
Joined: 19 Jan 2007, 17:55
Location: Malmö

Re: Montera ner instrumentpanelen i en Laguna2

Post by 174006 »

Ja men nu tror jag mig ha lyckats lokalisera felet till dem 2 sladdar som går in i den svarta boxen bakom alla säkringar och reläer... För det är när jag rör dem sladdarna bilen startar eller stänger sig.
Idag la alla baklampor av samt att bilen sluta godkänna min nyckel så i morgon blir det bärgning ner till Bilia igen...
/Jimmie
Post Reply