Check Injection vid gaspådrag Megane -03

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
merix73
Posts: 7
Joined: 08 Jul 2010, 10:11
Location: Surahammar

Check Injection vid gaspådrag Megane -03

Post by merix73 »

Hej,

Har en Renault Megane 1,6 16V -03 som nu börjat gå som en kratta.
Vid start kan tomgången vara ojämn. När man sedan kör så hackar den lite vid gaspådrag eller att den inte svarar på gaspådrag. När man sedan kör och ger gas så kan Service lampan blinka till och meddelandet Check Injection kommer upp i displayen.

Såg ett annat inlägg med ett liknande problem där man bad den personen mäta upp insprutarna, men jag vet inte hur jag skall komma åt att mäta på dem.

Är insprutarna det man bör kolla upp eller finns det andra saker som jag bör kolla?
Har kollat tändstift och tändspolar och kunde inte hitta att problemet sitter där.

Har inte än kollat om det finns några felkoder, men kan kanske göra det under dagen.

Har någon något bra tips eller idé vad som kan vara problemet?
Martin Eriksson
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Check Injection vid gaspådrag Megane -03

Post by Stymie »

Jag tror på tändspole. Det går inte att se om de är dåliga. Kolla även att du inte har vatten i tändstiftsbrunnarna.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
merix73
Posts: 7
Joined: 08 Jul 2010, 10:11
Location: Surahammar

Re: Check Injection vid gaspådrag Megane -03

Post by merix73 »

Jag provade att lyfta varje spole en och en för att se om det var någon som det inte blev någon större skillnad på, men alla gav samma resultat då motorn började gå väldigt illa.
Martin Eriksson
Post Reply