fuel injection failure

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
annelie58
Posts: 2
Joined: 26 Oct 2015, 17:19
Firstname: Annelie
Surname: Morell
Location: Gävle

fuel injection failure

Post by annelie58 »

Hej!
Har en laguna 2001. Haft den i tre år och har haft detta problem sen jag köpte den. Startar helt ok när den är kall men om jag slår av den och vill starta den när motorn är varm så får jag ovanstående felmeddelande och motorn går på "halta hem" varv. Går ut och lossar på batterikabeln och då startar bilen. Men om jag åker hemifrån till macken, (500 m) startar den ok, åker från jobbet samma sträcka, fyller på bensin och sen startar den inte fast motorn är kall. Någon som haft detta problem och vet vad jag behöver titta på.
MVG
Annelie

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Annelie Morell
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: fuel injection failure

Post by Tony »

Ligger macken mellan jobbet och hemmet och det är bara 1000 meter mellan hemmet och jobbet? :)
Låter som den är svårstartad när den är varm, för den hinner väl bli varm på vägen till macken från jobbet? Tror inte den hinner bli kall när du tankar, så jag tycker det låter som tempgivare till insprutningen
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
annelie58
Posts: 2
Joined: 26 Oct 2015, 17:19
Firstname: Annelie
Surname: Morell
Location: Gävle

Re: fuel injection failure

Post by annelie58 »

Nej jag tar den när den är kall åker och tankar. den startar. tar den från jobbet åker direkt och tankar. den startar inte. lossar batterikabeln och då startar den. samma sträcka, ena gången startar den andra startar den inte.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Annelie Morell
Post Reply