Xenon Konvertering Megane 2010

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Xenon Konvertering Megane 2010

Post by Tony »

Jag har xenon original och tror inte plastglaset är annorlunda på min, något som var ett krav att bilen skulle ha, annars hade jag inte köpt den, något som jag är glad för när jag läser hur andra har det, för lyset är verkligen bra
Jag skulle valt att mata med relä och slippa ha strömmen att gå omvägen in i bilen
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
bihslk
Posts: 108
Joined: 02 Jul 2014, 23:37
Location: Leksand

Re: Xenon Konvertering Megane 2010

Post by bihslk »

pellefixare wrote:Hej!
Jag sitter i samma båt, tycker att ljuset på vår Megane -13 är förfärligt.
Jag köpte ett xenon konverterings kit på Diodhuset som jag installerade på helljuset här under juldagen.
Tyvärr så drog vänster ballasten nog för mycket ström för där måste gått en säkring, som jag inte hittar.
Ngn som vet var säkringarna till helljuset sitter?
Ni andra som konvererat har ni matat ballasten via externa reläer?
Igår när det var minusgrader hade jag svårt att få även högerlampan att tändas upp, tror ni det blir bättre om man matar via relä?

Något jag funderar över är i instruktionsboken står det att det är viktigt att montera halogenlampor med UV-skydd, om jsg inte har fel för mig blir det mer UV-ljus från en xenon än halogen.
Hur länge tror ni plastglasen håller?


När jag hade mina xenon på halvljus så blinkade ena sidan ibland. Nu har jag satt Xenon kittet på helljuset och inga problem uppstår. Matar direkt via original kontakterna.

Har OSRAM night breaker i halvljuset istället
Samil Kuzelj
Post Reply