Clio startar ej.

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Indy
Posts: 2
Joined: 24 Jul 2017, 16:26
Firstname: Abid
Surname: Lokat
Location: Mariestad

Clio startar ej.

Post by Indy »

Min Clio 1.4 16v -02 startar inte sen ett par dagar tillbaka. När man vrider på nyckeln snurrar inte startmotorn och startspärrslampan blinkar. Har kollat att startmotorn fungerar då jag direktkopplade den. Batteriet är ok och jordningen har också kollat. Någon som har en aning om vad det kan vara, verkar som det inte kommer fram någon signal till den tunna sladden på startmotorn. Har gjort rent reläerna vid batteriet.
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Clio startar ej.

Post by Robin »

Startspärren ligger i. Kan vara dålig nyckel, sliten antennring eller något annat problem med startspärren.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Indy
Posts: 2
Joined: 24 Jul 2017, 16:26
Firstname: Abid
Surname: Lokat
Location: Mariestad

Re: Clio startar ej.

Post by Indy »

Robin wrote:Startspärren ligger i. Kan vara dålig nyckel, sliten antennring eller något annat problem med startspärren.


Jag har förstått detta nu, men hur lättast vet jag vilket utav felen det är och problemet är att jag bara har en nyckel.

//Abid
Abid Lokat
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Clio startar ej.

Post by Stymie »

Prova med att hålla in knappen på nyckeln under startögonblicket.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply