Det börjar bli mycket fel nu!!

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
LagunaII
Posts: 13
Joined: 29 Dec 2012, 22:13
Location: Ljungby

Det börjar bli mycket fel nu!!

Post by LagunaII »

Hej alla renault ägare!

Har en Laguna II från 02 som börjar ge upp tycker jag så jag hoppas få lite tips och ideer från er.

*Abs lampan lyser, trasig styrenhet är domen. Var hittar men en begagnad sådan, en ny kostar 12 000. Hittar ingen på tex bildelsbasen.

*Glapp i startnyckeln, finns det någon som öppnar dessa och lödar om? En ny nyckel kostar 2500.

*Glapp i belysningen till fläkt, temperatur mm

*Vajern till elhissen på förarsidan har gått av, Har haft dörrpanelen borta men kom inte längre. Ska man riva ut elmotorn, skenor mm för att få ihop det?

*När man öppnar vänster framdörr tänds inte innebelysningen och inte heller lampan som sitter i dörren.

*Den visar helt fel utetemperatur

*Tutan flippade för ett tag sen och började tuta av sig själv när man svände och till sist hängde den sig och jag fick rycka säkringen.

*När man blinkar vänster, svänger och sedan ska svänga tillbaka slutar det inte blinka om man svänger tillbaka sakta, gör man det lite fortare slår den tillbaka spaken till blinkisen

Ja där fick jag nog med allt, hoppas på hjälp och ska även nu söka lite här på gamla trådar.
Last edited by LagunaII on 20 Dec 2013, 21:07, edited 1 time in total.
Björn Svensson
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Det börjar bli mycket fel nu!!

Post by Stymie »

Kolla här så får du svar på nästan allt. Det är klassiska Laguna II fel

http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... =25&t=9796
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply