Grand Scenic 1.5 dci EDC 2011-modell, registerreimskifte

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
master67
Posts: 42
Joined: 01 May 2017, 12:35
Firstname: Even
Surname: Lothe
Location: Hell

Grand Scenic 1.5 dci EDC 2011-modell, registerreimskifte

Post by master67 »

Hei. Har nettopp fått skiftet registerreim på min bil. Det ble gjort som en del av kjøpet. Selger bestilte det hos et verksted og det ble gjort på fredag. Men jeg syns ikke det ble helt bra. Det er blitt en "hvassere" lyd i motoren og det "singler" ved lavt turtall. Kan det være feil ved montering/stramming underveis? Skal snakke med verkstedet i morra men kjekt å høre om noen her har opplevd det samme.
Even Lothe
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Grand Scenic 1.5 dci EDC 2011-modell, registerreimskifte

Post by Stymie »

Nu har jag inte bytt kamrem på en sådan bil, men min första tanke är:

1. Har de bytt vattenpumpen?
2. Har de bytt spännrullar etc?
3. Har remmen rätt inspänning?
4. Har de bytt hjälpremmen (generator, AC etc) också? Har den remmen rätt inspänning?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
master67
Posts: 42
Joined: 01 May 2017, 12:35
Firstname: Even
Surname: Lothe
Location: Hell

Re: Grand Scenic 1.5 dci EDC 2011-modell, registerreimskifte

Post by master67 »

Det er skiftet regreimsett pluss vannpumpe. Mistenker at reimen ikke er helt riktig justert. Det er en lyd som er der under pådrag. Det gjelder på flere turtall. Så de får evt ta den opp og justere igjen. Fikk høre av et merkeverksted at det skal brukes Hertzmåler ved justering på nyere Renault-motorer. Så håper det løser seg. Irriterende lyd og den skal, som sagt, ikke være der.
Even Lothe
Post Reply