Fönster hiss

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Lalo59
Posts: 196
Joined: 18 Oct 2011, 20:42
Location: Saltsjöbaden

Fönster hiss

Post by Lalo59 »

Hejsan.

Passagerarfönsterhissen har lagt av?

Har någon säkrings numret till vilken säkring som har gått?

Om det är till hjälp så kommer id numret här: VF1KM0U0636986344

Tack!

Med vänlig hälsning:LG
Lars-Gunnar Johansson Stockholm Renault Megane 2 Kombi 2,0 16 V Tour Sport Ph2 F4R Euro 4 2007
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Re: Fönster hiss

Post by Joakim16v »

Borde stå i instruktionsboken..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
anlu
Posts: 33
Joined: 07 Dec 2007, 20:37
Firstname: Anders
Surname: Lundberg
Location: Sundbyberg

Re: Fönster hiss

Post by anlu »

Hej!

Högst troligt är det regulatormodulen på fönsterhissmotorn som lagt av. Om mekaniken är OK i övrigt. Bytte min tidigare i vintras också passagerar-sidan. Hade mycket hjälp av denna brittiska hemsida:http://www.renaultwindow.co.uk/
Beställde en renoverad original, skickade tillbaks min och fick en liten slant tillbaks. Visst, du måste riva dörrsidan vilket är ett projekt beroende på var tummen sitter. Finns några Youtube-klipp på detta till hjälp. Jag gjorde så att när jag fått fram själva hissmotorn skruvade jag bort regulatorn och matade 12V via en lös kabel från cigg-uttaget till hissmotorns terminal för att konstatera att den och mekaniken va OK. Kunde då även stänga fönstret, fäste motorn temporärt i väntan på leverans av regulatorn. Passade vid återmontering även på att fästa plast på insidan så att vattnet rinner ner "utanför" känsliga delar vidare ner i botten på dörren där det dräneras ut. För trots att min bil under garantitiden blivit justerad(dörrhalvan limmas ihop i höjd med högtalaren), så har det fortsatt läcka in vatten i dörrfacket(som ju även trängt in i regulatorn och förstört kretskortet) Lycka till! Hälsningar Anders
Anders Lundberg Sundbyberg/Linköping/Öland;Megane II,-05 CC 2.0 16V Turbo (F4RT).
Post Reply