manuell inställning av radiokanal kangoo

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
torre05
Posts: 6
Joined: 04 Aug 2013, 09:07
Location: Rosenfors

manuell inställning av radiokanal kangoo

Post by torre05 »

Hejsan har en kangoo från 01 som jag nyligen satt dit den orignalstereon igen eftersom den andra vart hopplös men hur som helst så vill jag ställa in en radiokanal manuellt eftersom jag vet att jag få den radiokanalen men inte bar tillräcklig starkt för att radion ska hitta den själv iaf så vill jag gärna ställa in den manuellt men så fort jag nuda knappen så letar den själv nån som vet hur man fixar att manuellt?
Torsten Hänisch
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: manuell inställning av radiokanal kangoo

Post by Robin »

För mig att man håller in sökknappen så skiftar den till manuell sökning. Borde stå i instruktionsboken =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
torre05
Posts: 6
Joined: 04 Aug 2013, 09:07
Location: Rosenfors

Re: manuell inställning av radiokanal kangoo

Post by torre05 »

ska testa det om det funkar tycker jag har gjort det så många gånger en har inte lyckats hittills men ska se kanske funkar nu i instruktionsboken står det inget om stereon för sig och nån annan har jag inte var väl tydligen ingen standard på kangoo
Torsten Hänisch
torre05
Posts: 6
Joined: 04 Aug 2013, 09:07
Location: Rosenfors

Re: manuell inställning av radiokanal kangoo

Post by torre05 »

har nu testat och hålla i men den bara söka av sig själv jag har en kangoo från årsmodell 01 fransmännen skulle jag ju kunna tror om att dom inte med den funktionen men så långt vill jag ju inte tänka
Torsten Hänisch
Starbright
Posts: 1058
Joined: 14 Jan 2011, 22:12
Firstname: Johnny
Surname: Søderstrøm
Location: Siggerud ( Norge)

Re: manuell inställning av radiokanal kangoo

Post by Starbright »

Vet ju inte vilken radio du har men normalt sett så finns det en knapp där det står Tuner eller Mode på. Trycker du på den skall radioinställningen ändras från List->Preset-> Manual typ. När den står i manual så kan du justera utan att radion börjar söka.
Johnny Söderström
torre05
Posts: 6
Joined: 04 Aug 2013, 09:07
Location: Rosenfors

Re: manuell inställning av radiokanal kangoo

Post by torre05 »

okej den knapöen har jag också redan hittat men oavsett läge så söka stereon själv, lite irriterande faktisk det är enbart på manuell där han söker i överhuvudtaget i dlm andra 2 lägen så kan jag bara scrolla mellan dom olika stationer jag har sparat
Torsten Hänisch
Post Reply