Elektrisk handbroms

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
linkan62
Posts: 144
Joined: 26 Jan 2010, 18:20
Location: Växjö

Elektrisk handbroms

Post by linkan62 »

Ett vanligt förekommande fel på bl.a scenicen så pajar elhandbroms modulen. På min grand scenic var tom 2ndra gången. Förre ägaren bytte då vajrarna rostat fast.

En ny kostar ca 6500:- hutlöst tycker jag så jag har sökt med ljus och lyckta efter bla en beg. Detta är mycket svårt att hitta någon som passar. Dessutom måste det vara rätt art.nr och den får man endast fram genom Renault verkstaden.

Sökte på ebay och hittade en för 4800:- även det för mycket...
försökte hitta någon som kunde laga enheten och kontaktade innosund men det kunde dom inte pga svårt att få tag på reservdelar!!!!

Hittade till slut en polsk firma som sålde utbytes vajrar även till grand scenic( som man hävdar inte går att byta) Dom åtog sig även att reparera...sagt och gjort skickade iväg enheten för 450:- och idag, en vecka senare, fick jag tillbaka enheten. Klämmde dit den och pang!! :racesmile: så funkade allt igen. Dom tog 72 euro för besväret och då ingick frakt och 6%avgift för bet genom paypal. Allt som allt 1150:-...vilket känns mycket bättre än 6500:-
eller hur?

emailadressen är: elektric-cars@wp.pl

Dom säljer även utbytesvajrar för 800:- till grand scenic. Ja dom går att byta men man måste ju demontera enheten och öppna den. Dock inte svårt....
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Elektrisk handbroms

Post by Robin »

Kanonbra information ! :)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
linkan62
Posts: 144
Joined: 26 Jan 2010, 18:20
Location: Växjö

Re: Elektrisk handbroms

Post by linkan62 »

Kan väl tillägga att dom fått 100% + feedback på ebay.

Här är en länk till ebay där dom säljer handbroms vajrar till grand scenic -03 tom -09

http://www.ebay.com/itm/281708646396?_t ... EBIDX%3AIT
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Elektrisk handbroms

Post by Dennis »

Så bra att det löste sig tillslut :D
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply