Kostnad installera extraljus?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Anna1984
Posts: 45
Joined: 09 Feb 2013, 20:27
Location: Stockholm

Kostnad installera extraljus?

Post by Anna1984 »

Jag har precis köpt två extraljus till min Megane III. Jag har lyckas montera på dem på bilen, men den eletriska biten är lite komplicerad. Jag har fått med kablar så det mesta av kopplingarna förstår jag mig på. Men man måste koppla in ljusen på helljusets originalpluskabel och sen ska man på något sätt koppla några kablar från extraljusen till positionsljusen så det finns en sådan funktion också.
Jag har köpt xenonkonverterade NBB ljus. Då vet verkar komplicerad och alla kablar verkar inte vara tillräckligt långa så känns det lite övermäktigt för mig. Hur mycket tror ni det skulle kosta att lämna in den för att få detta fixat på verkstad?
Anna T
Renault Megane Sport tourer 1,5 dci Bose edition, 2011
Jöns
Posts: 213
Joined: 21 Jul 2009, 13:01
Location: Vittsjö

Re: Kostnad installera extraljus?

Post by Jöns »

Det beror helt på vad det är för verkstad men jag skulle tro att det inte tar speciellt lång tid alls.
Det är ju inget avacerat för någon som gjort det innan så att säga.

Det som kan göra att det sticker iväg någon hundring är om relän saknas och sådana saker, men de är ganska billiga och är helt klart lösbart.


Jag skulle gissa på 500-1000.

Du behöver ju absolut inte gå till någon Volvo-meck utan vem som helst klarar ju detta(ungefär).

Så det är bara att ringa närmaste bra verkstad och kolla med dem, det svaret du frå från dem är bättre än alla svar från ett forum.
En vw-intresserad som har en Renault som bruksbil. Är inne på vår tredje Clio nu.
Clio Sport 2.0 16v 2001. Pendlarbilen :)
Joelsson
Post Reply