Renault trafic 2007 elfel?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Renault trafic 2007
Posts: 2
Joined: 18 Jun 2014, 19:40
Location: Eskilstuna

Renault trafic 2007 elfel?

Post by Renault trafic 2007 »

Har en Renault trafic 2007 (automat) som nu stått på verkstad 2veckor utan att dom hittar något. Servicelampan lyste -troligen för det var dags för 12.000 mila service- och glödtändningslampan lyste också den konstant. Bilen gick bra upp till marchfart men sen hände nada vid behov av ytterligare fartökning

Bilen nu servad med oljebyte och dom har tittat på givaren til partikelfiltret och en jävla massa annat. Samt även pratat om och tror jag testat att byta luftmassemätare.
Dom trodde sig vara klara idag efter att ha varit ute å kört med bilen som betedde sig som vanligt. När jag hämtade den lös återigen glöd.lampan och bilen gick nu endast att köra på 1:an i krypfart.

Ger bara okända felkoder och inte ens Bilia tycks veta vad dom ska göra..

Någon som har en likadan bil med samma problem? Alla tips är mer än varmt välkomna!!
Magnus Ericsson
Starbright
Posts: 1058
Joined: 14 Jan 2011, 22:12
Firstname: Johnny
Surname: Søderstrøm
Location: Siggerud ( Norge)

Re: Renault trafic 2007 elfel?

Post by Starbright »

Okända felkoder?

Bah vad är det för felkoder då?
Läser man ut felkoder med clip så är det Renaults egna, dem finns det garanterat info om vad dem betyder.
En sådan sak borde Bilia klara av i mitt tycke.

Lyser glödlampan och servicelampan betyder det att bilen går i limphome läge 1. dvs begränsad kraft från motorn. därför kommer inte bilen gå fortare än vad den gjorde.

Nu när den knappt går alls har den gått in i Högre stadet av limp home.

Felsök dem felkoder som uppkommit.
Johnny Söderström
Renault trafic 2007
Posts: 2
Joined: 18 Jun 2014, 19:40
Location: Eskilstuna

Re: Renault trafic 2007 elfel?

Post by Renault trafic 2007 »

Limp home tack det ska jag hälsa verkstaden. Har inte fått info om vilka felkoder det är tyvärr. Tror dom ska prova att byta luftmassemätaren nu först.
Magnus Ericsson
Post Reply