Nya fönsterhissar på Ebay?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
vägkung
Posts: 24
Joined: 26 Oct 2017, 21:43
Firstname: Michael
Surname: Lindgren
Location: Säter

Nya fönsterhissar på Ebay?

Post by vägkung »

Hej igen!
Renault Laguna 2002.
Är i färd att köpa nya fönsterhissar (eftermarknad) från Ebay och jag undrar om det "bara" är att montera dit dom "utan krångel"?
På bilderna på de nya jag sett ser det ut som om vajersystemet är upplindat och klart för montering, hoppas ni förstår vad jag menar :D

Fråga två, är det någon som bytt vindrytetorkarmotorn för bakrutan? Jag vill veta om den sitter med vanliga sexkantsbultar eller eventuellt med torx, och i så fall vilken storlek?
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Nya fönsterhissar på Ebay?

Post by Stymie »

Det är 'bara' att montera dit fönsterhissen. Kan vara lite pilligt, men en etta eller tvåa i svårighetsgrad när man skruvar på bil. Krävs inga förkunskaper, bara lite uppmärksamhet, tankemöda och rätt verktyg (som alla har).

Angående torkarmotorn så har jag aldrig varit på den, men jag kan tänka mig att det är T20-storlek på torxskruvarna. Utan torx i lite olika storlekar kan man inte skruva mycket på en Renault från ca 2000 och framåt.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply