F7P D704 1.8 16v snart med Turbo

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Fantom Turbo
Posts: 11
Joined: 23 Nov 2003, 18:11
Location: Sweden

F7P D704 1.8 16v snart med Turbo

Post by Fantom Turbo »

Någon som har spräng skisser på denna motor. eller som vet var man kan få tag på det..? Motorn ligger nu i alla dess beståndsdelar glas blästrat och fint.. blev förvånad att det sitter smidd vev och smidda stakar i redan från början. har aldrig sätt lustigare kolvar än dom i just denna motor.. visst lätta e dom.. ;) behöver dock komp sänkas en hel del innan man kan ladda på 1.5 bar måste säga att det verkar vara ett tåligt block med tjocka cylinderväggar.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

sitter det kolv kylning i den motorn åxå? som det gör i gte´n....
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Fantom Turbo</i>
<br />Någon som har spräng skisser på denna motor. eller som vet var man kan få tag på det..? Motorn ligger nu i alla dess beståndsdelar glas blästrat och fint.. blev förvånad att det sitter smidd vev och smidda stakar i redan från början. har aldrig sätt lustigare kolvar än dom i just denna motor.. visst lätta e dom.. ;) behöver dock komp sänkas en hel del innan man kan ladda på 1.5 bar måste säga att det verkar vara ett tåligt block med tjocka cylinderväggar.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

vad är det för Gtt du har haft innan?
vad fick du ge för motorn?

bilder och sånt skickar du upp oxå eller?
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Blocket klarar inte en krock in i en bergväg i alla fall.. mitt sprack... så tåligt det beror väl på vad man ska ha det till...
Fantom Turbo
Posts: 11
Joined: 23 Nov 2003, 18:11
Location: Sweden

Post by Fantom Turbo »

Jag har bott och jobbat 2 år i Gent, Belgien på volvo och under den tiden hade jag en Gt Turbo eller rättare sagt två.. en reservdels bil oxo.. detta var 1995-97 innan min bil buggar period hade tagit fart på riktigt.. synd för skulle gärna haft dom idag.. har massa biler på dom men vart skall jag ladda upp om..??? ge mig din email så kan jag skicka bilder till dig..
Köpte motorn för 1250:- avd en gubbe i Helsingborg
Fantom Turbo
Posts: 11
Joined: 23 Nov 2003, 18:11
Location: Sweden

Post by Fantom Turbo »

Jepp det sitter kolvkylning i detta block.. fyra små aluminium munstycken som sitter fast med en bult med inbyggd backventil.. har dokumenterat hela motorn i delar med digital kamera.. men synd att det inte finns möjlighet för biler i detta forum....
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

min mail= team_hink_racing@mailcity.com.skicka allt som har med femmor att göra=)
hittar du fler sånna dyra motorer så paxa en för mig me,
tompa
Posts: 225
Joined: 24 Mar 2003, 19:16
Location: Hammeröa (Karlstad)

Post by tompa »

Jag har volvos "gör det själv" böcker.
Fantom Turbo
Posts: 11
Joined: 23 Nov 2003, 18:11
Location: Sweden

Post by Fantom Turbo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by tompa</i>
<br />Jag har volvos "gör det själv" böcker.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Finns det möjlighet att du kan scanna in de sidor som täcker motorn..?
tompa
Posts: 225
Joined: 24 Mar 2003, 19:16
Location: Hammeröa (Karlstad)

Post by tompa »

Jag har ingen scaner men man kanske skulle kunna ta med digital kamera? [;)].
Post Reply