Bilen började gå sk*t dåligt, gasen i botten för att kunna hålla 100, efter en stund började motorlampan(?) blinka, svängde in till kanten och kollade i instruktionsboken vad det betydde och körde sen vidare hemåt lugnt och fint. Gick fortfarande kasst och "hackigt", kändes som den inte gick på alla cylindrar.
Gick in och började söka för fullt på google och hittade då detta forum. Någon hade haft något liknande problem och då var det tändspolen som var kass. Fick idag hem ny tändspole och nya tändstift och bytte och höll tummarna men tyvärr kvarstod ju felet. Blev ingen skillnad alls. Bilen verkar även ta lite kylarvätska, toppade upp den till max samma dag jag köpte den och nu ca 20 mil senare står den mitt i mellan min och max. Någon som har några tips på hur jag ska gå vidare? Kan jag läsa ut några felkoder efter att motorlampan har blinkat? Har dessvärre bara en Dice felkodsläsare som bara funkar till Volvo tillsammans med deras program men någon kanske har tips på en bra till Clion?
Glömde skriva att sålänge inte motorlampan blinkar när man kör så känns det som den går ok, det är främst när den står på tomgång som den alltid går dåligt, motor skakar ganska mycket i motorrummet på tomgång.
MVH Kenny
![001_005 [smilie=001_005.gif]](./images/smilies/001_005.gif)