nyckelproblem Renault clio II -01

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
thelibra
Posts: 1
Joined: 13 Aug 2015, 09:59
Firstname: Henrik
Surname: Palmnäs
Location: nödinge

nyckelproblem Renault clio II -01

Post by thelibra »

Hej!

Ny här på forumet :D
Har försökt söka igenom detta forum efter problemet jag har med min clio II men inte hittat nån lösning.

Vi har precis köpt en Renault clio II års. 2001
Vi fick bara en nyckel med vid köpet, dock hittade dottern den andra i bilen. Tur dom är lite nyfikna :D
Problemet är bara att när jag testa den så startar ju inte bilen pga startspärren.
Jag bytte batteri i nyckel, testade både fjärrlås och start men den verkar inte synkas med bilen. Däremot är de de rätt nyckel för den passar i alla lås.

Kan man själv synka bil å nycklar eller måste jag lämna in?
Har gjort en del av dom förslag jag hittat på nätet men utan resultat. Läst att det ska finnas sätt att nollställa systemet men inte hur man gör. Förutom att när jag håller in centrallåsknappen i bilen så piper den efter ett par sekunder.

Vågar man byta batteri i den nyckeln som funkar? För jag vet inte hur länge dom kört med det som sitter i.
Mvh thelibra
Last edited by thelibra on 15 Aug 2015, 09:04, edited 1 time in total.
User avatar
phubar
Posts: 33
Joined: 05 Jun 2011, 00:01
Location: Jönköping
Contact:

Re: nyckelproblem

Post by phubar »

Har en liknande situation.
Reservnyckeln som följde med bilen har aldrig passat och jag har inte fått tummen ur att kolla hos Renault i stan om man kan återaktivera det.

Byta batteri i den som funkar fungerar iaf helt utan problem i Lagunas nyckelkort.
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Re: nyckelproblem

Post by john »

Namn på inlägget tack
läs forumsreglerna du antagligen gjort 8)
John Ignell Enviken
Post Reply