Renault Clio III med kupe fläkt problem

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
t31967
Posts: 14
Joined: 03 Jul 2014, 16:46
Location: Malmö

Renault Clio III med kupe fläkt problem

Post by t31967 »

Hej!
Under om här är någon som varit med om detta fel jag har tidigare.
Det är som så att kupé fläkten inte startar och går som den ska.
Ibland när man kommer och startar och ska köra iväg så tar det typ 3 min innan den drar igång (den startar inte ens på låga varv) eller som häromdagen. Jag öppna huven (inte för att jag hade någon aning om vad jag skulle kolla efter) när jag slog igen huven så starta fläkten igen...
Igår starta jag och körde då var den helt död i 3 min sen kom den igång.
I onsdags morse starta jag bilen sonen kom ner lite efter men först när han kom och slog igen bildörren så starta fläkten. När den väl har startat så går den som den ska dvs den slocknat inte inge under körning eller det har alf inte hänt än. Spontant känns de som om det är glapp någonstans sen vet jag inte om den kan bete sig så om där är lite gas i Ac systemet fast det borde väl inte påverka fläkten utan bara dens kylförmåga?
Tar tacksamt emot tips och råd....

Ps Ja jag har provat ställa reglagen på max det hjälpte inte det heller den starta ändå inte... Det är en Clio från 2010 med automatisk AC
/Jimmie Nilsson
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Renault Clio III med kupe fläkt problem

Post by Stymie »

___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply